אורן שגיא, מנכ״ל סיסקו ישראל, בהתייחסות למתקפת הסייבר על ישראל היום

אורן שגיא, מנכ״ל סיסקו ישראל, בהתייחסות למתקפת הסייבר על ישראל היום:

התקפות סייבר הופכות למורכבות יותר ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אנחנו נמצאים במרוץ אינסופי להישאר כמה צעדים לפני התוקפים ולסכל את הניסיונות שלהם לפגוע בשגרת חיינו. רשתות התקשורת עליהן מסתמכים התוקפים בכדי להגיע ליעדם, יכולות לספק מידע רב על מתקפות אלה, עוד לפני שהתוקפים מצליחים להפעיל את המתקפה.

ארגונים היום בהחלט משקיעים באבטחת מידע ומודעים יותר ויותר לסיכונים, אך נוטים להקל ראש בסיכונים שעלולים להיווצר בשרשרת האספקה (Supply Chain Risk Management). ההתקפה היום לא בוצעה על הארגון עצמו אלא על ספק המארח את אתר האינטרנט של החברה. חשוב מאוד שכל ארגון יכיר, ימפה ויבצע בקרה וביקורת על הספקים הקריטיים אשר להם יש גישה למידע הרגיש והעסקי של הארגון ולפעול לפי המודל של Mapping, Assessment, Auditing.

עם פרוץ מגיפת הקורונה אנו עדים לעלייה דרמטית בכמות התקפות הסייבר על מדינות, ארגונים, גופי רפואה וחירום ואפילו נסיון גניבת מחקרים רפואיים בנושא ההתמודדות עם הקורונה.

גופי המחקר של סיסקו מצביעים על גידול של מאות אחוזים בהתקפות הדיוג (Phishing) התקפות כופר והתקפות גניבת הזהות, כמו גם התקפות על מערכות הוידאו המחברות את העובדים מרחוק, וזאת לאור שינוי מהותי של מרחב התקיפה – Remote Users.

סיסקו מציעה היום שירותים מתקדמים שיכולים לאתר לנתח ולהגיב להתקפות אלה בצורה אוטומטית. המגננה מבוססת על מערכי בינה מלאכותית שיודעים לנטר כמויות אדירות של מידע, לזהות את כוונות התוקפים ולגרום לרשת הנתונים לבנות מגננות שיחסמו אותם.


בתמונה: אורן שגיא מנכ”ל סיסקו ישראל, קרדיט: טלי שגיא

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות