חדשות היום

חברת אוקון מינתה למנכ”לית את קרן לשם: לשעבר סגנית נשיא בחברת הפארמה ההולנדית VISUfarma, מנכ”לית ודירקטורית בחברת ViSci מקבוצת ביולייט

אוקון הלת’קר (OCON Healthcare), חברה פרטית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק התקנים תוך-רחמיים כדוריים חדשניים המבוססים על פלטפורמת הIUB (IntraUterine Ball) הייחודית ומוגנת הפטנטים שפיתחה החברה, ומאפשרת מגוון יישומים לטיפול רפואי בתחום בריאות האשה, הודיעה כי מינתה את קרן לשם למנכ”לית.

לשם משמשת מזה מעל לעשור בתפקידי ניהול בכירים בתעשיית הפארמה והמכשור הרפואי. בתפקידה האחרון שימשה כסגנית נשיא בחברת הפארמה ההולנדית VISUfarma, הפועלת בכל אירופה. לפני תפקיד זה כיהנה בין היתר כמנכ”לית חברת ViSci מקבוצת ביולייט הישראלית ודירקטורית במועצת המנהלים של החברה, ולפני כן כמנכ”לית חברת AOPharma מחממת רד-ביומד.

מוצר הדגל של אוקון הוא ה’בלרין’ (IUB Ballerine), אמצעי מניעה כדורי תוך-רחמי חדשני ונטול הורמונים, הנושא אישור CE, אמ”ר ואת אישור ה-NHS באנגליה, ומבוסס על פלטפורמת ה-IUB. הפלטפורמה מתאימה את הכדור הזעיר לצורתו של הרחם, ופעולתו נעשית באמצעות כדוריות נחושת המושחלות על חוט ניטינול אלסטי בעל זיכרון צורני. זאת, לעומת התקנים תוך-רחמיים דו-ממדיים מסורתיים, בהם חוט נחושת מלופף על מסגרת קשיחה מפלסטיק בצורת T. הבלרין משווק כיום ב-24 מדינות, מותקן בהליך קצר ונטול כאבים במרפאה, ויעיל ל-5 שנים. בנוסף, לחברה 3 מוצרים תוך רחמיים עבור יישומים נוספים, הנמצאים בשלבי פיתוח שונים על גבי פלטפורמת ה-IUB, כולל מוצר הSEAD לטיפול ב-AUB (דימום רחמי לא-תקין), הנמצא בניסויים קליניים שלב II באירופה.

מוצר הבלרין של אוקון

“ניסויים קליניים שביצעה אוקון, כמו גם שימוש מסחרי שוטף במוצר הבלרין בשנים האחרונות על ידי עשרות אלפי נשים בגילאי הפוריות בכל העולם, מוכיחים שהוא מביא לשיפור משמעותי באיכות החיים, עקב הפחתה של רמת הדימומים והכאבים שנגרמים הן בזמן ההחדרה והן במהלך השימוש לעומת התקנים מסורתיים דו-ממדיים”, אמרה קרן לשם, מנכ”לית אוקון הלת’קר. “אני נרגשת להוביל חברה ישראלית שפיתחה, מייצרת ומוכרת מוצר ייחודי נושא פטנטים, שהוא בעל יכולת כה רבה לשפר משמעותית את חייהן של נשים כמוני שלא מוכנות להשתמש בהורמונים מזיקים, ולראייה החלטתי להתקין את הבלרין גם בגופי שלי. בכוונתי לפעול לקידום כניסתו המואצת של מוצר הבלרין לשוק העולמי וכמובן בארץ באמצעות פיתוח וטיוב מערך המפיצים של החברה, לקדם את פיתוח הSEAD, המוצר השני המבטיח של החברה, ולהובלת סבבי גיוס המציפים ערך למשקיעים.”

דיאגרמת מיקומו של מותר הבלרין ברחם

במסגרת תפקידיה הניהוליים עד כה בתעשייה, קרן לשם הובילה עסקאות השקעה וסבבי גיוס בחברות סטארטאפ שונות בתחום מדעי החיים, וכן מהלכי מיזוגים ורכישות בהיקף כולל של כ-70 מיליון דולר, הקימה פעילויות וצוותי מו”פ, ניסויים קליניים בארה”ב ואירופה והובילה תהליכי רישום פטנטים. לשם היא בעלת תואר ראשון בשיווק ומימון ממכללת ניו-אינגלנד, ותואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת קלארק.


תמונת כותרת: קרן לשם מנכ”לית אוקון. קרדיט: יח”צ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות