חדשות היום

חברת נשיונל אינסטרומנטס (NI) רוכשת את חברת אופטימל-פלוס הרכישה מחזקת את סל מוצרי התוכנה הארגונית של NI ללקוחות גדולים

NI, ספקית פלטפורמה מבוססת תוכנה, המאיצה את הפיתוח והביצועים של מערכות בדיקה ומדידה אוטומטיים, הכריזה היום על חתימת הסכם לרכישת חברת התוכנה הישראלית אופטימל פלוס, מובילה עולמית בפתרונות תוכנה לאנאליטיקה של ביג דטה (Big Data Analytics) לתעשיות השבבים, הרכב והאלקטרוניקה. רכישת אופטימל פלוס תרחיב את סל מוצרי התוכנה הארגונית של NI, ותאפשר ללקוחותיה הגדולים להפיק תובנות עסקיות קריטיות על מוצריהם, דרך ניתוח נתונים, לאורך כל שרשרת האספקה ובכל שלב בחיי המוצר.

ל-NI ולאופטימל פלוס תפקידים משלימים בתעשיות השבבים, הרכב והאלקטרוניקה. מערכות הבדיקות של NI משמשות תהליכי ייצור של מוליכים למחצה, בעוד אופטימל פלוס היא יצרנית מובילה של פתרונות ניתוח נתונים גדולים לתעשייה זו. כמו כן, תחום בדיקות הייצור לתעשיית הרכב של NI משלים לפתרונות ניתוח הנתונים שאופטימל פלוס מפתחת לשוק זה. שילוב החוזקות של NI בפתרונות מבוססי תוכנה יחד עם פתרונות האנליטיקה של אופטימל פלוס לארגונים גדולים, יאפשר ללקוחות שתי החברות להפיק תובנות מנתוני יצור ובדיקה, שיקצרו באופן משמעותי את זמן היציאה לשוק של מוצרים חדשים, לצד שמירה על איכות ואמינות המוצר, ותוך כדי שיפור דרמטי של יעילות הייצור.

“הוספת יכולות ניתוח הנתונים של אופטימל פלוס תאפשר לנו להאיץ את אסטרטגית הצמיחה של NI, על-ידי הגדלת הערך שנביא, ברמת התוכנה הארגונית, ללקוחות משותפים בתחומי המוליכים-למחצה והרכב”, אמר אריק סטארקלוף, נשיא ומנכ”ל NI. “בעידן זה, כשלקוחות רבים נמצאים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית, אנו נשארים מחויבים להביא לשוק פתרונות ומערכות חדשניים שיכולים למנף פלטפורמת ניתוח נתונים יציבה, שתיתן מענה לאתגרי לקוחותינו. אני מברך את כל עובדי אופטימל פלוס על הצטרפותם ל NI ומצפה לכך שיחד נממש בהצלחה את תוכנית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.”

“אופטימל-פלוס נרגשת להצטרף לצוות של NI. אנו רואים ב NI שותף אידיאלי להאצת החדשנות שלנו ולהרחבת ההזדמנויות בתעשיות השבבים והרכב, באמצעות פתרונות התוכנה המיוחדים שלנו”, אמר דן גלוטר, מנכ”ל ומייסד אופטימל פלוס. “שתי החברות רואות בחדשנות בתוכנה ובחוויית הלקוח מטרות על. רכישת אופטימל פלוס על ידי חברת NI, שהיא ללא ספק מובילה טכנולוגית בתחומה, היא הבעת אמון בחדשנות הטכנולוגיה שפותחה בישראל על ידי צוותי המוצר, מחקר והפיתוח ומדעני הנתונים של אופטימל פלוס, ואות הערכה למקצוענות ולהשקעה של כל העובדים שלנו ברחבי העולם. יחד עם NI, נוכל לספק פתרונות ניתוח נתונים ברמה הארגונית, שיאפשרו ללקוחות להשלים בהצלחה תהליכי טרנספורמציה דיגיטאלית, ובנוסך, לאפשר לנו להגיע ללקוחות חדשים.”

הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים ואמורה להסגר ברבעון השלישי של 2020. NI תרכוש את אופטימל פלוס בסכום של כ 365 מליון דולר. לאופטימל פלוס כ-240 עובדים והכנסות של 51 מליון דולר בשנת 2019. עקב אופי הפעילויות המשלימות של שתי החברות, אנו צופים חיסכון תפעולי מצומצם יחסית כתוצאה מכפילויות. NI מתכננת לממן את הרכישה באמצעות יתרת מזומנים וחוב.


תמונת כותרת:  דן גלוטר, מנכ״ל ומייסד החברה.

קרדיט תמונה: אסנת ידין.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות