חדשות היום

טייוואן מצטרפת ל-Global Finder Network – חלון הראווה של קהילות טכנולוגיות מרחבי העולם

בעקבות ניו זילנד, תאילנד והמדינות מישיגן וטקסס בארה”ב, טייוואן מקווה שהיוזמה תאפשר לה להזניק את האקוסיסטם הטכנולוגי שלה באמצעות שיתופי פעולה חוצי-גבולות שהפכו חשובים מתמיד על רקע משבר הקורונה; הפלטפורמה המקוונת, המבוססת על מאגר מידע עשיר, פותחה במקור על ידי Start-Up Nation Central כדי להפגין את העוצמה של הטכנולוגיות פורצות הדרך והרוח היזמית של ישראל

משבר הקורונה עורר ביקוש עולמי לטכנולוגיות פורצות דרך כדי להילחם במגפה, להתניע מחדש את הכלכלה ולהתמודד עם האתגרים החברתיים האחרים. הוא גם הדגיש את הצורך בכלים דיגיטליים יעילים לאיתור פתרונות חדשניים ויצירת שיתופי פעולה בין יזמים, חברות ומשקיעים ברחבי העולם.

על רקע זה נחתם היום הסכם בין Start-Up Nation Central (SNC), ארגון הפועל לחזק את תעשיית הייטק הישראלית אל מול עסקים, ממשלות ומשקיעים ברחבי העולם, וחברת innovation to Industry (i2i) חברת החדשנות הגדולה בטייוואן המקימה ומנהלת אקוסיסטם טכנולוגי שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן.

במסגרת ההסכם, i2i תשיק בטייוואן את Global Finder – פלטפורמת איתור החדשנות ופיתוח האקוסיסטם הטכנולוגי שפותחה על פי המודל המקורי של Start-Up Nation Finder. ה- Global Finderהטייוואני יכלול מיפוי של כמעט 30 אלף חברות הייטק, מאות חממות ומאיצים טכנולוגיים, למעלה מ-200 קרנות הון סיכון ובעלי עניין אחרים הפעילים באקוסיסטם הטכנולוגי של טייוואן. הפלטפורמה תאפשר לגורמים הפעילים באקוסיסטם להרחיב את החשיפה שלהם לעולם ולזמן הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה. האקוסיסטם הטכנולוגי של טייוואן הינו מוביל עולמי בתחום החומרה והייצור, במיוחד לתעשיית המחשבים האישיים. פרויקט זה ממומן על ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה בטיוואן, במסגרת פרויקט Startup Terrace , מרכז פעילות וחדשנות לחברות סטארט-אפ.

Start-Up Nation Finder ממפה את האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי ומציע את המידע המקיף והמעודכן ביותר אודות בעלי העניין השונים בו. הפלטפורמה מאפשרת יצירת קשר ישיר עם למעלה מ-6,500 חברות טכנולוגיה ישראליות, מרכזי מו”פ, משקיעים וקהילות טכנולוגיות במגוון מגזרים. בסיס הנתונים העשיר עליו מבוססת הפלטפורמה מאפשר לגבש תובנות חשובות לגבי הביצועים, האתגרים והמגמות הנוכחיות באקוסיסטם הישראלי, ויכול לשמש משקיעים, חברות רב לאומיות ומקבלי החלטות לקבלת החלטות השקעה משכילות ומונעות נתונים. הוא נוצר הודות לאיסוף קפדני של נתונים מאומתים אודות השחקנים השונים בישראל, על פי מתודולוגיות שפותחו על ידי SNC ושיטות עבודה מומלצות מישראל והעולם.

היתרונות הרבים של Start-Up Nation Finder כתשתית לפיתוח האקוסיסטם של החדשנות בישראל הביאו את SNC להציע את המודל המקורי למדינות אחרות וגורמים נוספים בזירה העולמית, כחלק מיוזמה הנקראת Global Finder Network. נכון להיום, פלטפורמות איתור חדשנות במודל הזה הוקמו בתאילנד, ניו זילנד, ובמדינות מישיגן וטקסס בארה”ב. בכל אחד מהמקומות הללו נבחר שותף מקומי מוביל להקים פלטפורמת Global Finder שמציגה את האקוסיסטם המקומי שלה לשווקים בינלאומיים. טייוואן תהיה השותפה החמישית ב- Finder Global Network.

החזון העומד מאחורי יוזמה זו הוא יצירת רשת עולמית של פלטפורמות Finder שישמשו שערים לזירות החדשנות המתפתחות ברחבי העולם ובה בעת יחשפו את בעלי העניין ממקומות שונים בעולם לחדשנות ממדינות אחרות. רשת גלובלית זו תעזור לטוות קשרים ולגבש שותפויות חוצי-גבולות, לעודד השקעות בינלאומיות ושיתופי פעולה מבוססי טכנולוגיה.

ד”ר גארי גונג, יו”ר i2i, אמר: “עם כמעט 30 אלף חברות הייטק בטייוואן, אנו מאמינים שפלטפורמת Global Finder תסייע לנו להרחיב את החדשנות של טייוואן ולפתוח את האקוסיסטם שלנו לשיתופי פעולה והשקעות בינלאומיות. אנו שואפים לבחון כיצד נוכל להמשיך לשתף פעולה עם גורמים מחו”ל על ידי חיבור בין חברות, סטארט-אפים ומשקיעים דרך Global Finder Network. השקת ה-Global Finder בטייוואן היא גם המשכו הישיר של המאמץ שלנו לחזק את שיתוף הפעולה עם המגזר הטכנולוגי הישראלי, שניכר גם בהשקה שהתקיימה לאחרונה של תכנית החדשנות IP² LaunchPad בישראל, המחברת סטארט-אפים ישראלים עם חברות טייוואניות”.

פרופ’ יוג’ין קנדל, מנכ”ל Start-Up Nation Central אמר: ״פיתחנו את Start-Up Nation Finder כדי לסייע למובילי חדשנות טכנולוגית ישראלים לבסס קשרים חזקים יותר עם השחקנים הגדולים בעולם הטכנולוגיה ועם משקיעים. אנו מאמינים שכל אקוסיסטם טכנולוגי צומח זקוק לפלטפורמה כזו ולכן הקמנו את Global Finder Network, שמגבירה את החשיפה של קהילות טכנולוגיות חדשניות וצומחות מסביב לעולם, ומסייעת להן להרחיב את ההזדמנויות העסקיות שלהן״.


תמונת כותרת:

גב’ מונה לי, הנספחת הכלכלית של טיוואן בישראל, פרופ’ יוג’ין קנדל, מנכ”ל Start-Up Nation Central, רני שפרון, מנכ”ל הלתייר גלוב ונציג i2i בישראל.

צלמת: נטי לוי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות