קבוצת אנשי עסקים ויזמים חברתיים מקימה את “הקרן הישראלית לערבות הדדית” שמזמינה אזרחים לתרום מכספם, או להעביר את כספי המענק מהמדינה, ישירות לנפגעי משבר הקורונה  

בין יוזמי הקרן: חמי פרס, רמי קליש, רותי אלון, מולי אדן, עימאד תלחמי, דורון לבנת וארגון ‘מתן-משקיעים בקהילה’;

בראש המועצה המייעצת שתלווה את פעילות הקרן יעמוד רב אלוף במילואים גדי איזנקוט

גופים עסקיים רבים הבטיחו כי יכפילו את סכום הכסף שיתקבל מאלפי עובדיהם בישראל, ביניהם: סודהסטרים, מייקרוסופט, פיטנגו, אפלייד מטריאלס, אדמה, אופטימל פלוס, אורבוטק, פריגו, נובה, באבקום ועוד

כשברקע סגר נוסף אפשרי ומשבר כלכלי עמוק שסופו כלל אינו נראה באופק, מכריזה היום (א’) קבוצת אנשי עסקים ויזמים חברתיים בשיתוף ארגון “מתן-משקיעים בקהילה” על הקמת “הקרן הישראלית לערבות הדדית”. הקרן מזמינה אזרחים לתרום מכספם או להעביר את המענק שיקבלו מהמדינה ישירות לאלה שפרנסתם ניזוקה אנושות.

הקרן לערבות הדדית שמה לה למטרה להושיט עזרה מיידית לאנשים ומשפחות שמעולם לא נזקקו לעזרה ועתה, עקב המשבר הכלכלי האישי, זקוקים לתמיכה לקיום בסיסי. הכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק או באמצעות כרטיסי קנייה למי שיאותרו כזקוקים לעזרה מיידית.

את הקמת הקרן יזמו חמי פרס, רמי קליש, רותי אלון, מולי אדן, עימאד תלחמי, דורון לבנת ואחרים, וביחד עם ‘מתן-משקיעים בקהילה’ החליטו לחבור יחדיו, לטובת אלה שזקוקים לכסף כמו אוויר לנשימה.

בראש המוצעה המייעצת והציבורית שתלווה את פעילות הקרן יעמוד רב אלוף במילואים גדי איזנקוט.

עוד בטרם הפעלתה הרשמית של הקרן, כבר נרתמו גופים עסקיים רבים ממגזר ההייטק ומחוצה לו, והבטיחו כי יכפילו את סכום הכסף שיתקבל מאלפי עובדיהם. בין הארגונים: סודהסטרים, מיקרוסופט, פיטנגו, אפלייד מטריאלס, אדמה, אופטימל, אורבוטק, פריגו, נובה, באבקום ועוד.

יוזמי הקרן מתחייבים כי התרומות יועברו במלואן ישירות אל נפגעי המשבר, והן תהיינה מוכרות לצורכי מס. התרומות ינוהלו בשקיפות ובקרה על ידי ועדה מקצועית שתוקם על ידי ארגון ‘מתן – משקיעים בקהילה’, ויחולקו ישירות לאנשים שזקוקים להן. האיתור ייערך באמצעות שגרירי הקרן לערבות הדדית הנמצאים בשטח ובעלי תפקידים שנחשפים ומכירים את הנזקקים החדשים, ובשיתוף רשויות מקומיות, ארגונים חברתיים וארגונים מקצועיים, כגון איגודי המלונאות, המסעדות, האמנים ועוד.

ארגון מתן, המתמחה בחיבור בין העולם העסקי והשקעות בקהילה, משמש כפלטפורמה לניהול כספי התרומות, מתן פטור ממס ודיוק התרומות על מנת שיגיעו למי שבאמת נזקק לסיוע בעת הזאת. פעילות הקרן תפורסם באופן שקוף וברור, בזמן אמת, באתר אינטרנט ייעודי.

הפעילות נעשית בליווי בהתנדבות של משרד רו”ח ארנסט אנד יאנג ומשרד עו”ד מיתר ושות’.

חמי פרס, שותף-מייסד בקרן הון סיכון “פיטנגו” ויו”ר מרכז פרס לשלום וחדשנות: “זו השעה לממש את הערך של ערבות הדדית, לא רק במילים אלא גם במעשים. ישראלים רבים הגיעו לפת לחם בעקבות משבר הקורונה וכולנו חייבים להתגייס לסייע להם, לצד מאמצי המדינה. כל שקל נחשב וכל תורם חשוב – גדול כקטן, ואנו מזמינים את הציבור לתרום כרוחב הלב ומידת היכולת. החברה הישראלית תמיד הוכיחה רוח נתינה בתקופות משבר ואנחנו נמצאים במשבר שסופו רחוק, אך נזקיו כבר עכשיו קשים מאוד”.

עוד אמר פרס: “אני רוצה להודות לכל מי שנתן יד והצטרף ליוזמה הזו, במיוחד לארגון ‘מתן’ שיהווה את הפלטפורמה המחברת בין התורמים לנפגעי הקורונה. אנו עדיין נדרשים לכל סיוע אפשרי. ככל שיצטרפו אלינו יותר גופים ושותפים נבטיח שהסיוע יהיה משמעותי ומשפיע”.

מולי אדן סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר ציין: “בקרוב נקבל את “מענק לכל אזרח”. לא כולנו זקוקים לו כדי לגמור את החודש. יש כאלה שזקוקים לו באמת. זה לא עניין פוליטי. זה עניין של אחריות לאומית. אם ילד הולך לגן בלי סנדוויץ’, לא אכפת לי אם אביו ימני או שמאלי. אם ילד חוזר מהגן, ואין לו ארוחה חמה, לא מעניין אותי אם אמו דתייה או חילונית. אם משפחה נזרקת לרחוב מכיוון שהצ’ק לשכר הדירה חזר, לא מעניין אותי אם זו משפחה יהודית או ערבית. כל התופעות האלה לא צודקות, לא הוגנות ולא צריכות לקרות באף מדינה, ובוודאי לא במדינה שלנו. תרומה ל”קרן הישראלית לערבות הדדית” תבטיח שהכסף יגיע למשפחה שנפגעה כלכלית מהקורונה”.

אהובה ינאי, מנכ”לית מתן: “ערבות הדדית היא חלק מהחזון שלנו וכעת בימי קורונה אנחנו מרגישים אחריות מיוחדת. כספי התרומות, שיתקבלו מהציבור הרחב , ינוהלו על ידינו בתהליך ייעוד תרומות באמצעות ועדה מלווה אותה אנחנו מקימים כעת, עם ייצוג נרחב לכל המגזרים. הקרן תנוהל בשקיפות, בקרה וביקורת צמודה. אנחנו יודעים כי אי אפשר לעזור לכולם יחד עם זאת נעשה כל מאמץ לסייע ככל שניתן”.

רב אלוף במילואים גדי איזנקוט: אני שמח על ההזדמנות להיות חלק מיוזמה כה רחבה ועמוקה שבאה לסייע  לנפגעי הקורונה בישראל. אנו ניצבים בפני מערכה אמיתית בחזיתות רבות ומסובכות, בריאותית, כלכלית וחברתית. לכן  כל יוזמה אזרחית שמצטרפת ליוזמה ממשלתית היא מכפיל כח חשוב”.

לתרומות:

אתר הקרן: https://www.arvoot-hadadit.org.il/

או פרטי חשבון:  

‘מתן – משקיעים בקהילה’, בנק פועלים, סניף 532, חשבון 398203

לפרטים נוספים, שרף תקשורת:

ורד לב, נטע שונר או אור-לי קסוטו


בתמונה: חמי פרס שותף מייסד פיטנגו צילום יורם רשף

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות