SRP: הטכנולוגיה הישראלית שמחברת קמעונאים קטנים עם ספקים ולקוחות צומחת בקצב מהיר מהצפוי

גודלו של השוק הפרטי בישראל נאמד בכ- 9,000 חנויות שהיקף עסקיהן עולה על 15 מיליארד שקל בשנה

הפוטנציאל עצום: גודל שוק החנויות הקטנות בעולם עומד על כ- 4 טריליון דולר בשנה

ובאירופה בלבד על כ- 450 מיליארד דולר בשנה

כשברקע חשש מהסגר הבא, ויצרניות המזון עושות מהלכי צמצום חשיפה לשוק המוסדי, עולה חשיבותה של חנות המכולת השכונתית

יולי 2020 — חברת הסטארט-אפ SRP https://www.srpanalytics.com/ מתל אביב, שהחלה את דרכה בחממת נילסן בקיסריה, מדווחת על צמיחה מהירה מהצפוי בחציון הראשון של השנה, על רקע הטכנולוגיה החדשנית שלה ומשבר הקורונה. החברה אף נבחרה ע”י SAP להשתתף בתוכנית ההאצה SAP.iO.

SRP  מחברת בין יצרנים, חנויות שכונתיות וצרכנים באמצעות פלטפורמה דיגיטלית אחודה מבוססת בינה מלאכותית ושמה Kirana. הטכנולוגיה של החברה מחזקת את הפעילות העסקית של היצרנים מול החנויות ובד בבד מייצרת ערוץ מכירה ישיר מול הצרכנים (B2B2C).

זוהי בשורה של ממש. כעת, חנויות מסוג זה יכולות להנות מאפשרויות ניהול מתקדמות העומדות בחוד החנית של תעשיית הקמעונאות, שעד לאחרונה היו נחלתן של רשתות גדולות בלבד – ניהול מלאי דיגיטלי, תחזיות, מגוון אופטימלי, פרסונליזציה, שילוב IoT ועוד.

ולא רק. החדשנות מגיעה גם לצרכנים שיכולים להזמין מצרכים און ליין מהחנות השכונתית וישירות מהספקים (D2C). את שנת 2020 החלה החברה עם 300 חנויות ועל רקע משבר הקורונה צמח מספרן ל- 1,700 חנויות פרטיות בישראל. קצב הגידול עומד כעת על 250 חנויות בכל חודש, וספקים נוספים המצטרפים לפלטפורמה. לקוחותSRP מדווחים על גידול של כ- 7% במכירות, שיפור ביעילות התפעולית ונאמנות לקוחות.

מסביר מנכ”ל החברה גיל רבינוביץ: “בשנים האחרונות אנו רואים מגמה גלובלית של גידול בפלח השוק של החנויות השכונתיות. אפקט הקורונה הבהיר כי ההעדפה הצרכנית לחנויות אלו תמשיך ותחזק אותן. הטרנספורמציה הדיגיטלית בשוק זה, אותה אנו מובילים, מספקת מענה טכנולוגי ועסקי התומך בעסקים קטנים תוך שילוב יצרנים גדולים וקטנים כאחד”.

דב ירקוני מנכ”ל נילסן אינובייט: “חממת נילסן מהווה כור היתוך למיזמי טכנולוגיה של קמעונאות ומדיה , שני תחומים חמים החווים בימים אלה צונמי של התפתחויות. המגפה שנכפתה עלינו מייצרת הזדמנויות  צמיחה אדירות לחברות כמו SRP.

 

החברה הצעירה החלה פעילותה בשנת 2018 בחממה של נילסן ובשותפות עם תנובה כלקוח אסטרטגי, ונמצאת במגעים מתקדמים להטמעת המוצר גם בחו”ל על מנת לתת מענה לצורך הגלובאלי המואץ בתקופה זו. והפוטנציאל עצום: גודל שוק החנויות הקטנות בעולם עומד על כ- 4 טריליון דולר בשנה ובאירופה בלבד על כ- 450 מיליארד דולר בשנה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות