יינות יקב גבעות אצל מני בראש העין

אומרים שאלכוהול עוזר לחטא ידיים מפני נגיף הקורונה. אולי הוא גם עושה זאת לבטן. מתברר שקבוצות רבות של חובבי יין מוצאות, בתקופה זו, מרגוע מכל הפרסומים (שחלקם סותרים אחד את רעהו) על נזקי הקורונה, ונפגשות עם אנשי יקבים והיינות שלהם, לערבים מהנים שופעי טעמים , ניחוחות ואלכוהול (מחטא). הם מגיעים נהנים ומתכננים יחד את הפגישות הבאות.
הצטרפתי לקבוצת חובבי היין שבהובלת אורית גלעד, “יין ישמח לבב אנוש” לערב מהנה ומלכד חובבי יין , באירוחם של מני צומעי, אישתו, ליאת, וחבריו, בגינת ביתם הרחבה והירוקה, בראש בעין.
מני הוא חובב יין ותיק, חבר הקבוצה ובביתו יש חדר יין מפואר וקריר השופע בקבוקיי יין, שחלקם בעלי ערך רב, הגיעו ישר מיקבי צרפת המובילים. התו הסגול הנחה את המארגנים.

מני בחר שהאורחים, המכובדים, הפעם על שולחנו במרפסת, יהיו בקבוקי יינות יקב גבעות.
היינות הגיעו ממרתף היקב בגבעת הראל, שבסביבת מצוקי נחל שילה, בשומרון, בגובה של כ-800 מ’ מעל פני הים. ממצאים מתברר שבאזור ההררי של כרמי יקב גבעות גידלו כרמים וייצרו יין גם בתקופות קדומות.
“השילוב המוצלח בין טרואר ייחודי, המאפשר גפנים איכותיות, לבין טכנולוגיה מתקדמת, מסייע ליקב לממש את חזונו לייצר יינות איכותיים בעלי אופי וטעם ייחודי.” אומרים אנשי היקב.

אריאל אטיאס משווק יינות היקב, פתח את הבקבוקים, אחד אחרי השני (חבל שרק מספר דקות לפני המזיגה, מבלי לתת להם זמן להיפתח כראוי), ומזג אותם לכוסותינו. אריאל סיפר את סיפורו של כל יין וכרגיל ליינות יש תמיד סיפורים.

הראשונים נמזגו לכוסותינו שני הלבנים:

גבעות מחולות בלבן 2019 – שרדונה וגוורצטרמינר מומלץ ללגימה תוך שנתיים ממועד הבציר. פרי טרופי, מתובל, פירותי (טרופי) ורענן. כיף בפה ובאף.

גופנה שרדונה קברנה רזרב 2018 – זנים: שרדונה עם תוספת של קברנה סוביניון   שרדונה עם יין לבן שהופק מקברנה סוביניון (בלאן דה נואר), אשר תססו ויושנו במשך 8-6 חודשים בחביות על משקעי השמרים. יין לבן מתובל ומיוחד שהחיך שלי פחות אהב מהיין הראשון.
והחיך, עבורי, הוא המלך במתן דין וחשבון על כל יין.

הגיע תורם של היינות האדומים, כשבין לבין וגם יחד איתם סעדנו ממנות הבשר והסלטים שהכינו והגישו מני, אישתו וחבריו.

היינות האדומים של יקב גבעות הם בצבע כהה, גוף מוצק ומלאו וטעם שיורי ארוך בפה. חלקם בחומציות מאוזנת, וחלקם בחומציות גבוהה מדי, לטעמי. כולם יתפתחו נהדר במשך השנים הבאות.
רק יין המרלו היה רגוע יותר, מאוזן ועם גוף בינוני ומעט טאנינים. יין זה מתאים נהדר, לדעתי להגדרה: יין לנשים.

גופנה פינו נואר רזרב 2018 – מענבי פינו נואר, כמובן – יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי מאזור בורגון.

גבעות מחול הכרמים 2018 – בלנד מהזנים: קברנה סובניון, פטי ורדו ומרלו . יישון: 12 חדשים בחביות עץ אלון איכותיות.

גבעות מרלו 2018 – מהזנים: מרלו עם תוספת קברנה או פטי ורדו, חביות: 12 חודשים בחביות עץ אלון איכותיות.

גופנה קברנה פרנק רזרב 2017 – מהזנים: קברנה פרנק עם מעט פטי ורדו יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפת. ציון לשבח ממני. זהו היין שאפי, הפה, וחיכי אהבו יותר בערב הכיפי הזה , מרוב היינות.

גופנה פטי ורדו רזרב 2018 – מהזנים: פטי ורדו עם מעט קברנה סובניון. יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

גופנה קברנה סובניון רזרב 2018 מהזנים: קברנה סוביניון עם מעט מרלו. יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון איכותיות.

סדרת הפרימיום מצדה 2017 – קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו – יישון: 20-22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. אריאל סיפר לנו שהענבים ליין זה גדלו בכרם הנטוע בחצרו של שיבי דרורי היינן, והם זכו להרבה ליטופים, אהבה וטיפוח ייחודי משיבי. גוף מלא, יציב ומאוזן. נהדר. ביקב גבעות מייצרים ומסווגים את היינות בשלוש משפחות: (מיידע מהיקב)

סדרת גבעות – 6 יינות – הסדרה הקלאסית, המציגה יינות המצטיינים בארומות של פירות שחורים ואדומים, משולבים בתבלינים ובניחוחות פרחוניים רעננים,שהינם סימן היכר של יינות שיוצרו בתסיסות קרות ומתמשכות. יינות אלגנטיים, המותירים בפה טעם שיורי ארוך.

סדרת גופנה – 7 יינות. – סדרת הרזרב, הכוללת את מיטב היינות המיוחדים של היקב.

יינות אדומים, זניים , בעלי איכות גבוהה, המתיישנים לתקופות ארוכות וכן יינות לבנים ייחודיים.

סדרת הפרימיום, הבולטת ביינות מובחרים המיושנים בחביות הנבחרות בקפידה למשך 24 -20 חודשים. יין אחד.

יינות מצדה הינם בלנדים מורכבים ועוצמתיים, המתאפיינים ברמת חומציות גבוהה, צבע מרוכז ומבנה טאנינים מורכב. אלה יינות בעלי פוטנציאל ליישון ארוך. היינות האדומים, של יקב גבעות נמכרים גם בבקבוקי מגנום – גדולים.

קצת מידע על יקב גבעות לאלה שעדיין לא יודעים: יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2005 ע” אמנון וייס והיינן הראשי, ד”ר שיבי דרורי, אגרונום וחוקר בתחום הגפן והיין באוניברסיטת אריאל. היקב, הנמצא על הגבעה בגבעת הראל, מייצר כ-75,000 בקבוקים בשנה . היינות עוברים תסיסה קרה ואיטית לשימור מירבי של ניחוחות וטעמי הענבים.

המחקר שהוביל ד”ר דרורי חשף כ-60 זני ענבי יין ארץ-ישראליים עתיקים, לשם ייצור יינות מקוריים מזנים הגדלים בישראל בכלל ובאזור השומרון בפרט אלפי שנים.

אורית דאגה, שמשתתפי האירוע יספרו על עצמם, ועל אהבתם וקישרם ליין. היה נחמד לדעת ולהתרשם לטובה מהמשתתפים, שהגיעו מאזורים שונים בארץ..

במשך הערב אכלנו נתחי בשר טעימים ורכים מבישוליו של מני והמעשנה שלו. אני כדרכי

חיפשתי במקורות מה פישרו של כל שם בשר בו נגסתי, וזה מה שמצאתי:

בשרים מהמעשנה : עראיס – עראייס – מאכל שמקורו מהמטבח השאמי (לבנטיני). המנה נפוצה באזור המזרח התיכון, בעיקר סוריה ולבנון. המאכל מבוסס על פיתה משוחה בשומן ממולאת בבשר טחון.
אונטריב – האונטריב הוא נתח הממוקם מעל הכתף הקדמית של הפרה, באזור המחבר בין הצוואר לאנטרקוט. מדובר בנתח לא מוכר אצלנו הצרכנים, אך מתברר שהוא אהוב במיוחד על מסעדנים בזכות טעמיו העשירים ומחירו הנגיש. האונטריב מאופיין בשומניות גבוהה יחסית, עם טעמים עשירים המזכירים קצת את האנטרקוט,
צלעות בקר – אסאדו – (בספרדית: Asado, צלוי) הוא מושג בספרדית המשמש לתיאור שיטת צליית בשר על הגריל וגם לתיאור נתח בשר מסוים – צלעות בקר בחיתוך רוחבי. במקור הספרדי משמש הביטוי ״אסאדו״ לתיאור שיטת הצלייה בלבד, אך בשל שיבוש, הנתח נקרא גם הוא אסאדו, בישראל.

היו גם סלטים ותוספות שונות וטעימות ובסוף עוגות טעימות, פירות וקפה.

ערב מהנה זה היה, שהוכיח לי שוב שיין זה לא רק טעים לי או לא. אדום או לבן. לחיים !!!


ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות