חדשות היום

חכמים יותר, מחוברים יותר ובטוחים יותר

כשהעולם מגיב לאתגרים חדשים, הדור הבא של מוצרי קצה אלקטרוניים יצטרך לעמוד בציפיות גבוהות ולספק רמות גבוהות יותר של אבטחה,  מסביר מנהל האוטומציה והאבטחה הביתית הגלובלית של Microchip Technology, מייק בלארד

נדרש יותר משימוש במכשירים המוטבעים האחרונים כדי שלקוחות יפתחו מוצרים פורצי דרך שמביאים לשינוי אמיתי. בחירת מכשיר חדש היא רק ההתחלה, ומהנדסים שעובדים אצל יצרני ציוד מקורי (OEM) בכל הגדלים חייבים להיות מסוגלים לממש את הפוטנציאל של כל חלק חדש.  לשם כך, על יצרני הציוד המקורי להבין כיצד לשלב את הפונקציות והיכולות שמסופקים על ידי המכשירים האחרונים ביישום שלהם. בנוסף, הם יזדקקו להכרות מעמיקה עם השוק שלהם ועם המגמות שקורות בו כדי להצליח.

חיי היומיום הופכים לחוויה חכמה ומחוברת יותר עבור מפתחים ומשתמשי קצה. וכשם שרמות התחכום והקישוריות ממשיכות לגדול, הצורך לספק אבטחה חכמה ומתקדמת עבור יישומים מחוברים גדל גם הוא.

מונע באמצעות מידע על השוק

Microchip מזהה ומבינה את הצרכים והמגמות בשווקים מרובים, גם כעת וגם בראייה לעתיד. כדי לסייע ללקוחות להגיב למגמות אלה, יש להעביר את הערכים הטכנולוגיים של כל פתרון חדש בצורה מדויקת, ברורה ומהירה.  התובנות שהתקבלו מניטור מגמות שונות יכולות להועיל ללקוחות בכל הגדלים, החל מחברות בינלאומיות גדולות וכלה בסטארט-אפים שמניעים חדשנות בסיסית. הטכנולוגיה נעה במהירות והדרך לפיתוח מוצרים ויישומים חדשים חייבת להיות חלקה ככל האפשר.

השותפות הרחבה של Microchip עם לקוחות בכל הגדלים ובכל תחומי השוק מעניקה לנו תובנה לגבי הצרכים הייחודיים של יישומים שונים.  תובנה זו מאפשרת ליחידות העסקיות שלנו ליצור מכשירים חדשים שעונים על צרכי הלקוח שלנו עבור מוצרי קצה עדכניים ועתידיים.

טכנולוגיה היא מטרה נעה

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, האבטחה חייבת להתפתח באותה מהירות או מהר יותר, ומהנדסים חייבים לספק חיבור מאובטח למעבדי MCU וכן לשרתי ענן.

הצמיחה של קישוריות בענן מותירה את מוצרי ה-OEM חשופים יותר לסיכוני התקפה. כתוצאה מכך המוצרים שמפתחים יוצרים חייבים לשמור על ה-IP שלהם באופן מאובטח ולשמור על רמות אבטחה גבוהות עבור המשתמשים. האתגר הוא להביא טכנולוגיות מתפתחות ללקוחות OEM באופן שמציב את הבטיחות בחזית הטכנולוגיה.

כדי לספק את מוצרי העתיד, יש לשלב את מהירות הפיתוח עם הבנה של האופן שבו הטכנולוגיה נעה על פני שווקים שונים. כשהטלפונים החכמים הראשונים יצאו לשוק, הציפיות של הצרכנים השתנו בצורה דרמטית. מסך המגע הראשון הלהיב את השוק, אך הטכנולוגיה הזו משולבת כעת במוצרים שנמצאים בקצה התחתון שלו. טכנולוגיות חדישות שפותחו עבור יישומים מתקדמים יותאמו בקרוב כדי להגיע למכשירים בעלות נמוכה יותר.

המציאות היא שהטכנולוגיה העילית של ימינו תהיה טיפוסית בעוד שלוש או ארבע שנים. מפתחי מוצרים חייבים לחזות לאן עליהם לכוון ולהבין ממה עליהם להימנע.

טכנולוגיות פורצות דרך

כיום, הטכנולוגיות שמספקות את השיבוש הגדול ביותר לחוויית המשתמש הן זיהוי פנים, פקודות קוליות, לימוד מכונה, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים (IoT).  המעבר של הטכנולוגיות הללו מיישומים מתקדמים ליישומים פרטניים בשוק החופשי יכולה לספק חוויית משתמש יותר מותאמת אישית ולהניע בו זמנית ציפיות גבוהות יותר.

מה יעשו היישומים העתידניים האלה? ייתכן שדלת הכניסה שלך תוכל לזהות אותך ולפתוח את עצמה באופן אוטומטי. מגמה שנמצאת בעלייה בארה”ב כיום היא פעמון הווידיאו שכבר מאפשר לך לדבר עם אדם שעומד ליד הדלת כשאתה נמצא במקום אחר. השילוב של זיהוי פנים ולימוד מכונה יכול בנוסף לגרום למכונת הקפה שלך לזהות אותך להכין את סוג הקפה המועדף עליך.

גורמים מניעים חדשים לטכנולוגיה מגיעים גם ממקורות בלתי צפויים. סגר הקורונה שינה את העולם תוך מספר שבועות בלבד ומגמות שוק חדשות מופיעות. אז כיצד תגיב תעשיית האלקטרוניקה לשינויים הללו?

מכיוון שעבודה מהבית הופכת לנורמה החדשה, הסיכון לעזוב את הבית הביא לפחות מכוניות על הכביש ולירידה משמעותית בפליטת הפחמן. חברות עשויות לאמץ את הרעיון הזה יותר בעתיד וייתכן שיהיה צורך במוצרים שיאפשרו לאנשים לעבוד יחד גם כשאנחנו רחוקים. הפרדיגמה של האוניברסיטה עשויה להשתנות ככל שהשיעורים עוברים לרשת. ובנוסף, ישנה עלייה בשימוש במוצרים ביתיים לצורך ניטור הבריאות ואף פגישות רפואיות וירטואליות.

האם התוצאה ארוכת הטווח של השינויים הללו תהיה שהעסקים עוברים למודל שמתבסס יותר על תקשורת? האם שימוש באפליקציית נסיעה שיתופית בטלפון שלך יחליף את הבעלות על רכב?  והאם המוצרים החדשים יוכלו ללמוד ולכתוב קוד משלהם לבדם?

יוצרים את העתיד

למהנדסים יש רעיונות נהדרים ליישומים שמגיבים להזדמנויות חדשות. עם זאת, לעיתים קרובות אין להם את משאבי העיצוב הפנימיים ואת המומחיות לפתח אותם. עבודה בצמוד עם שותף עולמי מרכזי, כמו Microchip, יכולה לחולל שינוי אמיתי באספקת הביצועים הצפויים של מוצרי הדור הבא לשווקים הנכונים בזמן הנכון.

כדי לאפשר לחברות ליצור מוצרים פורצי דרך, עליהן לקבל גישה למשאבים שתומכים בפיתוח מתקדם, וכן לתוכנות מוכחות ולפלטפורמת אבטחה יציבה. השותפויות הרחבות שיש ל-Microchip כמעט בכל מגזר בשוק מעניקות לנו תובנה על השוק שאנו חולקים עם לקוחותינו ישירות או באמצעות שותפים מצד שלישי.  חשוב שמהנדסים יוכלו לקבל את אבני היסוד עבור מכשירים חדשים וליישם את האבטחה המגנה על המשתמשים שלהם, וכן על המוצרים והמוניטין שלהם. משמעות הדבר היא שכל האלמנטים המאובטחים של מוצר או יישום חדש חייבים להיות מחוברים כדי לספק רמות אבטחה חזקות ביותר.

התמיכה המסייעת ללקוחות לנצל את השימוש בטכנולוגיות ובמכשירים העדכניים ביותר מאפשרת שימוש ביישומים בשווקים שונים. גודלם של לקוחות אלו נע בין חברות גדולות בעלות משאבים והכנסות משמעותיות, לבין חברות סטארט-אפ קטנות יותר בהן הדגש הוא על חדשנות ואינדיבידואליזם. אלה יכולים לכלול סטודנט באוניברסיטה שעשוי להשתמש בלוח יצרן קל לשימוש כדי לפתח את היישום החדש והמהפכני שלו.

מכשיר חדש יכול לעשות מיליון דברים. תפקידה של Microchip הוא לחבר את הנקודות בין עיצוב היכולות של כל מכשיר חדש לבין עזרה ללקוחות לעמוד בקצב של הטכנולוגיה בעת היצירה של המכשיר החדש הזה.


מייק בלארד מנהל אוטומציה ואבטחה ביתית גלובלית - Microchip Technology

תגובות סגורות