חדשות היום

נוסטרומו, הנמצאת בתהליך מיזוג המתקדם כמתוכנן עם סומוטו, מודיעה על הסכם מהותי בארה”ב עם חברה מובילה בעולם בתחום הנדל”ן המסחרי להתקנת מערכת אגירת אנרגיה במרכז קניות בלוס אנג’לס

המערכת תותקן במרכז קניות של Westfield URW שהינה חלק מקבוצת Unibail-Rodmaco-Westfield אחת מחברות הנדל”ן המסחרי המובילות בעולם

ההסכם אמור להיות שלב ראשון במסגרת פעילות עם Westfiel URW, אשר בבעלותה עשרות מרכזים מסחריים בעולם   

קליפורניה סובלת מתקלות והפסקות ברשת חשמל על רקע גלי החום הפוקדים אותה, שריפות ורשת חשמל שאינה עומדת בביקושים, כך שהתקנת המערכת והצלחתה מהווה תשתית להתקנת מערכות נוספות בשוק משמעותי

 

תל אביב, 27 באוקטובר 2020 – סומוטו, אשר הודיעה לאחרונה על מהלך משמעותי להצפת ערך לבעלי המניות של סומוטו, באמצעות רכישת חברת נוסטרומו, תהליך המתקדם כמתוכנן, מודיעה כי בהתאם למידע שנמסר לה מנוסטרומו, חתמה נוסטרומו על מזכר עקרונות עם חברת Westfield URW, במסגרתו נקבע כי נוסטרומו תתקין מערכת לאגירת אנרגיה במרכז קניות בשם Westfield Topanga & The Village המשתרע על כ- 200 אלף מ”ר והמצוי בקנוגה פארק, לוס אנג’לס, קליפורניה.

כפי שנמסר מנוסטרומו, חברת Westfield URW הינה חלק מקבוצת Unibail-Rodmaco-Westfield הנחשבת לאחת מחברות הנדל”ן המסחרי המובילות בעולם. בבעלות חברת Westfield URW כ- 35 מרכזי מסחר ברחבי ארצות הברית ואנגליה והיא מהמובילות בתחום השימוש באנרגיה ירוקה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית בעולם הנדל”ן המסחרי בארצות הברית.

מטרת ההתקשרות הינה להדגים ללקוח, משך תקופה בת 12 חודשים, את יכולת המערכת לגרום להקטנה משמעותית של שיאי הביקוש של צריכת החשמל של החברה, וממילא לחיסכון בעלויות החשמל וצמצום בטביעת הרגל הפחמנית של האתר. בתום תקופת ההדגמה תעמוד ללקוח הבחירה להשאיר את המערכת באתר, ללא תמורה, ובכפוף לתשלום דמי תחזוקה שנתיים עבור שימוש בתוכנת הניהול של המערכת, כפי שיסוכמו בעתיד. במקרה שהלקוח יבחר שלא להשאיר את המערכת באתר, נוסטרומו תסיר את המערכת על חשבונה ותשיב את מצב האתר לקדמותו.

המערכת שתותקן לתקופת ההדגמה מתוכננת להיות בהיקף של 1,100 קילוואט-שעה, בעוד שבשלב ב’, במידה שההדגמה תצליח, הלקוח והחברה צפויים להיכנס למשא ומתן לרכישת מערכת נוספת בהיקף של 1,880 קילוואט-שעה. את הפרוייקט תלווה חברת ההנדסה Black and Veatch בתכנון הנדסי ופיקוח, עימה נחתם השבוע הסכם שיתוף פעולה.

הסכם זה מצטרף לשיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג’לס, קליפורניה בארה”ב בהיקף של 750 קילוואט-שעה, אשר תמומן על ידי קרן BIRD Energy. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה”ב[1] וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם[2]. המדינה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.

צילום: מארק נומדר

ירון בן נון, מנכ”ל ומייסד נוסטרומו: “המערכת תותקן במרכז קניות בלוס אנג’לס קליפורניה, אשר בבעלות חברת Westfield החולשת על עשרות מרכזי קניות בארצות הברית ואנגליה, ביניהם מהמפורסמים בעולם והמובילה מדיניות להקטנת טביעת הרגל הפחמנית במרכזי הקניות שבבעלותה. אני גאה על כך שבתום תהליך שארך שמונה חודשים בלבד , חתמנו על הסכם זה אשר מהווה הבעת אמון גבוהה מאוד של שחקן נדל”ן משמעותי, בין לאומי, בטכנולוגיה של נוסטרומו.

 

“החתימה על ההסכם הזה היא ציון דרך במימוש האסטרטגיה של נוסטרומו שמבוססת על הטמעת הטכנולוגיה שלנו תוך יצירת יחסי אמון  עם לקוחות גדולים שבבעלותם מליוני מ״ר של מבני נדל״ן מסחרי, ושברגע שתהיה שביעות רצון מהטכנולוגיה שלנו, הצמיחה הוורטיקלית והמהירה ביחד עם לקוחות אלו – תובטח.

“קליפורניה סובלת השנה מגלי חום קיצוניים, שריפות והפסקות חשמל תכופות הגורמות לאי יכולת של רשת החשמל לספק את הביקושים. בנוסף, קיימת במדינה רגולציה תומכת לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים ויעדים אגרסיביים לשימוש במקורות אלה. נכון להיום יעדי אגירת האנרגיה בקליפורניה בלבד עומדים על יותר מ- 40,000 מגה-וואט-שעה עד שנת 2030, והדרישה להרחבת כושר אגירת האנרגיה, ברשת החשמל של הכלכלה החמישית בגודלה בעולם הולכת וגדלה בכל יום שעובר. קליפורניה היום מראה לכל העולם את הדרך לקראת משק חשמל המבוסס על 100% מקורות אנרגיה מתחדשת ואנו משוכנעים כי המערכת הנוספת בקליפורניה סוללת בפנינו את הדרך להתקנת מערכות רבות נוספות גם אצל הלקוח המדובר וגם בקרב לקוחות פוטנציאליים נוספים.”

יצוין, כי החברה ונוסטרומו ממשיכות לפעול על מנת לקדם את חתימת ההסכם המחייב לרכישת הון המניות של נוסטרומו, וכי נכון למועד זה, לצד בדיקת הנאותות שמבצעת החברה, מחליפים הצדדים טיוטות הסכם מתקדמות לרכישת נוסטרומו כאמור.

[1] https://apps.bea.gov/iTable/drilldown.cfm?reqid=70&stepnum=40&Major_Area=3&State=0&Area=XX&TableId=531&Statistic=3&Year=2019&YearBegin=-1&Year_End=-1&Unit_Of_Measure=Levels&Rank=1&Drill=1&nRange=5

[2] https://www.forbes.com/places/ca/#32c306af3fef


תמונת כותרת: מערכת אייסבריק לאגירת אנרגיה תרמית של נוסטרומו – קרדיט: נוסטרומו

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות