חדשות היום

פתרונות של חברת GLENAIR לתקשורת מהירה בסביבת עבודה קשות

טכנולוגיות חיבורים פנימיים למערכות תעופה וחלל עבור Ethernet USB, HDMI, SATA
ויישומים נוספים של נתונים במהירות גבוהה

פתרונות במהירות גבוהה מוכנים למשלוח לתקשורת  Ethernet10/100/1G/10G BASE-T,
וידאו אנלוגי/דיגיטלי, אפיק נתונים
1553 ופרוטוקולים  אחרים לשידור נתונים דיפרנציאלי

בשנת 1956, חברת Glenair הייתה החברה הראשונה שהחלה לייצר אביזרים למחברים. כיום החברה מציעה טווח שלם של פתרונות לחיבורים פנימיים, לרבות טווח רחב של מחברים מאושרים בתקן MIL ומחברים תעשייתיים. האיכויות של Glenair כוללות אישור לפי תקן ISO 9001, סבב מהיר של מסירת הצעות מחיר והזמנות בהתאמה אישית, מכירות ללא תחרות ותמיכה טכנית בכל רחבי העולם, וכן, מלאי של אביזרי מחברים שהוא הרחב ביותר הקיים בתעשייה. החל בסדרה המובילה בתעשייה 80 Mighty Mouse ועד למחברים של הדור הבא לשימוש בתחום חלל אוויר, חברת Glenair הפכה להיות החברה החדשנית לפתרונות של חיבורים פנימיים קטנים, קלים ומהירים יותר.

חברת Glenair מציעה טווח שלם של פתרונות חיבור חדשניים למערכות במהירות גבוהה עבור יישומים קריטיים למשימות. נתחיל במוצר הראשון – El Ochito® – הפתרון המקובל ביותר של החברה שפרוש באופן נרחב ומשמש לשידור נתונים מהירים.

מגעי El Ochito האוקטקסיאליים למהירות גבוהה ולסביבות קשות חוסכים בגודל ובמשקל. מגעים אלו מתאימים ליישומי מערכות אוויוניקה בתעופה, מערכות נשק, לוויינים, מכשירי מכ”ם, תקשורת ואביזרי חלל אוויר/צבא. מגעי El Ochito מתאימים באופטימיזציה לפרוטוקולי תקשורת נתונים בריבוי ג’יגה סיביות, 10G Ethernet, SuperSpeed USB ועוד פרוטוקולים אחרים לרבות HDMI, DisplayPort  ו- SATA.

תמונה High-Speed Micro-D cabled pair with test board :1

מגעי El Ochito חוסכים עד 50% מהמשקל הכולל והם פועלים בקצבי נתונים מהירים פי 20 יותר בהשוואה לפתרונות מסורתיים מבוססי quadrax. למגעים אלו יש שמונה פיני לחיצה לאותות שנמצאים בתוך מגע חיצוני מצופה זהב ומעובד. החברה מציעה ארבעה פתרונות של מארזי מחברים Signature עבור מגעי El Ochito: SuperFly Datalink, הסדרה של 806 Mil-Aero, SuperNine והסדרה 792. בהמשך נבחן את היתרונות ואת היישומים המתאימים לכל אחד מהם.

SuperFly Datalink, מבחר חדש של מחברי El Ochito זעירים במיוחד. המחברים של Glenair עברו אופטימיזציה כדי להתאים לשימוש עם מגעי El Ochito שבדרך כלל כוללים מבודד לאחסון המגעים, כאשר לכל מגע יש גוף מתכתי חיצוני לסיכוך אותות. ואולם, אם אתה זקוק רק לערוץ אחד מסוג Ethernet, USB 3.0 או לחיבור אות וידיאו, תוכל להסיר לחלוטין חלק מרכיבי המחבר האלו, על מנת להקטין למינימום את הגודל הכולל של המחבר. SuperFly Datalink פותח לצורך הרכבת מודול מגע El Ochito יחיד אל תוך מארז מחברים, הקטן ביותר האפשרי. את המארז הזה שהוקטן למינימום’ מקבלים על ידי שימוש במעטפת (shell) המחבר כבסיכוך אותות. עם SuperFly Datalink, אפשר לבטל לגמרי את מבודד המחבר והגוף החיצוני של המגע, ולהשתמש במעטפת המחברים כדי להעביר את הארקת האותות. את המחברים SuperFly Datalink אפשר לקבל כהתקני דחסף (push-pull – QDC) או עם חיבור צימוד בהברגה, בסיומת כבל ובמגעי PC tail.

תמונה Series 806 Mil-Aero with El Ochito hybrid pair :2

הסדרה 806 היא המחבר העגול ברמת חלל אוויר עם גורם צורה קטן, של הדור הבא, שהחברה מציעה. 12 סידורי מגעים נתקעים הותאמו לקבלת מגעי El Ochito ממופתחים בגודל 8, לרבות סידורים היברידיים. המגעים עומדים בתאימות לפרוטוקולים מודרניים ליישומים במהירות גבוהה כדוגמת USB 3.0, HDMI ו- DisplayPort.

הסדרה SuperNine היא סדרת המחברים העגולים מסוג 38999 “הטובה יותר מ- QPL” שהחברה מציעה. 20 סידורים של נקבים למגעים ממופתחים בגודל 8 זמינים עבור SuperNine, והם שהופכים אותו למחבר הרב תכליתי ביותר בכל סדרת המחברים של El Ochito. החברה ממליצה לבחור ב- SuperNine ליישומים שנדרש להם מספר רב של קווי פרוטוקול במהירות גבוהה במחבר יחיד או במקום שמחבר מסדרת D38999 נדרש כדי לענות על דרישה מסוימת כגון פתח לוח קיים.

עבור לקוחות שמבקשים לקבל את El Ochito במחבר מלבני, החברה מציעה את הסדרה 792. סדרה זו שפותחה במיוחד עבור מגעים בגודל 8, מציעה חיבור מוגן מפני חיבור לקוי (scoop-proof), אפשרויות קיטוב, סידורי מגעים היברידיים ואוגן בהתקנה צפה לחיבור עיוור. הסדרה 792 היא פתרון בתכנון הנדסי ברמה גבוהה עם תכונות ייחודיות רבות, שלא ניתן למצוא במחבר מלבני אחר כלשהו. הסדרה 792 שתופסת מעט מקום על לוח או קופסה, מהווה פתרון גם למקומות בעלי צפיפות גבוהה ביותר.

Octobyte מציעה פתרון Ethernet נוסף, שהותאם באופטימיזציה לשימוש בתנאי סביבה קשים וליישומים תעשייתיים. Octobyte כולל טכנולוגית מגעים וטכנולוגית מחברים ביחידה אחת. הוא מוצע כמודול מגעים מסוג Quadrax או אוקטקסיאלי ונתון במארז של מחבר עגול מוקשח עם חיבור חצי סיבוב (byonet) הפוך.

תמונה SpeedMaster SuperNine pair :3

SuperSeal כולל מחברי RJ45 ו- USB מסחריים בבתי מעטפת מוקשחים לפתרונות של מחברים למהירות גבוהה שמיועדים לתנאי סביבה קשים עם איטום וקשיחות מעולים, הארקה של מעטפת למעטפת ומגוון של אפשרויות סיומת חוטים לרבות כוסיות הלחמה ולחיצה.

VersaLink היא מערכת מהפכנית של מגעי twinax מסוככים למהירות גבוהה עם יכולת של שידור נתונים דיגיטליים במהירות הגבוהה ביותר. VersaLink התפתח מתוך מגעי twinax לפי מפרטי תקן MIL המסורתיים, אך בשינוי הסיכוך החיצוני שלו לצורה מלבנית, כדי לקבל שיפור בשלמות האות, בצפיפות המגעים וביישור המכני. לכל מגע VersaLink ללחיצה שניתן להסרה יש סיכוך משלו, עובדה שמובילה באופן מעשי לאפס ערב דיבור. VersaLink פותח מהתחלה בעזרת שימוש בתוכנת הדמיה ANSYS שאפשרה לחברה לבצע הדמיה ואופטימיזציה של ביצועי שלמות אותות, עוד לפני יצירת אב טיפוס ראשון.

את VersaLink אפשר לקבל כמגע מוטבע (potted) במחברים מסוג Micro-D. רכיבי Micro סטנדרטיים משולבים עם מעטפת שעברה שינוי כדי לאפשר סידורים היברידיים שמשתמשים במודולי מגעים מסוג VersaLink במקביל ללמגעים נתקעים מסוג Micro-D סטנדרטיים. רכיבי Micro-D מסוג VersaLink מאפשרים שימוש בחומרה אמינה מסוג 83513 Micro-D ופתחי לוח עם טכנולוגיה מתקדמת למהירות גבוהה.

VersaLink Bridge פותח כדי לאפשר יצירה של זוג דיפרנציאלי יחיד על לוח מעגל מודפס, תוך שימוש בטביעת הרגל הקטנה ביותר שאפשר. באופן כזה, לא רק שאפשר לתפוס פחות מקום כולל על הלוח, אלא גם המתכנן יכול ליצור את האות, ממש צמוד לרכיבי FPGA שלו או על כל התקן שפועל במהירות גבוהה, אשר קיים. VersaLink Bridge מבטל את הצורך בניתוב מוליכי נחושת משוחררים על ידי העברתם לרוחב מעל כבלי VersaLink Bridge מבוקרי עכבות (אימפדאנס), במקום על פני לוח המעגל.

המחבר Micro-D למהירות גבוהה מותאם באופטימיזציה להעברת אותות דיפרנציאליים במהירות גבוהה עד 10 גיגה סיביות בשנייה. המהנדסים בחברת Glenair משתמשים בתוכנת הדמיה ANSYS כדי לקבוע איך אפשר לבצע אופטימיזציה בדרך הטובה ביותר במחבר Micro-D סטנדרטי כדי לקבל מהירות גבוהה. המוצר שהתקבל משתמש באותה מעטפת, באותה חומרה ובאותו מרווח מגעים כמו Micro-D, אבל הוא מנצל מגעי Twist Pin זעירים ל- 1 אמפר. שינוי זה מקטין את הקוטר הכולל של זוג המגעים המחובר כדי לאפשר זוגות דיפרנציאליים מתואמי עכבות של 100 אוהם.

מחברי Micro-D למהירות גבוהה שמותקנים על לוח, מציעים שילוב של חור עובר וסיומת בהתקנה משטחית. סיומת בהתקנה משטחית מוגדרת לעתים קרובות עבור מערכות במהירות גבוהה. בדיקה של Micro-D מסוג VersaLink הוכיחה ביצועים שווי ערך בהעברת אותות דיפרנציאליים, תוך שימוש בחור עובר מצופה או בסיומות בהתקנה משטחית.

תמונה Versalink Micro pair 1 :4

SpeedMaster, היא מערכת מגעים אוקטקסיאלית נוספת מסוככת ב- 8 חיבורים שמתאימה ליישומי 10 GbE. מערכת SpeedMaster  מאפשרת להשתמש בעובי חוטים סטנדרטיים המגיעים עד 24 AWG ומשתמשת במגעי 22D בגודל סטנדרטי. סיומת הסיכוך בהברגה שלה ניתנת לתיקון בשטח. SpeedMaster היא מחבר / פתרון מגעים מסוג ‘עד מפתח’ עם סידורים של חיבורים נתקעים בצפיפות גבוהה משל עצמה עבור SuperNine, Series 28 HiperD ו-Series 804 push-pull Mighty Mouse.

אתה מוזמן לבקר בדף פתרונות חיבור במהירויות גבוהות בכתובת https://www.glenair.com/connectors-and-contacts-for-high-speed-datalink-protocols/index.htm לפרטים מלאים לגבי פתרונות במהירות גבוהה ליישומים קריטיים למשימה נא לפנות לרונן לינג.


Andy Brayford , Powell Electronics

תגובות סגורות