כיצד האבטחה יכולה לסייע להרוויח מהטמעת שירותי רשתות 5G ?

כולם מדברים בימים אלו על הרשתות של הדור החמישי – ובצדק. הטמעה של רשתות אלו יכולה להציע יתרונות רבים עבור עסקים, אך גם להביא עמה סיכוני אבטחה שונים. כיצד שילוב של אבטחה נכונה יכול לסייע לממש את הפוטנציאל של ה-5G?  

בשונה מדורות קודמים של רשתות סלולריות, רשתות הדור החמישי – המכונות 5G – מוצגות כנקודת מפנה משמעותית הן עבור מפעילי הרשתות הסלולריות והן עבור ארגונים במגזרים השונים. לרשתות הדור החמישי יש את הפוטנציאל לספק עבור מפעילי הרשתות הסלולריות מגוון נוסף של שירותים בעלי ערך מוסף המיועדים לארגונים, אשר יכולים לייצר הכנסות חדשות ולהניע צמיחה עסקית. עבור ארגונים בינוניים וגדולים בתעשיות ובמגזרים שונים, שימוש בטכנולוגיה ויכולות הדור החמישי יסייעו להגביר את היעילות, האוטומציה, הבטיחות, הקיימות והחדשנות הכוללת.

אין ספק כי רשתות הדור החמישי יכולות להציע יתרונות רבים בעקבות הטמעתן, אך קיומן מעלה גם שאלה חשובה: בהינתן התפקיד המרכזי והקריטי של רשתות אלו, מהו תפקיד האבטחה באימוץ והחדרתן לשוק העסקי? האם רשתות הדור החמישי הן בעלות יכולות אבטחה מובנות סבירות אשר יצליחו לאבטח את עצמן ואת הלקוחות העסקיים שהן משרתות? או שיש צורך בשכבת אבטחה נוספת כדי לממש את הפוטנציאל המלא של שוק זה?

אומנם רשתות הדור החמישי מספקות יכולות אבטחה בסיסיות, אנחנו בפורטינט מאמינים כי לא ניתן להחשיב אותן כקו ההגנה היחיד אשר נועד להגן מפני שימוש לרעה בתשתית ובשירותים ומפני איומים וסיכוני סייבר אשר נועדו להזיק לרשתות הדור החמישי. לכן, יש צורך בשכבה נוספת של אבטחה, נראות ובקרה.

פורטינט ערכה לאחרונה סקר בשיתוף עם TelecomTV, HardenStance ו-ETSI, אשר בוצע בקרב מפעילי רשתות סלולריות וספקי שירותי טלקום גלובליים גדולים ובקרב ספקי מערכות חומרה ותוכנה בתחום הטלקום מכל רחבי העולם במטרה לבדוק את נקודת מבטם בדבר התפתחות שוק ה-5G בשירותים הארגוניים ואת דרישות האבטחה ואסטרטגיות האבטחה הדרושות כדי לתמוך בשירותים ארגוניים אלו. ממצאי הסקר מדגימים כי קיימת אופטימיות נרחבת באשר לפוטנציאל הרווח בעקבות הטמעת רשתות 5G בקרב המשיבים, אך רק במידה ושירותי ה-5G החדשים יהיו מאובטחים ומותאמים יותר למקרי שימוש מרכזיים בארגונים.

לפי ממצאי הסקר, כ-90% מהמשיבים צופים צמיחה בהכנסה הממוצעת פר-משתמש (ARPU) מההשקעות שלהם. צמיחה זו צפויה להיות מפוצלת באופן שווה בין רשתות 5G ציבוריות ופרטיות, אך היות ולפחות מחצית מכל הרשתות הפרטיות צפויות להיפרס ולהיות מנוהלות על ידי מפעילים, חברות אלו הן בעלות הפוטנציאל לתפוס עד 75% מעסקי ה-5G הכוללים.

64% ממשיבי הסקר טוענים השגת הרווחים הללו תהיה תלויה בהרחבת האבטחה הקיימת מבחינת ארכיטקטורה ופעולות. כמו כן, 75% מהנשאלים העידו כי התאמת פתרונות למקרי שימוש של עסקים ספציפיים זהו היבט חשוב מאוד ואף קריטי עבורם, במיוחד בשווקים מרכזיים כמו תעבורה, לוגיסטיקה, אוטומציה, ייצור ובריאות.

ההשלכה הכוללת של הדבר היא כי המודל העסקי הישן של אספקת שירותי קישוריות סלולרית לא יספיק וכדי להצליח, יהיה צורך ליצור שיתופי פעולה בעלי אחריות משותפת עם ספקים אחרים ועם הלקוחות הארגוניים שלהם. הצורך לשתף פעולה עם ספקים אחרים– אפילו עם אלו המזוהים כמתחרים – היה ברור בקרב 44% מהמשתתפים, אשר ראו בספקי ענן שותפים או שותפים לרוב ורק 11% מהמשיבים ראו בהם מתחרים ישירים. ממצאים אלו ממפים את חלוקת האחריות בין ספקי ענן והלקוחות הארגוניים שלהם, כאשר התחזוקה והאבטחה של התשתית מוטלת על הספק, בעוד כי לארגון נותר לאבטח את הנתונים והיישומים שלו בעצמו.

עוד נמצא כי למעלה מ-80% ממשיבי הסקר סבורים כי מאפייני האבטחה הטבועים של ה-5G לפי מפרט ה-Generation Partnership Project (3GPP) הם לא יותר מאשר הבסיס לשוק ה-5G. 62% מהמשיבים טענו כי חלק או רוב מקרי השימוש של ה-5G ידרשו מאפייני אבטחה נוספים. בנוסף לכך, כ-61% טענו כי הם לא מאמינים שישיגו צמיחה עסקית ב-ARPU אם יגבילו את עצמם כמעט או לחלוטין לשכבת החיבוריות של שרשרת הערך של 5G וכ-90% מהמשיבים ציינו כי הם מחשיבים את ההתייחסות לדרישות האבטחה הגוברות של ה-5G ולמקרי השימוש שהוא יספק כחשובה ביותר או קריטית.

תוצאות הסקר מדגימות את התפקיד המרכזי של האבטחה בכל הנוגע ליכולת של מפעילי הרשת הסלולרית לספק בהצלחה את רשתות הדור החמישי לשוק העסקי. כדי לעשות זאת, יש לוודא כי מתקיימת הטמעה של יכולות אבטחה אשר מספקות נראות, בקרה ומניעה של סיכוני אבטחת סייבר מתקדמים שונים.

לפורטינט יש את היכולות והכלים המתאימים כדי לספק אבטחה מקצה לקצה למקרי השימוש השונים של רשתות הדור החמישי בין אם מדובר בעסקים קטנים או ארגונים גדולים מאוד. מפעילי רשתות הסלולר מספקים לנו הבנה ייחודית באשר לצרכי האבטחה של מקרי השימוש הייחודיים בתעשיות השונות ואת היכולת לספק ולממש את הפתרונות השונים.

רונן שפירר, מנהל שיווק פתרונות
בפורטינט. קרדיט צילום: יח”צ.

מנקודת מבט של תשתית, המעבר של רשתות הסלולר ל-5G יוצר יכולות אבטחה חדשות אשר מתרחבות הרבה מעבר ליכולות ה-5G הטבועות שהוגדרו על ידי 3GPP. המבנה הווירטואלי, המבוזר והדינמי של ליבת ה-5G בשילוב עם גידול מאסיבי של התקני קצה, השימוש הגובר ב-Multi-access Edge Computing (MEC) ועוד מספר שימושים קריטיים ברשת זו דורשים אבטחה חזקה לתשתית הבסיסית ולמקרי השימוש העסקיים. זהו המקום שבו ההצלחה המוכחת של פורטינט באספקת נראות והגנה, יכולות גדילה וביצועי מחיר של רשתות 5G מדגימה יתרון ברור עבור אלו המחפשים להפיק תועלת מההזדמנויות החדשות שמביאות רשתות ה-5G. אנחנו בפורטינט מאמינים כי רשתות ה-5G וההתרחבות של נוף איומי הסייבר ימריצו את רשתות הסלולר והארגונים השונים לאמץ גישת אבטחה הוליסטית כדי להתמודד עם סביבה מתפתחת זו.

 


רונן שפירר, מנהל שיווק פתרונות בפורטינט

תגובות סגורות