גאווה ישראלית: הטכנולוגיה של אורקם זוכה בפרס החדשנות של ה-CES לשנת 2021

ה-OrCam Read,טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ראשונה מסוגה, זוכה בפרס החדשנות היוקרתי של ה-CES לשנת 2021 בקטגוריית נגישות.

חברת אורקם הישראלית שייסדו פרופ’ אמנון שעשוע ומר זיו אבירם, מודיעה היום כי היא נמנית בין רשימת הזוכים בפרס החדשנות היוקרתי של תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם ה-CES 2021, עבור פיתוח ה-OrCam Read,  טכנולוגיה מהפכנית המסייעת לאנשים עם לקויות.

OrCam Read, זוהי טכנולוגיה ראשונה מסוגה המנגישה טקסטים מכל משטח לאנשים הסובלים מקשיי קריאה, לרבות דיסלקציה, עייפות קריאה, לקויות ראיה בדרגות שונות, או לכאלו הקוראים כמויות גדולות של טקסט. המכשיר אלחוטי וקל לנשיאה, מבוסס בינה מלאכותית ומסוגל לקרוא טקסט מכל ספר, עיתון, מסך ואף שלט רחוב. המכשיר מצויד בנורת לד מובנית, ומאפשר בלחיצה פשוטה סימון של כלל העמוד לקריאת הטקסט כולו, או סימון אזור מסוים לקריאה של מקטע ספציפי. בנוסף מצויד המכשיר בתכונה חדשה של ‘קריאה חכמה’, המאפשרת למשתמש להבחין בין מקטעים שונים בטקסט ולשלוף מידע רלוונטי עבורו (למשל – שורת הסכום הסופי לתשלום בחשבון, תאריכים, כותרות על גבי מסמך וכד’). המכשיר פועל ללא צורך בסמארטפון או חיבור Wifi, ובכך מובטחת הגנה על פרטיות המשתמש.

ה-CES היא תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, המתרחשת מדי שנה בלאס וגאס, והשנה מתקיימת במתכונת דיגיטלית. הפרס מוענק מדי שנה ע”י הCTA (Consumer Technology  Association) עבור חדשנות טכנולוגית פורצת דרך. בגל המוצרים הראשון שנחשף, ישנן 19 מוצרים בלבד מרחבי העולם, ובהם ה-OrCam Read  שנבחר בין ההמצאות הטובות ביותר של ה-CES ל-2021, בקטגוריית נגישות.

פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד ומנכ”ל משותף בחברת אורקם: אנו גאים ונרגשים להימנות גם השנה ברשימה ההמצאות החדשניות הטובות ביותר של ה-CES, ורואים בכך ציון דרך משמעותי עבורנו. מיום היווסדה, השקיעה אורקם למעלה מעשור של מאמצי מחקר ופיתוח בכדי לספק מנעד של פתרונות חכמים לאנשים עם לקויות, שינגישו עבורם את הסביבה הטקסטואלית ויסייעו להם בהתמודדות עם אתגרי היום-יום.  ה-OrCam Read הוא חיזוק משמעותי נוסף במנעד המוצרים שנועדו להגשמת החזון שלנו – לרתום את כוחה שלה הבינה המלאכותית לשמש כעוזר אישי וכמלווה, להעניק עצמאות לאנשים עם לקויות ולאפשר להם להשתלב באופן מיטבי בחברה ובתעסוקה.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות