חדשות היום

האצת חדשנות ישראלית בסלולר דור 5 בסלקום

חברת סלקום החלה בשיתופי פעולה עם חברות סטארט – אפ מקומיות בפיתוח פתרונות על גבי רשת דור 5

שבועות ספורים בלבד לאחר שהשיקה סלקום את רשת דור 5 וממשיכה בפריסתה ברחבי הארץ, מכריזה החברה על שיתופי פעולה במימוש פתרונות מתקדמים על בסיס רשת דור 5, במסגרתם תבצע סלקום פיילוטים משותפים עם טליקום ו- BBT.live

מספר שבועות לאחר שהשיקה סלקום את רשת הדור 5, מכריזה החברה על שיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ ישראליות במימוש פתרונות מתקדמים על גבי הרשת, שצפויה להוות מנוע צמיחה משמעותי למהפכת ה –   IoT והערים החכמות. שיתופי פעולה אלו עם חברת טליקום וחברת BBT. live  אשר הוגשו במסגרת קול קורא של משרד התקשורת ורשות החדשנות הקורא לחברות סטארט-אפ ותעשייה, להגיש בקשות במסלול לקידום ותמיכה בפיילוטים למחקר ופיתוח של יישומים חדשניים בסביבת דור 5, ובכלל זה בפרוייקטים שיספקו חסכון בעלויות, שיפור תהליכי עבודה וגמישות עסקית.

הפתרון הטכנולוגי שפיתחה טליקום על בסיס רשת הסלולר של סלקום יאפשר העברת וידאו מריבוי מצלמות וידיאו בתקשורת סלולרית בזמן אמת, וזאת באמצעות אופטימיזציה מקסימלית של הרשת הסלולרית המבוצע על ידי אלגוריתם המבוסס על חיזוי ולמידה של ערוץ התקשורת.

הפתרון של חברת BBT. live מאפשר יצירת פס רחב באמצעות פיתוח פלטפורמה המייעלת מספר רשתות תקשורת במקביל. למעשה הפלטפורמה הינה תוכנת הSD-WAN , המשלבת ניצול ערוצי תקשורת אלחוטיים כדוגמת סלולר (4G, 5G) וערוצים קוויים.  (DSL, MPLS)

יניב קוריאט, סמנכ”ל הטכנולוגיות בקבוצת סלקום התייחס ואמר: “אנו מאמינים כי שיתופי הפעולה עם טליקום ו BBT. live הינם הסנונית הראשונה של שיתופי פעולה הקשורים לטכנולוגיית דור 5, המהווה מהפכה בעולם העסקי. אנו קוראים לחברות הסטארט אפ לשתף פעולה עם סלקום וליהנות מסביבת פיתוח וצוות מקצועי הקיים בסלקום, וזאת לצד הזדמנויות לביצוע ויישום פרויקטים בפועל. סלקום משקיעה ברשת דור 5 ובשירותים, אשר ישפרו את איכות ומהירות התקשורת והשירותים שיסופקו לחברות, ארגונים, רשויות מקומיות ולקוחותיהם.”

שלומי ארבל, מנכ”ל טליקום אמר: “טליקום מביאה לשוק התקשורת טכנולוגיה פורצת דרך, מבוססת machine learning, המאפשרת ללקוח להתקין מאות מצלמות באיכות וידאו גבוהה ואמינות על בסיס דור 5. לטליקום פתרון אופטימלי לניהול וידאו בזמן אמת, על רשת סלולרית על-ידי התאמת זרם הוידאו לרוחב סרט מוגבל ומשתנה.

משה לוינסון  מנכ”ל BBT. live התייחס אף הוא לשיתוף הפעולה עם סלקום ואמר: “אנו שמחים לחשוף את הרחבת שיתוף הפעולה שלנו עם סלקום. סלקום משמשת כאינטגרטור מוביל שלנו בפתרון חדשני זה ויחד עם שימוש ברשתות הסלולר אנו מעניקים יחדיו פתרון חדשני וייחודי לשוק הישראלי”

 חברת BBT.live (בי. בי. לייב) הישראלית פיתחה תוכנת תקשורת מתקדמת מסוגה המאפשרת הקמת רשת פרטית ומאובטחת המבוססת ענן ומיושמת על גבי תשתיות תקשורת קיימות. פתרון זה מאפשר פריסה מיידית, בכל ומכל מקום, של רשת תקשורת ייעודית, פרטית, מנוהלת ומהירה בפס רחב, ללא צורך בתשתיות מיוחדות. הפתרון מבוסס על פלטפורמת תוכנת ה- SD-WAN שפותחה בחברה, המשלבת ניצול ערוצים קיימים אלחוטיים, כדוגמת סלולר (4G, 5G) וערוצים קוויים  (DSL, MPLS). החברה מספקת את התוכנה לחברות סלולר ויצרניות ציוד תקשורת ויש לה את היכולת להטמיע את התוכנה הייעודית שלה על מגוון רחב מאוד של יחידות קצה כגון נתבים, סוויצ’ים וציוד תקשורת נוסף בכדי להציע ללקוחות הסופיים מוצר חכם ויעיל בניהול התקשורת והרחבת יכולות המכשיר שבקצה. גמישות הפתרון של BBT.live מאפשרת לו לעבוד עם כל טכנולוגיות הרשת החל מסלולר, לוויין, ל- Wi-Fi – Ethernet IP,  תוך אספקת קישוריות רשת מאובטחת לרשת WAN ו LAN . כמו כן הפתרון גם מספק ניהול של מספר רשתות ענן מאובטחות וניתנות להרחבה.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם הבנות עם אחת החברות הגדולות באיחוד האמירויות לצורך גיבוש שיתוף פעולה שעניינו זכות הפצה של מוצרי התוכנה שלה, כאשר הם משולבים בפלטפורמות חומרה שונות, חיבור בין סניפים, זאת מעבר לשימושי תמסורת בין סניפי החברה עצמה. בנוסף, חתמה לאחרונה על הסכם טכנולוגי עם חברת מוצרי תקשורת בינלאומית, במסגרתו תשולב תוכנת ה- SD-WAN שלה באופן בלעדי, במגוון מוצרים של החברה הבינלאומית.

חברת טליקום פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת חיבור של פי-10 יותר מהחיבור המתאפשר כיום של מצלמות על תא סלולרי. האלגוריתם המבוסס חיזוי ולמידה של ערוץ תקשורת סלולרי והאובייקט המצולם. הוא מבצע התאמה של זרם הוידאו על הרשת הסלולרית, כדי להעביר וידאו ברזולוציה UHD מריבוי מצלמות בערים חכמות באופן אמין, באיכות של סיב אופטי ובזמן אמת. הפתרון צפוי לפשט מאוד את ההתקנה של המצלמות ויוזיל את העליות באופן משמעותי. פרוייקטים שמשך ביצעום הינו חודשים יקוצרו לימים. פועל יוצא של יישום הטכנולוגיה הינו שניתן יהיה להתקין מצלמה ולנייד אותה, בכל זמן ובכל מקום.

ריבוי מצלמות בערים מאפשר לקברניטי העיר שליטה וניהול יעילים במגוון תחומים כגון בקרת תנועה, ניתוב תנועה למקומות חניה, ביטחון ועוד. המגבלות העומדות בפני העיריה להתקנת כמות גדולה של מצלמות הם: עלויות גבוהות, משך פרוייקט ארוך ומורכבות הכרוכה בהתקנה. כיום עומדות בפני העיריה שתי אפשרויות להתקנת מצלמות ולחיבורם למערכות הניהול: סיבים אופטיים ותקשורת אלחוטית מבוססת מיקרוגל. בשתי האפשרויות הללו העירייה צריכה לבנות תשתית תקשורת ייעודית. הקמת תשתית תקשורת הינה פרוייקט יקר ומורכב, שנמשך זמן רב בשל הצורך בהקמת התשתית ובמהלכו קיימת פגיעה ניכרת ברווחת התושבים וכן קיימים אילוצים על בחירת מיקום המצלמות. יישום הטכנולוגיה של טליקום יוזיל, ייעל ויקצר את משך הזמן של פרוייקטים כאלו.

סלקום וטליקום מעורבות במגוון פרויקטים משותפים בשנים האחרונות, כדוגמת שיתוף הפעולה עם עיריית ת”א בחניון “היבדק וסע” בדרייב אין, שם הוטמעה פלטפורמת תקשורת חדשה, המאפשרת להעביר וידיאו בלייב בפס רחב, מכל מקום ולכל מקום בארץ ובעולם.


צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות