מחזון למוצר – כיצד תהפכו רעיון מבוסס מחשוב, למוצר בפריסה גלובלית

מדוע חברות תוכנה בוחרות לשתף ספק אינטגרציה בתהליך הפיתוח? אילו פתרונות הן מרוויחות בהתמודדות עם האתגרים השונים, ואילו יכולות נדרשות משותף האינטגרציה על מנת לתמוך בצרכים המורכבים של יצרניות טכנולוגיה?

שחף שרגר מנכ"ל EMET OEM Solutions צילום: ענת קזולה

שחף שרגר מנכ”ל EMET OEM Solutions
צילום: ענת קזולה

חברות תוכנה המפתחות פתרון המשלב תוכנה עם מוצר חומרה פיזי, ניצבות לא אחת מול דילמה, בתהליך פיתוח הפתרון למוצר סופי: כמה עליהן להתמקד ברכיבים שאינם בליבת הערך של החברה ופיתוח ה-IP?

קבלת ההחלטה על כך היא קריטית להצלחת המוצר בהיבטים רבים כמו: Time to market, נגישות גלובלית ללקוחות, מחיר, זמינות ואיכות השירות ללקוח הקצה.

מדוע ארגונים מתלבטים?

בשלביו הראשונים של הפיתוח, נדמה כי הרבה יותר נח ואפקטיבי לעשות הכל In House.

נכון,  לא תמיד מדובר בליבת העיסוק המרכזית –  אך לעיתים האינטגרציה נראית פשוטה מספיק לטיפול וביצוע ע”י מהנדסי התוכנה של הארגון. בנוסף, קיים חשש ששילוב שותף חיצוני בתהליך יפגע במבנה העלויות של הפרויקט ובלוחות הזמנים.

מרתק לראות – עכשיו יותר מתמיד, באתגרי התקופה הנוכחיים, כיצד חברות המפתחות מוצרים עתירי תוכנה, בוחרות לשלב ספק חיצוני לפיתוח תשתית החומרה, האינטגרציה והאספקה. חברות אלו מגלות שלא רק שהשליטה שלהן על המוצר לא נפגעת, אלא שזמן ההגעה לשוק מתקצר, היחס בין עלות לתועלת (Cost performance) של המוצר עולה והן מתפנות לעיסוקי הליבה.

ניתן לחלק את האתגרים שעומדים בפני החברות למספר נקודות מרכזיות:

  • בחירת החומרה – החומרה מהווה נדבך קריטי לפתרון. בחירה בפתרון הטכנולוגי המתאים ביותר, כזה שיאפשר ביצועים ומחיר תחרותי, יכולה לסייע ולהפוך את המוצר למנצח. מאחר ועולם הIT כל כך מורכב, הטרגוני ומשתנה באופן תדיר, השותף הנבחר חייב להגיע עם ניסיון וידע מקצועי מעמיק בתשתיות מחשוב, בניגוד לרקע בעולם הרכיבים או בקבלנות משנה לדוגמא.
  • ייצור ואספקה שוטפת לאורך שנים – אופי פתרונות מסוג זה דורש יכולת ייצור של כמויות גדולות, באיכות גבוהה וניסיון מוכח באספקת מוצר זהה ועקבי, לעיתים לאורך לשנים רבות.
    נוסף לכך, מגוון הפתרונות הרחב דורש מהשותף להעניק שירות המורכב מאתגרים רבים – בעוד שפרויקט אחד יצריך אינטגרציה מורכבת עם עשרות פריטים מאסכולות שונות, פרויקט אחר יצריך ידע מאוד ממוקד בעולם תוכן ספציפי.
  • פריסה גלובלית – כולם רוצים לשווק גלובלי – וגם השותף חייב להיות בפריסה מתאימה ביבשות השונות. כיום לקוחות מצפים לקבל את המוצר במהירות האפשרית, ממלאי מקומי ועם תמיכת Post-Sale קרובה גיאוגרפית ללקוח הקצה.
פתרון הוליסטי – המפתח להצלחה

כפי שראינו, אתגרים מורכבים אלו דורשים יכולות וניסיון רב במגוון תחומי פעילות השונים זה מזה. להלן שלושה עקרונות מנחים לבחירת – שותף מנצח להצלחה שלכם: עקרון ראשון -ניסיון מוכח בעולם ה-IT: נסו לדמיין כמה תחומים מקיף עולם הIT-: מחשוב, אחסון, תקשורת, אבטחת מידע, וירטואליזציה, AI (ועוד).
וודאו שהשותף שבחרתם הינו בעל יכולות ומשאבים טכניים והנדסיים המתאימים לתמוך בכם לאורך שנים.
השותף האידאלי יגיע לא רק עם ידע בנושאי תשתיות – אלא יעסיק מהנדסים באוריינטציית תוכנה שיוכלו לנתח עם מפתחי האפליקציה את צווארי הבקבוק שלה ויסייעו בבחירה מושכלת בפתרון הנכון.
 עקרון שני –זמינות והבנה לוגיסטית: שותף אינטגרציה OEM חייב להיות בעל יכולת לייצר במספר אתרים, המופעלים עם מערכות מידע ייעודיות ויכולת לזנק באספקות תוך פרק זמן קצר- כך שיוכל לספק מענה לגידול זמני חד ולשמור על רצף ייצור ואספקה. שותף מנצח יכלול מומחיות בנושאי תקינה ולוגיסטיקה הכוללים מורכבויות שקשה לצפות מראש ללא הניסיון המתאים.
עקרון שלישי – נגישות ופריסה גלובלית: לאור העובדה שלקוחות הקצה אינם בישראל, קיים הכרח למסוגלות של ייצור, הרכבה, אינטגרציה ושירותי קצה בשווקים המרכזיים בעולם.

EMET OEM Solutions היא חברה בת בקבוצת אמת מחשוב שהינה אחת מחברות הIT הגדולות בישראל. מתוקף כך, עומדים לרשותה מאות מהנדסים מנוסים במגוון תחומי  התשתיות ומעניקים לה יכולת להציע ללקוחותיה יעוץ ותמיכה בשלב הקריטי שבו מתאימים את הפלטפורמה לתוכנה.

EMET OEM Solutions חולשת על 3 אתרי ייצור בישראל ושניים נוספים באנגליה ובארה”ב. כל אתרי הייצור מנוהלים באמצעות פלטפורמת מערכות מידע מתקדמת ואחידה המאפשרת מבט גלובלי על כל שלבי הפרויקט מהפיתוח דרך האספקה ועד לשירות.
היתרון הענק שיש לחברה הוא שהמטה וההנהלה יושבים בישראל והם הבעלים של כלל האתרים וזאת בניגוד לתצורה הפוכה, בה השותף הוא סניף מקומי של חברה בינלאומית והתווית המדיניות נקבעת מחוץ לישראל וללא היכרות עם הלקוחות המקומיים.

היכולת להתמודד עם שלל האתגרים הללו מקבלת חיזוק משמעותי באמצעות השותפות העמוקה עם Dell Technologies.

Dell Technologies היא יצרן הIT הגדול בעולם בעל פורטפוליו המוצרים הרחב ביותר בנמצא.

גולת הכותרת היא העובדה ש Dell Technologies הבינה מזמן את חשיבות שוק ה-OEM והקימה גוף מומחה נפרד עבור לקוחות מסוג הזה הדורשים מיקוד ופתרונות ייחודיים לו.

שיתוף הפעולה המוצלח בין EMET OEM Solutions ו-Dell Technologies  מעניק יתרון עצום ללקוח.

דוגמא הממחישה את היתרון בשילוב ניתן להביא בפרויקט לקוח מתחום אבטחת המידע. הלקוח מפתח מוצר תוכנה עתיר חומרה ואינטגרציה הדורש שטחי אחסון גדולים, דרישת ביצועים קיצוניים לניתוח מידע רב בזמן קצר ושינוע מהיר.

כאשר צוות הפיתוח בחן חלופות להטמעה, הם הגדירו פרויקט לבדיקת חלופות לכל מערכת משמעותית – לשרתים, אחסון, תקשורת, תשתית מבוססת קונטיינרים, עיבוד מקבילי וניטור בזמן אמת. כשבחנו את השפעת פרויקט המחקר הזה מול לוחות הזמנים של הפרויקט “האמיתי”, הסתבר שהוא יגרום לדחייה ניכרת בהשקת המוצר.

בדיוק כאן שותף אינטגרציה איכותי מהווה הבדל בין כישלון לבין השקה בזמן.

שותף בעל הבנה בארכיטקטורה, מסייע בהגדרת מאפייני הביצועים, הזמינות והשירות הנדרשים ומאפשר העמדת גרסה ראשונית של מוצרים – ואף הערכת מחיר.
בסיפור ההצלחה האמור ליווינו את הלקוח בתהליך שילוב תוכנה וחומרה והתקדמנו עם הפרויקט לבניית תהליכי ייצור מתועדים היטב, תשתיות לבדיקה ואיכות.

בסיום תהליך הפיתוח הידע עבר – בצורה שקופה – לאתרי הייצור המרוחקים כך שמבחינתו של הלקוח כל התהליך שקוף לחלוטין.






שחף שרגר מנכ"ל משותף EMET OEM Solutions

תגובות סגורות