חדשות היום

רכיב FPGA – PolarFire® – של Microchip, להספק נמוך, שעמיד בפני קרינה (RT), קיים ביחידות סיליקון הנדסיות ובדרך לתקן QML מלא, לקבלת אישור לחלל תעופה Class V

לקוחות יכולים ליצור אב טיפוס עם אותו סיליקון ואותו מארז של רכיב FPGA
ששועט כעת לקראת אישור לחלל תעופה

צ’נדלר, אריזונה, בדצמבר, 2020 – חברת Microchip Technology (נסד”ק: MCHP) הכריזה היום על כך שהיא מספקת יחידות סיליקון הנדסיות עבור הרכיב PolarFire בטכנולוגיה FPGA, העמיד בפני קרינה (RT), כאשר ההתקן עובר מבחני כשירות לפי תקני האמינות של רכיבי חלל תעופה. אנשי תכנון יכולים כעת ליצור דגמי אב טיפוס של חומרה, עם כל הביצועים החשמליים והמכניים של רכיבי PolarFire בטכנולוגית FPGA, עמידים בפני קרינה ובעלי אישור כשירות לחלל, שיאפשרו שימוש במערכות עיבוד במסלול, בעלות רוחב פס גדול, עם צריכת הספק הנמוכה בתעשייה ועם היכולת לעמוד בהשפעות הקרינה בחלל.

“זוהי אבן דרך משמעותית, כאשר אנו משחררים לשוק את יחידות הסיליקון ההנדסי בטכנולוגיה FPGA -RT PolarFire  – ללקוחות שלנו ומתחילים בתהליך קבלת אישור כשירות לחלל בעזרת תקני QML מלאים בדרגה V”, אמר ברוס וואייר [Bruce Weyer] סגן נשיא היחידה העסקית של רכיבי FPGA ב- Microchip. “רבים מבין הלקוחות שלנו התחילו כבר בפיתוח המטע”ד (מטען ייעודי) של מערכות לוויינים, באמצעות שימוש ברכיבי FPGA המסחריים – PolarFire MPF500T – שלנו, ועתה אפשר לבצע את כל בניית דגמי אב טיפוס עם סיליקון שיהיה זהה בצורתו, בהרכבתו ובתפקודו לרכיבי FPGA הסופיים שלנו, RT PolarFire, בעלי אישור כשירות לתעופה.”

חברת Microchip מעבירה את רכיבי FPGA – RT PolarFire RTPF500T – תהליך אישור כשירות לפי תקנים Mil Std 883 Class B, QML Class Q ו-QML Class V , אישור הכשירות הגבוה ביותר ותקן סינון עבור מעגלים מונוליטיים משולבים בחלל. הרכיבים RT PolarFire בטכנולוגיה FPGA, שמתוכננים לשרוד שיגור בטיל ולעמוד בדרישות הדורשניות של ביצועים בחלל, מתאימים מאוד ליישומים שונים, לרבות דימות פסיבי ואקטיבי ברזולוציה גבוהה, מדידות מדעיות מדויקות מרחוק, דימות בריבוי אורכי גל ובהיפר אורכי גל וגילוי עצמים וזיהוי עצמים בעזרת רשתות עצביות. ליישומים אלו נדרשות רמות גבוהות של ביצועי הפעלה וצפיפות, פיזור חום נמוך, צריכת הספק נמוכה ועלויות נמוכות ברמת מערכת.

מהם רכיבי RT PolarFire FPGA

הרכיבים RT PolarFire בטכנולוגיה FPGA של Microchip מגדילים את הביצועיים החישוביים, כך שמטענים ייעודיים של לוויינים יכולים לשדר מידע מעובד במקום נתונים גולמיים ולהשתמש באופן אופטימלי ברוחב פס של תקשורת לווינית יורדת (downlink) מוגבלת. ההתקנים  עולים על הביצועים, על הצפיפות הלוגית ועל רוחב הפס של הממיר לטורי – ממיר מטורי (serializer–deserializer) (SERDES) של כל רכיב אחר ב- FPGA בעל אישור כשירות ליישומי חלל שקיים כעת בשוק.

הרכיבים גם מאפשרים מורכבות מערכת רבה יותר מאשר זו של רכיבי FPGA הקודמים ועומדים בפני חשיפה של מינון יינון כולל (TID) של יותר מ- 100 קילוראד (kRad) שאופייני לרוב הלוויינים הנעים במסלול סביב כדור הארץ, לרבות אלו ממשימות חלל עמוק. המבנה שלהם, שהוא בעל נצילות הספק טובה, מקטין את צריכת ההספק עד ל- 50% בהשוואה להתקני FPGA מסוג SRAM, והוא משפר מתגים בקונפיגורציית SONOS, עובדה שגם מבטלת את בעיית שיבושי הקונפיגורציה שנגרמת בשל קרינה בחלל.

זמינות

דגמי ההנדסה של רכיבי FPGA – RT PolarFire RTPF500T – זמינים במארזים קרמיים אטומים באופן הרמטי עם אפשרויות של מערך משטחי (land grid), כדוריות הלחמה (solder ball) וסיומת של עמודות הלחמה (solder column). הם נתמכים על ידי לוחות פיתוח, סוויטת הכלים Libero® software של Micochip ונתוני קרינה. מידע נוסף אפשר לקבל כאן.

אתה מוזמן להודיע לנו אם ברצונך לשוחח עם מומחה בנושא רכיבי RT PolarFire RTPF500T ב- FPGA של Microchip  ולגבי האתגרים של חישובים ברמה גבוהה בחלל.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות