רפאל השלימה מסירת המשלוח האחרון של מערכות “מעיל-רוח” לצבא היבשה האמריקני

מדובר בחלקה השני של ההצטיידות במסגרת החוזה שנחתם ב- 2018, והורחב במהלך 2019 ל-4 חטיבות טנקי אברמס, בשווי עסקה כולל של כחצי מיליארד דולר הצבא האמריקאי בוחן בימים אלו את גרסת הדור הבא של המערכת לטובת שילובה על גבי פלטפורמות קרקעיות נוספות

רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ, יחד עם חברת ליאונרדו DRS מדווחות היום (ד’) כי השלימו מסירת המשלוח האחרון של מערכות ההגנה האקטיבית “מעיל-רוח” עבור טנקי האברמס של צבא היבשה וחיל-הנחתים (המארינס) האמריקאים. מהלך זה מהווה ציון דרך משמעותי במאמצי הצבא האמריקאי לצייד כמה שיותר חטיבות טנקים במערכת הגנה אקטיבית, לטובת שמירה על חיי החיילים אל מול איומי הנ”ט המתפתחים.

בהתאם לחוזים שנחתמו בין רפאל ו-DRS לגורמי הרכש בצבא האמריקאי, האספקה הראשונה של המערכות הושלמה כבר בספטמבר 2019 לצבא היבשה. צוות משולב של גורמי ממשל ותעשייה הן מארה”ב והן מישראל פעלו במשותף להתאמה מלאה של המערכת לטנקי האברמס האמריקאים. מסירה זו הינה שיאו של מאמץ רב-שנים להשלמת יכולות ההגנה על חיי החיילים בצבא ובמארינס, לאור האיומים ההולכים וגוברים, ולצורך שיפור יכולות התמרון והשרידות ביבשה. הצבא האמריקאי בוחן בימים אלו את גרסת הדור הבא של המערכת- קטנה יותר וקלה יותר-  לטובת שילובה על גבי פלטפורמות קרקעיות נוספות.

רפאל היא מהחברות המובילות בעולם בהגנה אקטיבית וריאקטיבית עבור טנקים ורק”מ. זוהי זכות גדולה עבורינו לספק לכוחות האמריקאים את מערכת “מעיל-רוח” – מערכת מצילת חיים,  לאור הצורך הגובר בשכבת הגנה עבור הלוחמים”. כך אומר היום תא”ל (מיל’) מיכאל לוריא, ראש מנהלת שרידות ותמרון ברפאל, וממשיך: “על אף האתגרים שיצר משבר הקורונה העולמי, הצלחנו לספק בזמן וכמובטח את המערכות ע”י שימוש במשאבים רבים, וביחד עם השותפים שלנו ב-DRS אנו מחויבים לספק לצבא האמריקאי את ההגנה והתמיכה הנדרשת.

 

“זהו כבוד גדול עבורינו לספק מערכת הגנה אקטיבית מתקדמת  לטנקי החזית שלנו, ולאפשר ללוחמים שכבת הגנה ושרידות נוספת כנגד איומי שדה הקרב המתקדמים”, כך אומר היום ארון הנקינס, סגן נשיא ב-DRS ומנהל חטיבת מערכות קרקעיות של החברה. ” יחד עם שותפינו ברפאל פעלנו בנחישות לספק את המערכות מבעוד מועד, ואנו מצפים לתמוך בהם גם בהמשך”.

מערכת “מעיל-רוח”, פרי פיתוח של  רפאל, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק”ם המבצעית היחידה בעולם, שכבר נוסתה בהצלחה בשדה הקרב ומספקת יכולת שרידות ותמרון לכוחות. מאז יירוטה המבצעי הראשון במארס 2011 הוכחה המערכת כבר פעמים רבות בשדה הקרב, בעיקר בעת מבצע “צוק איתן”, לצד היעדר פגיעות לכוחות הלוחמים. המערכת מותקנת על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה”ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4 וכן על גבי נגמ”שי נמ”ר, וכעת גם על טנקי האברמס האמריקאים. המערכת נמצאת תחת חוזים לאספקה שבסופם תהיה מותקנת על למעלה מ-1,000 פלטפורמות בצה”ל. המערכת מספקת הגנה מוכחת נגד טילי נ”ט ומגוון רחב של איומים מהמתקדמים ביותר בעולם.


קרדיט צילום: דוברות רפאל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות