חדשות היום
INTEL

אינטל מינתה את פאט גלסינגר, ממנהיגי תעשיית הטכנולוגיה, למנכ”ל החברה החדש

  • בוב סוואן ימשיך לכהן כמנכ”ל החברה עד 15 בפברואר.
  • אינטל מצפה לעבור את תחזית ההכנסות והרווח למניה הקודמת שמסרה לרבעון הרביעי של 2020. תפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ב-21 בינואר, 2021, כמתוכנן.
  • החברה השיגה התקדמות איתנה בטכנולוגיית התהליך 7 ננומטר ותעדכן בנושא זה בשיחת המשקיעים ב-21 בינואר.

סנטה קלרה, קליפורניה, 13 בינואר, 2021 – אינטל הודיעה היום כי מועצת הנהלים שלה מינתה את מנהיג תעשיית הטכנולוגיה מזה 40 שנה, פאט גלסינגר (Gelsinger) למנכ”ל החברה החדש. המינוי ייכנס לתוקפו ב-15 בפברואר, 2021. עם כניסתו לתפקיד, גלסינגר יצטרף גם למועצת המנהלים של החברה. גלסינגר יחליף את בוב סוואן, אשר ימשיך לשמש כמנכ”ל עד ל-15 בפברואר.

הדירקטוריון של אינטל העולמית מינה את פאט גלסינגר למנכ”ל החברה. המינוי ייכנס לתוקפו ב-15 בפברואר, 2021.

ההודעה של היום אינה קשורה לביצועים הכספיים של אינטל ב-2020. אינטל מצפה לעבור את תחזית ההכנסות והרווח למניה שמסרה ב-22 באוקטובר, 2020 לרבעון הרביעי של 2020. בנוסף, החברה השיגה התקדמות איתנה בטכנולוגיית התהליך 7 ננומטר ומתכוונת למסור עדכון על כך בשיחת הועידה שבה תדווח על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ולכל שנת 2020. השיחה תתקיים כמתוכנן ב-21 בינואר, 2021.

גלסינגר   הוא מנכ”ל מוערך ביותר ומוותיקי התעשייה עם יותר מארבעה עשורים של ניסיון בטכנולוגיה והובלה, לרבות באינטל, החברה שבה החל את הקריירה שלו.

“פאט הוא מנהיג טכנולוגי מובטח עם רקורד מכובד של חדשנות, פיתוח כישרונות והיכרות מעמיקה של אינטל. הוא ימשיך לנקוט בגישה של מנהיגות המבוססת על תרבות של ערכים עם התמקדות מוגברת בביצוע תפעולי,” אמר עומאר אישרק, יו”ר בלתי תלוי של מועצת המנהלים של אינטל. “לאחר שיקולים קפדניים קבע הדירקטוריון שזהו הזמן הנכון לערוך את חילופי הגברי ולהישען על מומחיותו של פאט בטכנולוגיה והנדסה בתקופת שינוי מכריעה זאת של אינטל. הדירקטוריון סמוך ובטוח שיחד עם חברי הנהלת החברה, פאט יבטיח יישום מעולה של האסטרטגיה של אינטל להתבסס על מנהיגותה המוצרית ולנצל את ההזדמנויות המשמעותיות העומדות בפניה במקביל להמשך הטרנספורמציה של החברה מיצרנית מעבדים לחברת XPU מרובת ארכיטקטורות.”

“אני נרגש לחזור לאינטל ולהוביל אותה בתקופה חשובה זאת לחברה, לתעשייה ולאומה,” אמר גלסינגר. “לאחר שהתחלתי את הקריירה שלי באינטל ויצקתי מים על ידיהם של אנדי גוב, נויס ומור, נפלו בחלקי הזכות והכבוד לחזור לחברה בעמדת מנהיגות. אני רוחש כבוד עצום להיסטוריה העשירה של החברה ולטכנולוגיות העוצמתיות שיצרה עבור התשתית הדיגיטלית בעולם. אני מאמין שלאינטל יש פוטנציאל משמעותי להמשיך בעיצוב עתיד הטכנולוגיה ומצפה לעבוד עם הצוות הגלובלי המוכשר של אינטל על האצת החדשנות ויצירת ערך עבור הלקוחות ובעלי המניות.”

“הדירקטוריון מביע הערכה רבה לבוב סוואן על מנהיגותו ותרומתו המשמעותית לאינטל בתקופת שינוי זאת,” הוסיף עומאר אישרק. “תחת מנהיגותו, אינטל השיגה התקדמות ניכרת באסטרטגיה להפוך לחברת XPU מרובת ארכיטקטורות, למנף את השינויים בשוק ולהרחיב את ההיצע של אינטל לשווקים הצומחים במהירות. בוב תרם רבות גם לדרבון מחדש של תרבות החברה כדי להשיג ביצוע טוב יותר של מפת המוצרים והחדשנות שלנו. הוא עוזב את אינטל כשהיא בעמדה אסטרטגית ופיננסית איתנה. אנו מודים לו על שניאות להמשיך ולהנחות את החברה במהלך תקופת החפיפה עם פאט שתבטיח חילופי מנהיגות חלקים.”

“בשנתיים האחרונות שאפתי למצב את אינטל לקראת עידן של בינה מבוזרת, שיפור הביצוע לחיזוק מותג המעבדים שלנו והרחבת ההיצע בכדי להאיץ את הצמיחה,” אמר סוואן. “בעקבות ההתקדמות המשמעותית שהושגה בהיבטים אלה, אנו נמצאים כעת בצומת הנכונה לביצוע המעבר למנהיג הבא של אינטל. אני תומך בלב שלם בבחירת הדירקטוריון בפאט ובטוח כי תחת הובלתו יחד עם צוות ההנהלה, אינטל תמשיך להוביל את השוק כאחת מחברות הטכנולוגיה המשפיעות ביותר בעולם.”

בתפקידו האחרון שימש גלסינגר כמנכ”ל VMware, תפקיד בו החזיק מ-2012 ואשר בו חולל שינוי משמעותי בחברה והפך אותה למובילה עולמית מוכרת בתשתית ענן, ניידות ארגונית ואבטחת סייבר תוך שהוא מגדיל את ההכנסות השנתיות של החברה בקרוב לפי שלושה.  לפני VMware כיהן גלסינגר כנשיא ומנכ”ל EMC Information Infrastructure Products בחברת EMC, שם היה אחראי  להנדסה ולפעולות אחסון המידע, מחשוב נתונים, גיבוי והתאוששות, אבטחת RSA ופתרונות ארגוניים. לפני שהצטרף ל-EMC, עבד גלסינגר באינטל במשך 30 שנה. הוא היה מנהל הטכנולוגיה הראשי הראשון של החברה ואחראי ליצירתן של טכנולוגיות חשובות בתעשייה כגון ה-USB וה-Wi-Fi. גלסינגר היה הארכיטקט מאחורי מעבד ה-ן80486 המקורי, הוביל תוכניות פיתוח של 14 מיקרו-מעבדים שונים ומילא תפקידים מרכזיים במשפחות מעבדי Core ו-Xeon.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות