ג’וניפר נטוורקס חתמה על שת”פ עם טורק טלקום לקידום חדשנות בפיתוח והטמעת Open RAN ברשתות 5G

סאניוויל, קליפורניה – 13 בינואר, 2021 – ג’וניפר נטוורקס (Juniper Networks), מובילה ברשתות מאובטחות מונעות בינה מלאכותית וקבוצת טורק טלקום (Türk Telekom), ענקית הטלקום הטורקית, הודיעו על השלמת שיתוף פעולה טכנולוגי ומסחרי פורץ דרך להאצת חדשנות לתמיכה ברשתות 5G פתוחות (Open RAN).

שיתוף הפעולה כולל:

  • הסכם ייחודי עם Netsia, חברה בת של Argela מקבוצת טורק טלקום בארה”ב, להעברת טכנולוגיית ה- RIC (Radio Intelligent Controller) המובילה שלה לג’וניפר, לרבות קוד מקור, פטנטים וזכויות לפיתוח ומכירת פתרונות המשתלבים עם RIC.
  • העברה קבועה של מומחים טכניים מ- Netsia לג’וניפר לתמיכה בשילוב RIC במוצרי הפורטפוליו של ג’וניפר, לחיזוק יכולותיה של ג’וניפר ברשתות אלחוטיות פתוחות (Open RAN) ו- 5G.
  • רכישה מובטחת של מוצרים ופתרונות של ג’וניפר על ידי טורק טלקום לתמיכה בדור הבא של הרשתות הפתוחות והטמעת רשתות 5G. הרכישה תכלול פרויקט היתכנות ראשוני הצפוי בסוף 2021, אשר יכלול את טכנולוגיית RIC ופורטפוליו המוצרים הרחב של ג’וניפר.

Netsia – ארגון מחקר ראשון מסוגו לרשתות אלחוטיות פתוחות ו- 5G, הנחשב כחדשני ומוביל בשוק ה- RIC. לארגון יש היום יותר מ- 20 פטנטים ובקשות לפטנטים על הטכנולוגיה שלו. טכנולוגיות ה- 4G ו- 5G RIC של Netsia נמצאות בשלב מתקדם של פיתוח לאחר כחמש שנים של מחקר ופיתוח קפדניים, וגם ניסויי היתכנות רבים שהושלמו בהצלחה או נערכים כעת עם ספקי שירותים גדולים ברחבי העולם.

טכנולוגיית RIC מסייעת לתפעל רשתות אלחוטיות פתוחות באמצעות אספקת שליטה חכמה המבוססת ענן של פונקציות רדיו מבוזרות ווירטואליות בתחומי הגישה והקצה. זהו גם רכיב חשוב בפילוח הרשת (network slicing) מקצה לקצה, המאפשר התאמה של משאבי גישה שונים למשאבי רדיו כדי לספק שירות אמין ברמת  SLAs (הסכמי רמת שירות) הדרושים למקרי שימוש ספציפיים. בנוסף, RIC מאפשר חדשנות בתחום הרדיו בעזרת מינוף נתוני משתמש ורשת קרובים לזמן אמת וכאלה שאינם בזמן אמת ליצירה והטמעת חדשנות, יישומים מונעי AI (בינה מלאכותית) ושירותים. ביחד, המוצרים והשירותים הנובעים משיתוף פעולה זה יאפשרו לטורק טלקום וספקי שירות נוספים להטמיע תשתית חכמה לרשתות 5G פתוחות, שיחזקו את סביבת רשתות ה- 5G הפתוחות.

ביחד עם פורטפוליו מוצרי האורקסטרציה של ג’וניפר (NorthStar בתחום תעבורת הרשת ו- Contrail  בתחום מרכזי הנתונים), החדשנות הנובעת משיתוף פעולה זה תרחיב את יכולות פילוח הרשת ((network slicing של ג’וניפר בתחומי הרדיו, התעבורה והטלקום מבוססי ענן מקצה לקצה. שת”פ זה סולל עבור ג’וניפר את הדרך להציע בסופו של דבר פלטפורמה מדרגית מבוססת ענן עם יכולות חיתוך רשת ואורקסטרציה ברשתות גישה של  דור הבא, תעבורת IP ורשתות ליבה. יכולות אלו יהוו הבסיס לספקי שירותים לספק חווית שירות מאובטחת לאלפי יישומים המתבססים על ריבוי משתמשים, ריבוי סביבות ענן, ריבוי תחומים, ותשתית מכל סוגי הגישה – ובכך לפתוח הזדמנויות מדיה דיגיטלית (מונטיזציה) וחדשנות.

ג’וניפר וטורק טלקום מחויבות באופן שווה לחשיבות ארכיטקטורות פתוחות וזריזות, בפרט להתפתחות ארכיטקטורת vRAN בקהילת הרשתות האלחוטיות הפתוחות (Open RAN). הן ג’וניפר והן Netsia יהיו חברות פעילות ב- O-RAN Alliance. ההסכם בין שני הארגונים תוכנן להביא לשוק פתרונות RAN פתוחים, חכמים ומאובטחים שיסייעו להפוך את הגישה לרדיו לדמוקרטית יותר ברוח פילוסופיית ה- Open RAN. שיתוף פעולה ראשון מסוגו זה בין ספק ללקוח מהווה עדות לדרכים חדשות של שיתופי פעולה הנדרשות להאצת הסביבה העסקית להטמעה רחבה של תשתיות בעלות משתלמת, פתוחות ומובילות בתחומן כשם שספקי שירותים וארגונים מאמצים את עידן הענן, ה- 5G והבינה המלאכותית (AI).

ציטוטים:

“עבדנו במשך זמן רב על פיתוח טכנולוגיות RIC מובילות מסוגן אשר יהיה להן חלק מרכזי בהגדרת הסטנדרטים לרשת ה- 5G הגלובלית. התוכנה שפותחה על ידי Netsia מאפשרת קיבולת גבוהה, מדרגיות, גמישות, רשת מותאמת אישית ופתרונות שירות לצרכי תקשורת המובייל של העתיד. השגנו סינרגיה חזקה בשילוב הידע ויכולות הייצור עם רשת הלקוחות העולמית של ג’וניפר. קבוצת טורק טלקום שמחה מאד להציע את מוצריה, שהם הישגיה של ההנדסה הטורקית, לעולם”, אמר Ümit Önal, מנכ”ל טורק טלקום.

“כאשר ספקי שירות מרחיבים את כיסוי ה- 5G שלהם, הם ממשיכים לחפש דרכים להפעיל את הרשתות שלהם בדרכים יעילות יותר עם גמישות פתוחה, לצד חיפוש דרכים לשיפור הרווחיות. הטמעת OpenRAN מהווה חלק אינטגרלי מהמסע האדריכלי של הרשת הפתוחה של הספק, המסירה את מחסום החומרה המסורתית והמעבר לחומרת ספק ניטרלי וטכנולוגיה מבוססת תוכנה מוגדרת. ההצטרפות של ג’וניפר לשיתוף הפעולה בתחום ה- RIC עם טורק טלקום חיונית להנעת סביבת ה- Open RAN והנעת רווחיות שירותים וחווית לקוח משופרים לספקי שירותים”, אמר ריי מוטה, אנליסט ראשי, ACG Research.

“ג’וניפר מאמינה שמתן חווית השירות הנכונה הוא המפתח למונטיזציה של העשור הבא של יישומי 5G. פיתוח ושילוב טכנולוגיות RIC ברמה עולמית לוקחות את החזון הזה צעד נוסף קדימה באמצעות האפשרות של שילוב חיתוך רשת מקצה לקצה והעוצמה של חוויית שירות מונעת AI. שיתוף הפעולה הדינמי שלנו עם טורק טלקום ו- Netsia מבוסס על עקרונות משותפים של גישה פתוחה לפיתוח טכנולוגי, החשיבות הבסיסית של פירוק ותכנות וההנעה לכוון תשתית מבוססת ענן מענן תקשורת לקצה השירותים ורשתות רדיו. בקיצור, הארגונים שלנו מסכימים שהענן הוא הרשת והרשת היא הענן”, אמר רמי רחים, מנכ”ל ג’וניפר נטוורקס.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות