מגל מדווחת על מכירה של חטיבת הפרויקטים שלה לאירונאוטיקס, חברה בת של רפא”ל

העסקה תאפשר למגל להוציא אל הפועל אסטרטגיה של צמיחה עקבית עם מיקוד בפתרונות ובמוצרים עתירי טכנולוגיה

החברה תקיים שיחת ועידה ביום ד’ הקרוב על מנת לדון בפרטי העסקה

יהוד, ישראל – 8 בפברואר 2021 – חברת מגל מערכות בטחון (נאסד”ק: MAGS), ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות ומוצרים משולבים לאבטחה פיזית, לרבות באמצעות מערכות ווידיאו ובקרת כניסה, כמו גם ניהול אתרים קריטיים, מדווחת היום כי חתמה על הסכם למכירת חטיבת הפרויקטים (Integrated Solutions) שלה לאירונאוטיקס, חברה בת של רפא”ל, בתמורה לכ-35 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של 2021 והיא כפופה לתנאי סגירה מקובלים, ובכלל זה אישורים רגולטוריים. החברה תקיים ביום ד’, ה-10 בפברואר 2021, שיחת ועידה על מנת לדון בפרטי העסקה ב-11:00 שעון החוף המזרחי (18:00 שעון ישראל).

ההחלטה האסטרטגית של מגל למכור את חטיבת פרויקטי ה-turnkey שלה תאפשר למגל להתמקד במוצרים, פתרונות ושירותים עתירי טכנולוגיה ב-4 תחומי פעילות עיקריים: אנרגיה, לוגיסטיקה, מתקנים קריטיים ובתי כלא. תחומים אלה מספקים למגל את האפשרות הטובה ביותר להגדיל את היצע פתרונות האבטחה ושווקי היעד שלה תוך הרחבת בסיס הלקוחות.

לאחר מכירת חטיבת הפרויקטים, מטה מגל הממוקם בישראל ימשיך לנהל את חטיבת מוצרי Senstar, שלה מתקני פיתוח וייצור בקנדה ומשרדי מכירות בארה”ב, אירופה, אסיה פאסיפיק ואמריקה הלטינית. ב-12 החודשים האחרונים, הכנסות Senstar היוו 46% מסך ההכנסות הכולל של מגל, בעוד שהן מהוות שיעור רווח גולמי של 64%, בהשוואה לשיעור רווחיות גולמית כוללת של 45%. הוצאות המו”פ של Senstar ב-12 החודשים האחרונים מסתכמות ב-12% מסך ההכנסות שלה, בהשוואה לשיעור הוצאות מו”פ של 8% מסך ההכנסות הכולל.

לאחר המכירה, מגל מצפה לשיעורי צמיחה גבוהים יותר עם שיעורי רווחיות גולמית משופרים ומאזן חזק יותר. החברה תמנף את המיצוב המוביל של Senstar, תמשיך להרחיב את קו המוצרים והתוכנה עתירי הטכנולוגיה באופן אורגני, ומתעתדת לבצע רכישות אסטרטגיות במטרה להשיג צמיחה בשווקים הגלובליים בהם היא פועלת.

מנכ”ל מגל דרור שרון ציין כי “עתידה של מגל הוא בפיתוח טכנולוגיה מובילת שוק עבור  תעשיית האבטחה. הצמיחה והרווחיות המוכחת של Senstar מבוססות היטב להמשך מינוף פעילותה העסקית והשאת ערך לבעלי המניות. צוות Senstar ימשיך לשאוף לחדשנות, שיפור קווי המוצרים ופיתוח מוצרים חדשים אשר יציבו סטנדרט של איכות, חדשנות ואמינות. המכירה מאפשרת לחברה לממש את המודל העסקי ולחזק את המאזן לטובת יישום האסטרטגיה ארוכת הטווח”.

משה אלעזר, נשיא ומנכ”ל אירונאוטיקס הוסיף כי “חטיבת הפרויקטים של מגל תהפוך לחברה עצמאית תחת אירונאוטיקס. קבוצת אירונאוטיקס מחויבת לשותפים וללקוחות של מגל ברחבי העולם. דריסת הרגל של חטיבת הפרויקטים של מגל בעולם, הניסיון והטכנולוגיה לצג הפתרונות המוכחים של אירונאוטיקס, יהוו חלק משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה בשוקי ה-HLS והפרה-צבאיים המתקדמים”.

על פי תנאי ההסכם, אירונאוטיקס הסכימה לרכוש את חטיבת הפרויקטים ממגל בתמורה ל-35 מיליון דולר במזומן, במונחיcash-free debt-free  בכפוף להתאמות הון החוזר והתאמות מקובלות אחרות. כחלק מהעסקה, אירונאוטיקס רוכשת גם את המפעל של מגל ביהוד, ישראל. ההסכם לרכישת הנכסים (לרבות מניות חברות הבנות השייכות לחטיבת הפרויקטים – Integrated Solutions) כולל מצגים מקובלים, התניות והוראות שיפוי. בכפוף לאישורים רגולטוריים ותנאי סגירה מקובלים, כפי שנקבעו במסגרת ההסכם לרכישת מניות ונכסים, מגל מצפה להשלמת העסקה במהלך הרבעון השני של 2021.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות