חדשות היום

הסיד הגדול ביותר בפינטק הישראלי: Sorbet משלימה גיוס סיד של 21 מיליון דולר

הסטארטאפ סורבה (Sorbet) מכריז על סבב הסיד הגדול ביותר בפינטק הישראלי ומשלים גיוס של 21 מיליון דולר. בחודש אפריל הכריזה החברה על סבב סיד של 6 מיליון דולר, כעת נוספה לסבב השקעה של 15 מיליון דולר בהובלת קרן Group 11 של דובי פרנסס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: הקרנות ויולה ונצ’רס, מירון קפיטל ו- Global Founders Capital.

Sorbet מפתחת פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו. ערכם הכספי של ימי חופש לא מנוצלים בארה”ב מגיע בכל שנה ליותר מ-270 מיליארד דולר. שמצד אחד אינם נזילים לעובד כל עוד הוא מועסק בחברה, ומצד שני כלואים כחוב במאזן המלווה את אנשי הכספים של החברה ללא שליטה. זאת משום שביום בו העובד מחליט לעזוב, מקום העבודה יהיה חייב לשלם לו את כל ימי החופשה אשר צבר.

עוד לפני התפרצות הקורונה 28% מימי החופש בשוק העבודה בארה”ב נותרו לא מנוצלים. הבעיה החריפה לאחר התפרצות הקורונה ששלחה את העולם לעבוד מהבית, במקביל כל אתרי הנופש ושדות התעופה נסגרו. לעובדים לא הייתה מוטיבציה לקחת יום חופש והכאב הקיים של ניהול ערך החופשות גדל אקספוננציאלית לאורך המגפה. גם עכשיו בעולם פוסט-קורונה ושוק עבודה היברידי, פוחתת המוטיבציה של עובדים לקחת ימי חופש אם הם יכולים לעבוד מכל מקום מחוץ למשרד.

הפלטפורמה של Sorbet מתממשקת למערכות הארגוניות של העסקים איתם היא עובדת ומתחילה להציע לעובד בצורה פרסונלית ופרו אקטיבית את התוכנית הטובה עבורו לניצול ימי החופש, הכוללת חופשים קצרים החל מכמה שעות עד כמה ימים, לצד חופשות ארוכות. מועדים אלו מאושרים מראש על ידי מקום העבודה, תוך כדי התייחסות לתקופות העומס בארגון או פיזור חופשות מאוזן בתוך צוותים כדי שלא ייעדרו מספר חברי צוות במקביל. כך גם פוחת הסיכוי שאותם עובדים היוצאים לחופש יוטרדו בחופשה עם שאלות דחופות ממקום העבודה. עד כה הצליחה הפלטפורמה של סורבה להגדיל את ימי החופש שלוקחים העובדים בכ-15% בממוצע והמערכת נמצאת בתהליך רישום פטנט.

בנוסף, הפלטפורמה יוצרת עבור המעסיקים תחזית של ימי החופש הצבורים שלא ינוצלו, על בסיס ניתוח מידע היסטורי מיומני חופשות של עובדים, הבנת דפוסי לקיחת חופשות, התייחסות למדיניות החברה ושקלול אילוצים נוספים ומציעה לרכוש אותם מהעובד. כלומר לאפשר לו לקבל את היתרה במזומן ומיד, במקום להמתין שיעזוב את החברה. לאחר התהליך החוב של החברה אינו מוגדר כחוב כלפי העובד – שהוא החוב הבכיר ביותר לארגון, אלא חוב “רגיל” לסורבה. כך יכולים המעסיקים לראשונה לשלוט בחוב ולקבוע מתי הם רוצים לשלם ל- Sorbet בחזרה. בנוסף, המימון באמצעות סורבה מהווה חיסכון משמעותי בעלויות. משום שבאופן רגיל תשלום החוב צמוד לשכר של העובד ביום שהוא עוזב וסורבה מקבעת לחברה את החוב בשווי השכר הנוכחי.

הכסף המונזל לעובד מוטען על כרטיס דביט של ויזה איתה יש ל-Sorbet הסכם ובאמצעותו היא מציעה לעובדים הצעות לחופשות, חוויות ואטרקציות פרסונליות לחופשה. למשל לשדרג את הטיסה, להירשם ביום לסדנאות העשרה או בילוי, לבקר באתרי נופש ועוד. העובדים אינם חייבים לשלם על ההצעות כאמור, ויכולים להמיר ימי חופש כדי לכסות את עלותן.

בנוסף להכרזה על ההשקעה, Sorbet מכריזה על הרחבת הפעילות לטריטוריה חדשה באוסטרליה במקביל לפעילות הקיימת בארה”ב. בשוק העבודה האוסטרלי ימי החופש מהווים בעיה גדולה, כי על פי חוק הם נצברים כחוב של מעסיק לעובד לנצח, ללא יכולת למחוק או להגביל את הצבירה. כיום החברה מעסיקה 28 עובדים מתוכם 16 בישראל, כדי לתמוך בצמיחה המואצת החברה מגייסת עשרות עובדים נוספים, שרובם ייקלטו בישראל והשאר בארה”ב ואוסטרליה.

לדברי ויטל אילת-רייכל, מייסדת-שותפה ומנכ”ל Sorbet: “שוק העבודה עובר טלטלה ובשבועות האחרונים קיבלנו גל של פניות מגוונות, החל מארגונים המעסיקים מאות עובדים ועד לארגוני ענק המעסיקים עשרות אלפי עובדים בכל רחבי ארה”ב. להפתעתנו, על אף שאנו פועלים רק בשוק האמריקאי, התחלנו לקבל פניות ממדינות נוספות ברחבי העולם. היה ברור שיש פה הזדמנות ייחודית לפעול מהר יותר ובצורה נרחבת יותר ממה שתכננו, לצד זכות מדהימה לבחור את המשקיעים הטובים ביותר שיעזרו לנו לממש את הפוטנציאל האינסופי הזה. אני לא יכולה לחשוב על שותף טוב יותר מדובי וכל הצוות ב-Group 11, וגאה לצרף אותם לקבוצת המשקיעים המדהימה שלנו.”

לדברי דובי פרנסס, מייסד ושותף-מנהל בקרן Group 11: “בפורטפוליו של Group 11 נמצאות היום שש חברות פינטק מגדירות קטגוריה שהגיעו למעמד חד-קרן ועוד ידנו נטויה. ההשקעה שלנו במרבית חדי-הקרן הללו נעשתה בשלבים מוקדמים מאוד, לרוב עוד בסבב הגיוס הראשוני ו- Sorbet היא דוגמא מצוינת לחברה שכבר עכשיו אפשר לזהות את הפוטנציאל האינסופי שלה ושל צוותה להגדיר מחדש את קטגורית ימי חופש לעובדים. לא בכל יום נחשף חוסר יעילות בשוק עצום המסתתר ממש לנגד עינינו, שהרי בארה”ב בלבד השווי המצרפי של ימי החופשה הלא מנוצלים מגיע להיקף של מעל 270 מיליארד דולר בכל שנה. הכאב בקרב ארגונים ועובדים כאחד הוא גדול וכך גם הביקוש לפתרון. אלו הסיבות שבגינן בחרנו להוביל סיבוב סיד גדול כל כך, ברור שזהו העיתוי הנכון לדחוף את החברה קדימה.”

Sorbet הוקמה בשנת 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל (CEO), אליעז שפירא (CPO) ורמי קסטרשטיין. ויטל אילת-רייכל שימשה בעבר במגוון תפקידי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברות גלובליות כמו לוריאל ולוקהיד מרטין. בתפקידיה האחרונים שימשה כמנהלת תחום השיווק קמעונאי בבנק הפועלים ומנהלת השיווק וחווית לקוח בישראכרט. אליעז שפירא, בעל ניסיון גלובלי בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה, הוביל בהצלחה צוותי  טכנולוגיה ומוצר בינלאומיים. בתפקידו האחרון שימש כמנכ”ל בתחום ה-Edtech בארה”ב. רמי קסטרשטיין פועל בענף ההייטק למעלה מ-30 שנה. בעברו ייסד מספר חברות סטארטאפ והשקיע ביותר מ-20 חברות.


בצילום: ויטל אילת-רייכל, מנכ”לית ואליעז שפירא (CPO)

קרדיט: כפיר זיו.

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות