חדשות היום

יצרנית המטוסים בואינג בוחרת במערכת של חברת אלביט המספקת מעטפת חיסון למערכות ה GPS במטוסי F-15

מערכת ה- iSNS של חברת אלביט מערכות, תשולב בצי של מטוסי ה- F-15.

יצרנית המטוסים בואינג בחרה במערכת ה- iSNS של חברת אלביט מערכות, מערכת לחיסון ה- GPSכנגד חסימה ושיבושים בערוצי לווין, ותשלב אותה בצי המטוסים של מטוסי ה-F-15 של לקוח ששמו לא פורסם.

לורן גרמליך (Lauren Gramlich), מנהלת תוכניות בינלאומיות של מטוסי F-15 בואינג, אמרה: “לאחר בחינה מדוקדקת של מערכות דומות, הפתרון של אלביט מערכות נבחר בשל ביצועיו המוכחים ואינטגרציה קלה של המערכת. מערכת ה- iSNS של אלביט מערכות, המספקת חסינות נגד חסימות ושיבושים בערוצי הלווין תענה על הדרישות התפעוליות התובעניות של הלקוח ובכך תדגיש את מחויבותה של חברת בואינג לשתף פעולה עם התעשייה הישראלית לקידום יכולות פלטפורמת מטוסי ה- F-15.”

מערכת ה- iSNS שיוצרה ופותחה על -ידי אלביט מערכות בישראל, מספקת חסינות נגד שיבושים בערוצי הלווין של ה GPS ומטפלת באותות מפריעים הפועלים בתדרים מקבילים.

אדגר מימון, מנכ”ל אלביט מערכות ל”א וסיגינט, אמר: “אנו גאים שנבחרנו על- ידי חברת בואינג לספק את טכנולוגיית ה- iSNS  הייחודית שלנו לפלטפורמת מטוסי F-15. אלביט מערכות היא ספקית ארוכת טווח של חברת בואינג, במיוחד עבור תוכנית F-15, העומדת בדרישות האיכות, זמנים האספקה והעלויות. מטוסי ה- F-15 מהווים פלטפורמה מרכזית בפורטפוליו שלנו מזה למעלה משני עשורים ואנו מצפים להמשיך בשיתוף הפעולה שלנו עם חברת בואינג בעתיד.”

טכנולוגיות נוספות של חברת אלביט מערכות, הנמצאות בשימוש במטוסי ה- F-15 וה- F-15EX כוללות מערכות ראש מסוג Joint Helmet-Mounted Cueing System מאפשרת לטייס לכוון את מערכות החישה והנשק של המטוס כנגד מטוסי אויב ומטרות קרקעיות ע”י הפניית הראש בלבד, ללא צורך בתמרון המטוס כולו. כמו כן, מוצגים על גבי הקסדה נתוני הטיסה הנחוצים לטייס לביצוע משימתו.

תכנית ה- F-15 של בואינג משמשת אבן פינה לביסוס עליונות אווירית עבור ארצות הברית, ישראל ומדינות אחרות. במשך עשרות שנים מטוס ה- F-15 Eagle התפתח מבחינת יכולות, טווח וקיבולת מטען. בחודש יולי 2020 חתם חיל האוויר האמריקאי על חוזה עם בואינג לפיתוח 200 מטוסי F-15 חדשים תחת השם F-15EX. מטוס ה- F-15EX החדש הראשון נחשף על -ידי חייל האוויר האמריקאי ב-7 באפריל 2021 והוא יישא את השם ||  .Eagle זהו מטוס הקרב המתקדם בעולם בו הוטמעו הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

“במשך למעלה מ -70 שנה, חברת בואינג משתפת פעולה עם חברות שונות בישראל ולוקחת חלק פעיל בצמחית תעשיות החלל, הביטחון והטכנולוגיה במדינה”, אמרה לורן גרמליך. “אנו מחויבים להרחיב את יכולות ההגנה והטכנולוגיה של ישראל לעשרות השנים הבאות.”


קרדיט תמונה: אלביט

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות