חדשות היום

לראשונה ביצע מטוס ללא טיס 25-MQ של בואינג תדלוק אווירי, ובכך הפך לכלי הטיס הבלתי מאויש הראשון המשמש כמתדלק

טיסת המבחן של ה- 1T  MQ-25המשמש כמתדלק של מטוסי חיל הים האמריקני F / A-18 (סופר הורנט) מדגים לראשונה את משימת התדלוק האווירי שלו.

לראשונה בהיסטוריה, חברת בואינג וה-Navy האמריקאי ביצעו תדלוק אוויר-אוויר ממטוס ללא טייס (מל”ט). התדלוק האווירי בוצע במל”ט T1 25-MQ של בואינג לתדלוק מטוסים.

במהלך טיסת המבחן של המל”ט ה-T1  MQ-25, המל”ט האריך בהצלחה את צינור התדלוק שמועבר בעזרת מערכת ה-ARS  המותקנת מתחת לכנפי כלי הטיס ומשמשת לתדלוק של מטוסי F / A-18 (סופר הורנט). המהלך הדגים את יכולתו של מטוס ה- MQ-25 לבצע את משימת התדלוק האווירית העיקרית שלו.

אדמירל בריאן קורי (Rear Adm. Brian Corey), המפקח על תוכנית התעופה הבלתי מאוישת, אמר: “הצוות המקצועי שלנו היה חלק בלתי נפרד מטיסה מוצלחת זו. בשנים הקרובות, אנו נעבוד בשיתוף פעולה עם בואינג בכדי לספק יכולת זו שתשפר את יכולותיהן העתידיות של נושאות המטוסים.” ליאן קארט (Leanne Caret), מנכ”לית בואינג הגנה, חלל ובטחון, אמרה: “אירוע היסטורי זה מהווה מראה ליכולותיהם של צוות בואינג וחיל הים האמריקני אשר מספקים את יכולות התדלוק האווירי של מל”ט MQ-25 לצי המטוסים. עבודתם היא הכוח המניע לשילוב מערכות בלתי מאוישות בעתיד הקרוב של פעולות ההגנה.”

בחלקה הראשון של הטיסה, טייסי הניסוי של מטוס F / A-18 (סופר הורנט), הטיסו את המטוס בצמוד למל”ט ה- MQ-25, כדי להבטיח יציבות לפני התדלוק. שני המטוסים טסו במהירות ובגבהים מותאמים מבחינה תפעולית. לאחר שהמבחן הסתיים בבטחה, הורחב השרוול של מל”ט ה- MQ-25, וטייס ה- F / A-18 (סופר הורנט), חיבר את המטוס הבלתי מאויש והחל בביצוע העברת הדלק המתוזמנת.

ההצלחה במשימת התדלוק האווירית קרתה לאחר 25 טיסות ניסוי של ה-T1 MQ-25, שבה נבדקו גם האווירודינמיקה של המטוסים ומערכת ה- ARS בנקודות שונות במהלך הטיסה. כמו גם נעשו סימולציות מקיפות של תדלוק אווירי באמצעות מודלים דיגיטליים של מל”ט ה-MQ-25 T1 בדיקות נוספות ימשיכו לפני שיועבר המל”ט לאי נורפולק, במדינת וירג’יניה, לצורך ביצוע ניסויים על סיפון חיל הים האמריקני בהמשך השנה.

חברת בואינג נבחרה בשנת 2018 לפתח ולייצר את המטוס ללא טייס 25-MQ. הניסוי הנוכחי שבו מטוס ללא טייס מבצע תדלוק אווירי, הופך את היכולות של המל”ט למגוונות ונרחבות ומהווה ציון דרך חשוב בשדרוג מערך טיסות מטוסי הקרב למרחקים ארוכים.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות