חדשות היום

מחשוב קצה: התשתית לדור הבא של המצאות כמו העיר החכמה, רכב אוטונומי ובינה מלאכותית

לאחר שנה מאתגרת העולם מסתכל קדימה אל עבר העתיד, עתיד אשר יהיה מבוסס יותר מאי פעם על פתרונות טכנולוגיים מתקדמים במודל היברידי. עתיד זה צריך להתחיל בקישוריות. טכנולוגיות 5G מבטיחות יכולות דיגיטליות במהירות רבה, ולכן הנחת היסוד להזדמנות זו של קישוריות והכנת עסקים לדור הבא הם המפתח. אלו שיצליחו בכך יעמדו בחזית החידושים שרק עכשיו אפשריים עם איחוד של טכנולוגיות דיגיטליות בשלות.

טכנולוגיית  ה-G5 עומדת במרכז המהפכה הזו. הטכנולוגיה מאפשרת העברת כמויות אדירות של נתונים במהירות שיא, ובכך היא מהווה את התשתית לדור הבא של המצאות כמו העיר החכמה, רכב אוטונומי ובינה מלאכותית.

כשהעולם הסתגל למגפה בשנת 2020, קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית האיץ מה שחייב עסקים לאמץ שינויים אשר יעזרו להם להסתגל לעולם שמבוסס יותר ויותר על טכנולוגיית ה- G5. בשנת החולפת כמעט כולם שינו את אורח החיים שלהם כשעברו לעבוד וללמוד מרחוק והחלו לרכוש מוצרים בעיקר ברשת, כאשר החזון של מחשבים המבוססים בינה מלאכותית (AI)  שמר על העסקים החיוניים המקוניים על ידי שליטה בזרימת הלקוחות.  ועדיין זו רק ההתחלה – בקושי גירדנו את פני השטח של מה שרשת 5G תאפשר לנו לעשות ולהניע אותנו מעבר לבלתי אפשרי.

מענה לצורך במהירות

הטכנולוגיה בעצם הצילה אותנו ואיפשרה לנו להמשיך ולתפקד בצל השלכות המגפה. עם זאת, המגפה הדגישה את הפערים הקיימים בתשתית הדיגיטלית וחוסר האחידות בקישוריות. לכן במהלך בניית תשתית הG-5, אנחנו צריכים מצד אחד להשקיע בבניית התשתית הראויה שתשרת את כולם ושתאפשר גישה, ומצד שני לעזור לעסקים להתכונן לשינויים שנמצאים בפתח.

5G היא הרבה יותר מסתם רשת סלולרית. זה המפתח ליצירת חוויות שפעם היו רק פרי דמיוננו בעזרת מחשוב קצה שמתבצע בקרבת המיקום הפיזי של הנתונים או המשתמש ובכך ניתן להנות משירותים יותר בטוחים, מהירים ואמינים. הבאת המחשוב הקצה מפחיתה את זמן ההשהיה, מחזקת את האבטחה, ומאפשרת קבלת עיבוד נתונים והחלטות אנליטיות בזמן אמת. זה יהפוך ערים חכמות למחוברות יותר ומגיבות למציאות, יעניק לרכבים אוטונומיים שירותים מותאמים אישית בזמן אמת בדרכים; לדוגמא, מחשוב הקצה יאפשר לרכב האוטונומי להפעיל את מערכת הבלמים בזמן אמת טבעת זיהוי מכשול ולמערכות תחבורה חכמה לבצע החלטות ולהגיב בזמן אמת. כמו כן זה ייקח את העבודה מרחוק של היום לשלב הבא, מה שהופך את המציאות עצמה למתמודדת אמיתית במקום העבודה – בין אם זה עם הכשרה של עובדים בארגונים בחוויית תלת מימד, או ניתוח מדויק מרחוק בתחום הבריאות כשהחולה והרופא נמצאים כל אחד בשני קצוות שונים של העולם.

השימוש במחשוב הקצה נמצא במגמת עליה ברורה כאשר גרטנר חוזים כי 75% מנתוני הארגון יעובדו מחוץ למרכזי נתונים מסורתיים עד לשנת 2025. בעוד יותר ויותר אזורים הופכים לחכמים ומקושרים מתמיד, המהירות שתספק רשת ה-5G תעצב מחדש את הדרך שבה אנחנו חיים ומתקשרים עם הסביבה.

מחשוב קצה והענן ההיברידי

העליה המתמדת בהיקף המידע מחייבת עסקים להפיק את המירב ממבול הנתונים, מה שיוביל בהכרח לעליה בחדשנות וביעילות. ניצול היתרונות של מהירויות 5G תסתמך על ניהול ענן מצוין תוך רתימת הערך האמיתי של נתונים עסקיים לצורך חדשנות ויעילות עסקית אולטימטיבית. בשל כך, חברות הטלקום נמצאות בעמדת מפתח. עתיד ענף הטלקום תלוי באימוץ כלים חדשים וקביעת אסטרטגיה שתאפשר להם לחדש את תשתית ה-IT בהתאם לזמנים המשתנים. שדרוג סביבת ה-IT צפוי להוביל לשירותים חדשים שבתורם יאפשרו אפיקי רווח חדשים.

כמו ענפים אחרים, עתיד הטלקום תלוי בחיבור פלטפורמות ענן היברידיות עם אסטרטגיות טכנולוגיות נכונות שמחדשות את סביבות ה- IT שלהן ומאפשרות להם לייצר רווחים משירותים עסקיים חדשים שמניבים הכנסות חדשות.

הם רוצים להפוך לרשת פתוחה ומוגדרת בתוכנה, המעוגנת בתשתית חומרה ברמה עולמית המספקת גמישות עם הפחתת סיכונים חזקה – במקום מערכות סגורות ומושות המגבילות את הבחירה. זה יזרז את הפריסה של רשתות 5G, ויאפשר מונטיזציה מהירה יותר של שירותים במרקם קישוריות חכם המקשר דברים, נתונים ואנשים בסביבות קצה מרובות.

אין ספק כי הכנות לרשת 5G הן מאמץ שיתופי, עם מומחיות מהימנה מצד שותפים טכנולוגיים הקריטיים להשגת תקין. בינואר הקרוב, SK Telecom, VMware ו- Dell Technologies הכריזו במשותף על פיתוח חדש של מערכת אינטגרלית (single-box approach) כדי לספק פלטפורמת מחשוב 5G פרטית ומשולבת עבור ארגונים ועסקים. פלטפורמת הענן של חברות טלקום מספקת בסיס שעליו ארגונים יכולים לספק שירותי קצה בכל ענן עם זריזות וחוויה עקבית. שיתוף הפעולה יספק לארגונים פתרונות מחשוב קצה המותאמים ל- 5G עם אפשרויות חדשות לפעול באופן מיידי על נתונים היכן שהם נמצאים ברגע שנוצרו.

הרחבת המערכות של טכנולוגית הדור החמישי דורשות השקעה משמעותית ושיתוף פעולה רחב היקף בין ממשלות, חברות טכנולוגיה וגופים נוספים מתחומים שונים. ההזדמנות שנמצאת בפתח היא גדולה מכדי שניתן יהיה להתעלם ממנה. הצפי הוא שעד שנת 2035, טכנולוגיית הדור החמישי תיצור ערך כלכלי שמסתכם ב-13.2 טריליון דולר. אך ההגעה אל היעד לא תהיה פשוטה – נדרש ידע מעמיק בתעשייה, מומחיות טכנולוגית וחזון.

אורן לוי, מנהל תחום מחשוב אישי
לעסקים בדל


אורן לוי, מנהל תחום מחשוב אישי לעסקים בדל

תגובות סגורות