השקעה ראשונה של האיחוד האירופי במניות של חברת ביומד ישראלית

חברת (Betalin Therapeutics) תגייס כסף מקרן המועצה האירופית לחדשנות (EIC). ועדת ההשקעות של הקרן אישרה את ההשקעה והצדדים חתמו לאחרונה על הסכם עקרונות (Term sheet). הגיוס נועד לממן את הניסויים בבני אדם בלבלב ביולוגי שמייצר אינסולין באופן עצמאי וייתר את המשך ההזרקות.

ההשקעה האירופית באה בהמשך למענקים בגובה 3.6 מיליון אירו שקיבלה בטאלין בשנה שעברה מתוכנית המו”פ היוקרתית של האיחוד האירופי, הורייזון 2020. בשל מענק העבר, תקבל הקרן האירופית הטבה בשווי המניות וכעת הצדדים במשא ומתן על גובה ההשקעה והתמורה שתתקבל במניות.

קרן המועצה האירופית לחדשנות הוקמה ביוני 2020 על ידי הנציבות האירופית במטרה לבצע השקעות הוניות תמורת מניות בין חצי מיליון ל-15 מיליון אירו בסטארט אפים אירופים מובילים עם פוטנציאל להתפתח וליצור שינוי.

עד היום החברה גייסה כ-45 מיליון שקל בהשקעות הון ובמענקים.

 בתוך כך, בטאלין נערכת להנפקה ראשונית (IPO) בבורסה לניירות ערך בתל אביב ולפני חודש וחצי אף הגישה טיוטת תשקיף ראשונה. בעלי המניות של החברה הם המייסד שוקי הרשקוביץ’ ובני משפחתו (23%), איש הסייבר זוהר פנחסי (20%), משפחת היהלומנים פוזיילוב (9.7%), איש הביטוח ברק לשם (7.7%) וקבוצת משקיעים סינים עם 6.4%.

הניסויים הקליניים מתוכננים להתחיל בקרוב עם קבלת אישור מהרשות הרגולטורית  בבריטניה . הנסויים יתבצעו  באנגליה ובשיתוף פעולה עם המרכזים הרפואיים באוניברסיטאות של ניוקאסל ולידס.

בטאלין הוקמה בשנת 2015 לצורך מסחור של טכנולוגיה שנרכשה מהאוניברסיטה העברית ומבוססת על מחקר של פרופסור אדוארדו מיטראני. החידוש בטכנולוגיה של בטאלין הוא בפיתוח פיגום ביולוגי המספק תמיכה לתאי הבטא, שבלעדיו התאים מתקשים לתפקד. הפתרון הקיים להשתלת תאי בטא לייצור אינסולין הוכח כבעייתי. ההליך המקובל היום הוא הזרקה של תאי הבטא ישירות לכבד (בתהליך המוכר כ”פרוטוקול אדמונטון”). להליך זה חסרונות רבים, החל מהעובדה שמיד עם הזרקתם מרבית התאים מתים, מה שמחייב תרומה של תאים משלושה תורמים. כמו כן, לאחר מספר שנים התאים הפעילים מפסיקים אף הם לייצר אינסולין. ולבסוף, מדובר בניתוח מאוד יקר הנאמד בכ-200 אלף דולר.

מנכ”ל החברה, ד”ר ניקולאי קוניצ’ר: “אנחנו גאים להיות בין חברות הטכנולוגיה הראשונות שקרן ההשקעות האירופית החליטה להשקיע בהן. ההשקעה של הקרן  מעידה על האמון של האיחוד האירופי בטכנולוגיה שבטאלין מפתחת  וביכולתה להביא פתרון לאנשים רבים שסובלים  מהמחלה. הכסף שיגויס יסייע להאיץ את המשך הניסויים עד להשלמת פיתוי המוצר”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות