חדשות היום

חברת Vesttoo השלימה סבב גיוס של 6 מיליון דולר

בתוך 4 חודשים: הצפת ערך משמעותית בהשקעה הראשונה של שותפות המו”פ שור-טק של דני נווה ועדי צים

שותפות המו”פ השקיעה באפריל האחרון 2 מיליון דולר ב- Vesttooהישראלית וכעת Vesttoo השלימה סבב גיוס נוסף של 6 מיליון דולר, אשר חלקו מגדיל את שווי Vesttoo בכ-80% מהשווי המקורי “לפני הכסף” לפיו השקיעה השותפות לפני כ-4 חודשים וחלקו הנוסף משמש כמימון המיר למניות, בהתאם להסכם להמרה שנחתם בין הצדדים. 

רן צרור, מנכ”ל שור-טק: “האסטרטגיה של שור-טק להשקיע בחברות לפי תמחור אטרקטיבי רגע לפני נקודת הפריצה העסקית שלהן מוכיחה את עצמה”

זמן קצר מאוד לאחר שהונפקה לראשונה לציבור המשקיעים, שותפות המו”פ שור-טק זוכה להצפת ערך משמעותית: חברת הפורטפוליו של השותפות, Vesttoo, השלימה סבב גיוס נוסף במסגרתו גייסה 6 מיליון דולר מקרן ההון סיכון Hanaco, אשר חלקו מגדיל את שווי Vesttoo בכ-80% מהשווי המקורי “לפני הכסף” לפיו השקיעה השותפות לפני כ-4 חודשים, וחלקו הנוסף משמש כמימון המיר למניות, בהתאם להסכם להמרה שנחתם בין הצדדים. גיוס זה של Vesttoo הוא הכנה לגיוס עתידי נוסף, במסגרתו מתכננת החברה להעלות משמעותית את שוויה, כחלק מהשגת יעדים עסקיים נוספים.

כמו כן, במסגרת סבב הגיוס הנוכחי מקרן Hanaco, יומרו השקעות קודמות בהיקף של 1.5 מיליון דולר במנגנון SAFE שהועמדו ל- Vesttooעל ידי משקיעים אחרים. Hanaco היא קרן ישראלית-אמריקאית שהוקמה ב-2017 ומשקיעה אך ורק בחברות ישראליות. הקרן מנהלת השקעות בשווי של למעלה מ-400 מיליון דולר. עד כה השקיעה הקרן ב-32 חברות ביניהן Moovit שנרכשה על ידי אינטל.

שור-טק (SureTech) היא אחת משותפויות המו”פ שהונפקו בשנה האחרונה בבורסה בתל אביב, אבל היא היחידה שייעודה הוא להשקיע אך ורק בטכנולוגיות חדשניות עבור עולמות הביטוח והפיננסים. השותפות, שהשותפים-מייסדים שלה הם עדי צים (בעלי קבוצת עדי אחזקות) ודני נווה, בעלי ניסיון של 25 שנה בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והעסקי כאחד, גייסה באפריל האחרון 26.2 מיליון שקל.

לאחר ההנפקה, השלימה השותפות 2 השקעות, כשאחת מהן הייתה בחברת Vesttoo שהוקמה באמצע 2018 על ידי 2 מייסדים: יניב ברטלה (מנכ”ל) ואלון ליפשיץ (סמנכ”ל מוצרים ראשי) ובן ציקל (סמנכ”ל טכנולוגיות ראשי). שור-טק השקיעה בחברה 2 מיליון דולר לפי שווי חברה ל- Vesttooשל 20 מיליון דולר “לפני הכסף” ועל בסיס דילול מלא. השקעה זו הקצתה בשעתה לשותפות החזקה של 7.8% מהון המניות של Vesttoo.

Vesttoo פיתחה טכנולוגיה בתחום ניהול סיכונים, המאפשרת לחברות ביטוח ומבטחי משנה להעביר את סיכוני הביטוח שלהן אל שוק ההון באמצעות שימוש במכשירים פיננסיים לשם השקעה. מכשירים אלו נבנים באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, שמעריכה את סיכוני חברות הביטוח באופן אובייקטיבי ומאפשרת להן לתמחר את סיכוניהן. המטרה של Vesttoo היא לפתור את בעיית הצורך לרתק הון לפי סוג והיקף הפעילות ובהתאם לדרישות הרגולציה, מגמה שעשויה להתגבר עם כניסה של דירקטיבת solvency II.

רן צרור, מנכ”ל שור-טק: “אנחנו מברכים על ההצטרפות של קרן Hanaco להשקעה בחברת Vesttoo ושמחים שהאסטרטגיה הסדורה של SureTech להשקיע בחברות לפי תמחור אטרקטיבי רגע לפני נקודת הפריצה העסקית שלהן מוכיחה את עצמה שוב – במיוחד כשניתן לראות הצפת ערך למשקיענו. אנחנו מקווים כי בטווח הנראה לעין נראה התפתחויות נוספות בחברות ההשקעה שלנו לצד השקעות חדשות שנעשה”.

יניב ברטלה, מנכ”ל ומייסד-שותף ב- Vesttoo: “אנחנו מאוד שמחים על ההצטרפות של קרן Hanaco כמשקיע בחברה. זו הבעת אמון משמעותית בפעילות שלנו לקראת צמיחה והצפת ערך. ההשקעה תאפשר לחברה להשיג את היעדים העסקיים והאסטרטגיים שלה, ביניהם פיתוח תכנית ה-Insurance-Linked Program – תכנית חדשנית המאפשרת למשקיעים מוסדיים להשקיע בעסקאות ביטוח-משנה אלטרנטיבי באמצעות העמדת ניירות ערך קיימים כבטוחות, ופיתוח הפלטפורמה הדיגיטלית הראשונה בעולם לסחר בסיכוני ביטוח”.


רן צרור מנכל שור-טק; קרדיט צילום טל כהן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות