חדשות היום

ורילי (Verily) פותחת מרכז מחקר ופיתוח חדש בישראל שיתמקד ביישומי בינה מלאכותית בתחום הבריאות

תשתף פעולה עם בתי חולים וארגוני בריאות בישראל, כולל קידום מחקר משותף של  Google Health והמרכז הרפואי שערי צדק ביישומי בינה מלאכותית לזיהוי פוליפים במעי הגס

חיפה ותל אביב,  באוגוסט 2021, BUSINESS WIRE) ):

ורילי (Verily) חברת בת של אלפא-בית (Alphabet) שהוקמה מתוך שילוב של תחומי הבריאות, מדעי הנתונים והטכנולוגיה, הכריזה על פתיחת מרכז מחקר ופיתוח חדש בישראל. הצוות של ורילי בישראל יתמקד ביישום בינה מלאכותית לטיפול בבעיות ביו-רפואיות חשובות, כולל יישומים באנדוסקופיה, ניתוחים זעיר-פולשניים ויישומי דימות נוספים.

המרכז יקדם מחקר שבוצע בידי Google Health והמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, בפיקוח ‘מדעית שערי צדק’ ומרכז החדשנות של בית החולים, לגבי יישומי בינה מלאכותית בזיהוי של פוליפים במעי הגס. מחקר זה פורסם לאחרונה ב-Gastrointestinal Endoscopy  ונדון בפירוט בבלוג שפורסם היום ע”י Google. מטופלים שבחרו להשתתף בניסוי, שאושר בידי מועצת הבדיקה המוסדית של בית החולים (IRB), חתמו על טפסי הסכמה מדעת (ICF), והמחקר עמד בכל הדרישות שהציבו הרגולטורים המקומיים ומשרד הבריאות.

בנוסף למחקר בו בוצעה סקירה לאחור של כמעט 1,400 שעות של סרטוני קולונוסקופיה, צוות המחקר ערך גם מחקר מוקדם לאימות פוטנציאלי על 100 הליכים רפואיים שבוצעו במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. במחקר זה מערכת הבינה המלאכותית הופעלה בזמן אמת כדי לסייע לגסטרואנטרולוגים. מטרת האימות הייתה לקבוע אם השימוש בבינה מלאכותית יכול לשפר את זיהוי הפוליפים במעי הגס לעומת הערכה אנושית בלבד. המערכת סייעה באיתור של בממוצע פוליפ אחד לכל הליך, שהגסטרואנטרולוגים לא הבחינו בו, ובה בעת איתרה גם את כל הפוליפים שזוהו על ידי הגסטרואנטרולוגים, וזאת עם פחות מארבעה התראות שווא להליך.

“באמצעות שיתוף פעולה זה, הצגנו מודל מדויק ביותר של שימוש בבינה מלאכותית לזיהוי ומיפוי של פוליפים במעי הגס בדרכים שישפרו את האבחון והטיפול. זה מראה עד כמה לשותפויות הדוקות בין גורמים מובילים בטכנולוגיה וברפואה יכולים להיות יתרונות משמעותיים ומתמשכים לקהילה הרפואית”, אמר פרופ’ ערן גולדין, מנהל המערך הגסטרו כירורגי  בשערי צדק.

“לבינה מלאכותית יש השפעה פוטנציאלית עצומה בתחומי הבריאות והביו-רפואה, ושיתוף הפעולה המחקרי בין Google Health לבין שערי צדק מראה את ההבטחה הטמונה בשימוש בבינה מלאכותית ליישומים רפואיים. אנו נרגשים מכך שורילי מגיעה לישראל כדי לקדם את שיתופי הפעולה המחקריים וכדי לחבר בין הגישה של ורילי לבריאות, למדעי הנתונים והטכנולוגיה עם החדשנות הישראלית ומערכת הבריאות המתקדמת שלה”, אמר פרופ׳ יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ומחקר ב Google וראש מרכז גוגל בישראל.

הצוות של ורילי ישראל יפעל ממשרדי גוגל בחיפה ובתל אביב, ויוביל אותו אהוד ריבלין, פרופסור למדעי המחשב בטכניון, שעבד ב- Google Health  ולאחרונה הצטרף לורילי כדי לעמוד בראש האתר הישראלי.

“לישראל, המכונה לעתים קרובות אומת הסטארט-אפ, יש תרבות של חדשנות ורקורד חזק של הצלחה בהאצת ההתפתחויות הטכנולוגיות”, אמר פרופ׳ אהוד ריבלין, ראש האתר הישראלי של ורילי. “במדינה יש מוסדות אקדמיים מצוינים, כולם במרחק קצר מהמשרדים שלנו, המספקים הזדמנות לשיתוף פעולה קל ונוח. לישראל יש אקו סיסטם תוסס בתחום הבריאות המתאים באופן מיטבי לחדשנות. אוכלוסיית ישראל מטופלת כולה ע”י ארבע קופות החולים עם היסטוריה של יותר מ -20 שנה של דיגיטציה. לצד היכולת לספק שירותי בריאות טובים יותר, השילוב הייחודי הזה סייע ליצירת מספר מרשים של חברות סטרטאפ בתחום הבריאות. המדינה מעוניינת מאוד לקדם את תחום הבריאות באמצעות חדשנות, ומתקיים בה אקו סיסטם חזק של מחקר ופיתוח. בתי חולים וקופות החולים שואפים לחדשנות מוטת טכנולוגיה ואנו מצפים לשתף איתם פעולה. אנו מצפים להגשים את החזון של ורילי כאן בישראל, ולתרום הן לורילי והן למערכת הבריאות הישראלית, על ענפיה השונים”.

ורילי מגייסת לצוות הצומח בישראל מדענים, מהנדסות, מנהלי מוצר וחוקרות עם יכולות טכניות מעמיקות. המשרות הפתוחות מופיעות ב-  https://verily.com/roles/?q=Israel.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות