חברת הטכנולוגיה לתחבורה שיתופית GoTo Global רוכשת את חברת הקטנועים השיתופיים הגדולה בגרמניה emmy

GoTo הישראלית שפיתחה טכנולוגיית קצה לתחבורה שיתופית ומובילה בעולם את מהפכת התחבורה השיתופית ושירות המולטי-מודל לכל סוגי כלי התחבורה במנוי אחד ובאפליקציה אחת, ממשיכה את התרחבותה באירופה ורוכשת את emmy, החברה הגרמנית המצליחה שמספקת פתרון תחבורה שיתופי לכ-350 אלף משתמשים באמצעות 3,000 קטנועים חשמליים בברלין, המבורג ומינכן

במסגרת המהלך תתבצע החלפת מניות בין החברות שתתבטא בקבלת 100% ממניות emmy על ידי בעלי GoTo ובעלי המניות ב-emmy יקבלו 25% ממניות GoTo Global. בנוסף, 120 עובדי emmy יהפכו לעובדי GoTo ויצטרפו ל-170 עובדיה. המהלך יאיץ את התפתחות החברה באירופה, כחלק מיעדיה להוביל את שוק התחבורה השיתופית ביבשת. להערכת GoTo, יביא המהלך למחזור מכירות של 350 מיליון ₪ ב-2023 המבטא גידול של 350% ו-1.5 מיליארד ₪ ב-2026

GoTo  מוכרת בישראל כמפעילה של שירותי הרכב השיתופי CAR2GO ו”אוטותל” ואת שירות האופניים החשמליים GoTo שהושק בספטמבר. החברה פעילה כיום גם במדריד ובמלטה והיא בדרך לפתיחת שווקים נוספים באירופה

GoTo Global המובילה בעולם את מהפכת התחבורה השיתופית ושירות המולטי-מודל לכל סוגי כלי התחבורה במנוי אחד ובאפליקציה אחת, מודיעה על רכישת emmy, החברה הראשונה והגדולה ביותר בגרמניה לקטנועים חשמליים שיתופיים. emmy מציעה את השירות באמצעות אפליקציה המאפשרת ללקוחות למצוא, להזמין ולהשתמש בקטנועים באופן מהיר בברלין, מינכן והמבורג. החברה נחשבת לסיפור הצלחה בגרמניה עם צי של כ-3,000 קטנועים ועם כ-350 אלף משתמשים באפליקציה שלה, שנסעו כבר מעל 22 מיליון ק”מ מצטברים.

במסגרת העסקה, 120 עובדי emmy בגרמניה יהפכו לעובדי GoTo ויצטרפו ל-170 העובדים שכבר קיימים במדינות הפעילות. מדובר בעסקת החלפת מניות במסגרתה יקבלו בעלי GoTo  100% מהון המניות של Emmy ובעלי המניות של emmy יקבלו עשרים וחמישה אחוז מהון המניות של GoTo Global. את העסקה ליווה עו”ד נמרוד רוזנבלום, עו”ד לאורה ילינק ועו”ד מיכל גזית ממשרד ERM.

GoTo תשתמש בטכנולוגיה הייחודית שלה במטרה להנגיש למאות אלפי הלקוחות בגרמניה שירותים כמו רכבים, קורקינטים ואופנועים חשמליים שיתופיים ובכך להגדיל את פעילות החברה בגרמניה, שתהפוך במהרה ל-GoTo Germany, בכ-300% תוך 12 חודשים בלבד.

רכישה אסטרטגית זו מהווה אבן דרך מרכזית בהתרחבות GoTo Global באירופה, לאחר צמיחה של מאה אחוז בהכנסותיה ב-2021. באפריל השנה השיקה GoTo את צי התחבורה השיתופית הגדול בבירת ספרד שכולל מעל 1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים. החברה מפעילה את שירותיה גם במלטה מזה שנתיים וחצי. בישראל, מפעילה GoTo Global את שירות הרכב והאופניים השיתופי CAR2GO, את שירות הרכב השיתופי “אוטותל” עבור עיריית תל אביב – יפו ולאחרונה הודיעה על השקת GoTo, שירות האופניים החשמליים הגדול בישראל שיכלול בשלב הראשון 350 כלים בתל אביב – יפו.

במסגרת מחקר שערכה החברה לפני כניסת השירות למדריד, נמצא כי 70% משלבים מגוון צורות של תחבורה בנסיעותיהם בעיר. השימוש בתחבורה שיתופית שומר על איכות הסביבה והופך את העיר לירוקה יותר, משפר את איכות החיים ומפחית את הזיהום. התניידות בתוך העיר תוך שימוש במגוון כלי תחבורה יעילה יותר, מקצרת את זמן ההגעה ממקום למקום ושימושית עבור נסיעות קצרות וארוכות. בפברואר האחרון השלימה קבוצת GoTo Global שני סבבי גיוס הון בהיקף של 22.5 מיליון דולרים ובימים אלה נמצאת בסבב גיוס נוסף.

מנכ”ל GoTo, גיל לייזר, מסר: “אנו נרגשים לצרף אלינו את   emmyשתהפוך במהרה ל-GoTo Germany. זהו מהלך חשוב במסע שלנו להוביל את שוק התחבורה השיתופית באירופה בפרט ובעולם בכלל ואנו צפויים לדריסת רגל ביעדי מפתח נוספים ביבשת. אנו נביא לשוק הגרמני את הטכנולוגיה הייחודית שלנו, שמסוגלת לייצר נאמנות והכנסה גבוהה יותר מכל שחקן אחר בשוק התחבורה. אנו נציע למאות אלפי המשתמשים הקיימים של emmy, שממחקר שערכנו מצאנו כי רובם המוחלט משתמשים בעוד שירותי תחבורה, מגוון שירותי תחבורה נוסף אותו הם צורכים ב-One stop shop עם מוצר וחוויה טובה יותר”. עוד הוסיף לייזר כי “הפתרון הטכנולוגי שלנו נועד עבור בעיה גלובלית של כל מרכז עיר גדולה, והוא מקדים את שאר השחקנים בשוק ב-30-36 חודשים לפחות. כיום, מתמעטים מאד המקרים בהם התניידות בתוך מרכזים עירוניים נסמכים רק על צורת תחבורה אחת. אנחנו מאמינים שתחבורה מבוססת מולטי-מודל על מספר אפשרויות התניידות היא העתיד. המהלך הזה מביא את הבשורה הזו לגרמניה, בה כעת למשתמשים תהיה האפשרות להתנייד בכל דרך המתאימה ביותר לצרכיהם”.

המנכ”ל המשותף של emmy, ולריאן סלית’ר, מסר: “המשתמשים שלנו ייהנו מעתה מהטכנולוגיה של GoTo, עם גישה מידית לפתרון ייחודי שיאפשר להם להשלים את השימוש שהם עושים בקטנועים עם רכבים ואופניים. מאז ומתמיד האמנו בעתיד של התחבורה העירונית בו אין צורך להחזיק ברכב פרטי. המהלך עולה בקנה אחד עם חזון GoTo ויסייע בהפחתת מספר הרכבים הפרטיים בערים ברחבי גרמניה לצד הפחתת זיהום אויר”.


תמונת כותרת: גיל לייזר עם ולריאן סלית’ר ואלכסנדר מאריץ – מנכ”לים משותפים ומייסדי emmy (קרדיט: GoTo Global)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות