חדשות היום

הפיתוח הישראלי שמאפשר לכוחות ‘לראות דרך קירות’ מעשרות מטרים

מידע מהימן ובזמן אמת על פעילות אנשים בתוך מבנים מעבר לקירות, והבנת תרחישים הנסתרים מעין בלתי מזויינת, עשויים להוות גורם מכריע להצלחת פעילות מבצעית של כוחות בשטח. היכולת לעשות זאת במרחק מהאובייקט, יכולה להגדיל את בטחון הכוח ולאפשר פעילות חשאית באזורים אורבניים ובשטחים כפריים ולהציל חיים במקרים של קריסת מבנים.

חברת קמרו-טק הישראלית מקבוצת סמי קצב פיתחה השנה סדרה חדשה שמאפשר להן לאתר חיים ממרחקים של 50 מטרים ויותר. משפחת ה XLR שכוללת את ה XLR-40 ואחיו הגדול ה- XLR-80  שניהם שייכים לסדרת Xaver המהפכנית, מאפשרת לכוח לקבל תמונת מצב מדויקת, בזמן אמת, באשר להימצאותם של אנשים בתוך מבנים מעבר לקיר, כולל מדידת המרחק המדויק שלהם, כוון ואופן תנועתם ביחס למערכת, כמו גם יכולת עקיבה בתוך המבנה.

המערכות  כוללות ממשק משתמש אינטואיטיבי ופשוט להפעלה, דרכו מתקבלת האינפורמציה על הנעשה מעבר לקיר, סטטוסים של המערכת וכן, יכולת שליטה בכל הפרמטרים. הנתונים המתקבלים ניתנים להקלטה ויכולים לשמש לצורך תחקיר לאחר פעילות, לניתוח, תיעוד, הדגמה או לכל מטרה אחרת.

כוחות צבאיים, רשויות אכיפת החוק, יחידות מודיעין וכוחות חילוץ והצלה יכולים לאתר ולעקוב אחר אובייקטים חיים בתוך מבנים, במרחק של 50 מטר ויותר

המערכות הוצגו השנה בתערוכה הבינלאומית החשובה Milipol 2021 שהתקיימה בפריז בביתן קמרו-טק שבבעלות קבוצת SK של איש העסקים סמי קצב. קמרו-טק נחשבת למובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות הדמיה ברדיו, ומערכת ה- Xaver ™ LR40 (XLR40)  היא המערכת השניה בסדרה.

המערכת החדשה, בהיותה קלת משקל וקומפקטית, מאפשרת גמישות משימה בשטח עוין, תוך שמירה על מוגנות הכוח וייחודה הוא במשקל שלה וגודלה הקומפקטי. המערכת נועדה לנשיאה על-ידי משתמש יחיד כדי לאפשר  לכוחות בשטח חישה מעבר לקירות במרחקים של 50 מטר ויותר ולספק להם יתרון מבצעי מכריע בסביבה עוינת. מוקדם יותר השנה הושקה אחותה הגדולה ה XLR80 שמאפשרת חישה למרחק של מעל 100 מטר.

אמיר בארי, מנכ”ל קמרו-טק מספר על הצורך במערכות אלו ויתרונות המערכת שצפויה לאפשר מודיעין טקטי מכריע במגוון תרחישים מבצעיים, ממרחק רב תוך חיכוך מינימלי עם היעד. “מאז ימי קדם, אנשים שגרים בבתים מרגישים בטוחים ומוגנים מכיוון שהם מוקפים בארבעה קירות מתוך אמונה שאי אפשר לראותם אבל ההיסטוריה של הריגול מתחילת ימיה של הציוויליזציה רצתה לעשות בדיוק את זה והניעו אנשים וחברות לפתח יכולות של חישה דרך קירות שמשות היום במקום לריגול להצלת חיים ומניעת פשעי טרור. כיום כוחות עילית ברחבי העולם אימצו יכולות של חישה דרך קירות שהפך לחלק בלתי נפרד מה-CONOP שלהם (Concept of Operation). היכולות הטכנולוגיות המתקדמות מחד והבנת היתרונות המבצעיים של טכנולוגיה זו מאידך דחפו מערכות הדמיה להיפרס יותר ויותר בתדירות גבוהה יותר בפעולות צבא, אכיפת חוק וחיפוש והצלה. אפשרויות השימוש במערכות ה-XLR שפיתחנו הן מגוונות. ניתן למקם אותן, בין היתר, ברכב ייעודי שמאפשר ניידות מהירה מנקודה לנקודה; מאחורי רשת הסוואה לצורך ביצוע משימות חשאיות; או מתוך דירות או גגות בבניינים הסמוכים ליעד”, הוא מספר.

משפחת ה XLR מאפשרת לכוח לקבל תמונת מצב מדויקת, בזמן אמת, באשר להימצאותם של אנשים בתוך מבנים מעבר לקיר, כולל מדידת המרחק המדויק שלהם, כוון ואופן תנועתם ביחס למערכת, כמו גם יכולת עקיבה בתוך המבנה. הרגישות הגבוהה של המערכות מאפשרת לגלות תנועות חיות קטנות כולל נשימות, ובכך לזהות גם אנשים שאינם בתנועה והמערכות מיועדות להפעלה על ידי משתמש יחיד.

המערכות מבוססות על יכולת טכנולוגית ייחודית שפותחה בחברה לאורך שנים, של מערכות הדמיה בגלי רדיו רחבי סרט Ultra-Wideband (UWB). היכולת החדשה המוצעת ב-XLR לחישה דרך קירות ממרחקים כה גדולים, תוך שמירה על שידור בהספקים זעירים, מתאפשרת תוך שימוש בפטנט ייחודי של החברה.

בנוסף, מערכות ה XLR עומדות בכל הסטנדרטים הבינלאומיים לבטיחות קרינה ואינן מהוות סכנה כלשהי לא למשתמש או לסובבים אותו כמו גם לא לאובייקטים מעבר לקיר. הן משדרות אותות רדיו לא מייננים, בעוצמות מזעריות (הנמוכות ביותר משני סדרי גודל משידורי טלפון סלולרי סטנדרטי), ובכך הן בטוחות לחלוטין לשימוש. משפחת מוצרי ה- Xaver ™ של קמרו מוטמעים כיום בהצלחה על ידי לקוחות החברה ברחבי העולם ביישומי צבא, אכיפת חוק, מודיעין וחילוץ והצלה ומשפחת Xaver ™  משתלבת באיסוף מידע טקטי, בפעילויות נגד טרור, חילוץ בני ערובה, פעולות נגד סוחרי סמים, מעצרים בסיכון גבוה, חילוץ ממבנים בוערים ומשימות רבות אחרות.


תמונת כותרת ותמונה:
Camero’s XLR40
קרדיט: Camero Tech

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות