חדשות היום

התעשייה האווירית וחברת EDGE יפתחו וייצרו כלי שייט אוטונומיים

כלי השייט יכללו מערכות אוטונומיות, רובוטיקה ואלגוריתמים של בינה מלאכותית שיאפשרו מגוון יכולות ימיות

התעשייה האווירית חתמה עם חברת EDGE, על הסכם שיתוף פעולה לייצור משותף של כלי שייט אוטונומים למגוון יישומים צבאיים ומסחריים.

במסגרת שיתוף הפעולה עליו סוכם, תמנף EDGE את יכולותיה של ADSB, המספנה האזורית המובילה בתכנון, בייצור, בתחזוקה, בהתאמות ובהסבות של כלי שיט וכלים מסחריים. EDGE תתכנן את הפלטפורמה, תשלב את מערכות הבקרה והמטע”דים, ותפתח את קונספט הפעולה. התעשייה האווירית תפתח את מערכת הבקרה האוטונומית ותשלב מגוון מטע”דים ייעודיים ביחידות הבקרה, וזאת בהתאם לדרישות המשימה.

כלי השייט האוטונומים יצוידו בחיישנים, בסונר ובמערכות הדמיה שישולבו במערכת אחודה של פיקוד ובקרה ויופעלו מרחוק, באופן אוטונומי למחצה או מלא, שאינו מצריך התערבות אנושית כלל. כלי השייט נועדו למלא את כל דרישות הלקוחות ולספק יכולות ייחודיות מבחינת מודולריות, מטע”ד, טווח, יכולת תמרון וביצועים.

היישומים הצבאיים שמאפשרים כלי השייט האוטונומים כוללים יכולות מודיעין, מעקב, תצפית, סיורי גבולות וחופים, אמצעי אבטחה ימיים, זיהוי מוקשים, איתור צוללות ולוחמה נגד צוללות, ופריסת פלטפורמות לכלי המראה ונחיתה אנכיות. הספינות יותאמו גם ליישומים אזרחיים כגון אוקיינוגרפיה, ניטור זיהום, קידוחי נפט וגז, שינוע חומרים ונוזלים, חיפוש והצלה, כיבוי שרפות והתערבות מוקדמת.

הוד מעלתו פייסל אל-בנאי, מנכ”ל ונשיא קבוצת EDGE, אמר כי “כינון שיתוף הפעולה עם חברות הגנה מובילות כמו התעשייה האווירית, הוא ציון דרך חשוב עבור EDGE, הצפוי לחזק את קו המוצרים הטכנולוגיים המתקדמים שלנו. ברית אסטרטגית זאת תאפשר לנו לוודא את זמינותם של פתרונות תפעוליים אוטונומיים המצמצמים את הסיכון לחיי אדם, תוך התמודדות עם אתגרים משמעותיים בתעשיות שונות, המאפשרים עתיד בטוח לכל. התפתחויות אלו יפתחו בפנינו דלתות רבות בשווקי העולם, צבאיים ומסחריים כאחד”.

מנכ”ל התעשייה האווירית, בועז לוי הוסיף: “אנו גאים לשלב כוחות עם חברת EDGE במיזם זה, שהינו צעד נוסף להרחבת שותפויות החברה באזור. שיתוף פעולה זה משלב את הידע הטכנולוגי הטוב ביותר של שתי החברות המומחיות הימית והמסחרית של EDGE ו-ADBS, וביחד עם  התעשייה האווירית לישראל בתחום המערכות האוטונומיות הרובוטיקה והבינה המלאכותית. הטכנולוגיה המשותפת שתיוצר באיחוד האמירויות, תאפשר למנף הזדמנויות עסקיות למען צמיחתן של שתי החברות”.


בתמונה: מימין לשמאל- בועז לוי, מנכ”ל התעשייה האווירית, יהודה להב, סמנכ”ל שיווק התעשייה האווירית, דיוויד מאסי, מנכ”ל ADSB, הוד מעלתו פייסל אל בנאי, מנכ”ל EDGE (קרדיט: התעשייה האווירית)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות