חדשות היום

כל 24 שעות החיישן החכם של אפימילק מזהה ייחום בכ-50 אלף פרות בעולם

חיישן חכם שפותח בישראל על ידי מדעני וחוקרי חברת ההייטק אפימילק (Afimilk), מצליח לאתר ולזהות  כל 24 שעות כ-50 אלף פרות הנמצאות בייחום. החיישן (סנסור) נמצא על קולר הממוקם על צוואר הפרות. הטכנולוגיה של החברה, שממוקמת בקיבוץ אפיקים ומפעילה משרדים גם במרכז הארץ, ׳מנהלת׳ כיום מעל 10 מיליון פרות ברפתות ב-52 מדינות ברחבי העולם. המידע מסייע למנהלי הרפתות והווטרינרים המטפלים להחליט מתי יש צורך בהזרעה של הפרות הנמצאות בייחום.

לדברי גיל כץ, ראש קבוצת המחקר בחברה, שעוסקת בין השאר בתחום Data Science ו- Machine Learning, הנתונים מהחיישנים שעל צוואר הפרה יכולים בין השאר להתריע על פרות שלא נחו מספיק, או ליידע את הסמארטפונים של הווטרינרים גם לגבי תחילת המלטות, או המלטות שהסתבכו. ״רפת, ובמיוחד רפתות בהן שוהות אלפי ועשרות אלפי פרות, הן עסק כלכלי לכל דבר. ככל שהעדרים גדלים, תפקידי החקלאים הופכים ליותר ויותר ניהוליים, מה שמגדיל את הערך הפוטנציאלי של הטכנולוגיה בהן הן משתמשים״, אומר כץ. לדבריו, המידע על ייחום הפרות משמש לתזמון הזרעות והריונות ובכך משפר את ניהול מחזור ייצור החלב של הפרה הבודדת ושל העדר.

החיישנים אוספים בנוסף עוד נתוני התנהגות שונים של הפרות, כמו הליכה, לעיסה והעלאת גרה וכך מתקבלות אינדיקציות מועילות לווטרינרים. הם אף מספקים מידע לטובת זיהוי מוקדם של מחלה וצורך בצינון (עקת חום) בימי קיץ חמים.

אפימילק  מתמקדת כיום בניהול חכם של רפתות. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות ניהול מתקדמים לרפתות, שכוללים סנסורים חכמים, מערכות ניטור וחיזוי מבוססות בינה מלאכותית, וממשקי ניהול ב-PC ובסמארטפון.


בקרדיט ״אפימילק״.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות