הסטארט-אפ Nemo Nanomaterials מביא את בשורת הננו-חומרים המתקדמים לתעשייה העולמית

החברה פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לפיזור ננו-חומרים פחמניים מתקדמים שמשפרת דרמטית תכונות של מרבית חומרי הגלם התעשייתיים, והופכת למציאות את היכולת לעשות שימוש מסחרי בננו-חומרים במגוון תעשיות – רכב, תעופה, אלקטרוניקה, בנייה, אנרגיה ותקשורת; Nemo Nanomaterials  הוקמה ב-2018 וכבר עובדת עם 10 חברות, כולל חברות ענק ולקוחות משלמים

הצורך בטכנולוגיות שתשפרנה את איכות החיים של אוכלוסיית העולם, אשר יתמכו במוצרים חכמים בעלי תקשורת מתקדמת, אך במקביל ישמרו על איכות הסביבה, יוצר ביקוש לחומרי גלם חדשניים שיהפכו כל תהליך תעשייתי באשר הוא לבטוח ובר קיימא, החל מייצור מוצרי פלסטיק, דרך רכיבי אלקטרוניקה וכלה בחומרי גלם לתעשיות התחבורה, התעופה והחלל. כמענה לכך, הסטארט אפ הישראלי Nemo Nanomaterials, שפעל עד כה מתחת לרדאר, נחשף כעת לראשונה מתוך מטרה להביא לעולם את בשורת הננו-טכנולוגיה הירוקה, ולספק ננו-חומרים שיחוללו מהפכה באופן שבו ניתן לנצל לטובה את כל התועלות הגלומות בחומרי גלם תעשייתיים הקיימים, תוך כדי הקטנת זיהום הסביבה וניצול יעיל של משאבי טבע.

Nemo Nanomaterials הוקמה ב-2018 על ידי אלכסנדר זיניגרד (מנכ”ל) ויהונתן ענתבי (סמנכ”ל פיתוח עסקי), וגייסה עד כה כ- 7 מיליון דולר במסגרת סבבי פרה-סיד וסיד, בעיקר מקרן ההשקעות GEM קפיטל. החברה, שמעסיקה 13 עובדים בפתח תקווה ועומדת לצאת לסבב גיוס A, הוקמה כדי לגשר על הפער שבין היכולת של ננו-חומרים פחמניים מתקדמים לשפר דרמטית תכונות של מרבית החומרים התעשייתיים לבין היישום של יכולת זו בפועל, דהיינו הטמעת יכולת זו בתוך חומרים ותהליך הייצור קיימים. שימוש בננו-חומרים גם בעל פוטנציאל לייעל משמעותית תהליכי ייצור תעשייתיים, החל מהקטנת צריכת האנרגיה בתהליך הייצור, דרך הקטנת הזיהום הסביבתי שיוצר התהליך וייעול השימוש בחומרי גלם.

Nemo founders- From left to right – Alexander Zinigrad CEO and Jonathan Antebi Co-founder and VP Business Development. Photo Credit – Eyal Toueg

עיקר הפער נובע מאתגר כימי וטכנולוגי אשר פיצוחו דורש פיזור אחיד של הננו-חומרים בתוך המוצר הסופי, ללא פגיעה בהם  – דבר המביא לשיפורים משמעותיים כיום, הפתרונות הקיימים בשוק יוצרים Tradeoff: מצב שבו השימוש בננו-חומרים או תוספים אחרים, משפר תכונה רצויה (כמו הקניית הולכה חשמלית לפלסטיק) על חשבון פגיעה בתכונה רצויה אחרת (כמו תכונות מכניות במוצר).

עד כה, פותחו טכנולוגיות לא מעטות בתחום זה, שיעילותן הוכחה רק בקנה מידה מעבדתי אך לא הצליחו לעשות את המעבר מהמעבדה למוצר מסחרי בעל כדאיות כלכלית. Nemo Nanomaterials היא הראשונה שהצליחה לפצח האתגר כימי וטכנולוגי זה, דהיינו לפתח תוספים תעשייתיים שמנגישים את הפוטנציאל העצום של של יישום ננו-חומרים פחמניים מתקדמים אשר מקנים יכולות חדשות למגוון חומרים ללא  Tradeoff בתכונות רצויות, וכן לתרגם את הפתרון לייצור בקנה מידה מסחרי בעל פוטנציאל כלכלי משמעותי.

יתרה מכך, פריצת הדרך הטכנולוגית של Nemo Nanomaterials היא היחידה שמאפשרת החלפת מתכות בחומרי פלסטיק על ידי יצירת המוליכות החשמלית הנדרשת ומיסוך אלקטרומגנטי (EMI, הפרעה בפעולת מכשירים חשמליים הנובעת מהימצאות קרינה אלקטרומגנטית בקרבתם) – ללא פגיעה בתכונות המקוריות של הפלסטיק. שני פתרונות אלו לבדם – הולכה חשמלית והגנה מפני EMI – מאפשרים לחברה לפנות לשוק יעד שמגלגל 10 מיליארד דולר בשנה.

הטכנולוגיה הייחודית של נמו להטמעה של ננו חומרים מתקדמים רלוונטית למגוון רחב של חומרים תעשייתיים, המגלמים פוטנציאל שוק מצטבר של מעל ל-50 מיליארד דולר.

Nemo Nanomaterials כבר עובדת עם 10 חברות, ביניהן קונצרנים המגלגלים מיליארדי דולרים רבים. חלק מחברות אלו הן לקוחות משלמים וחלקן שותפי פיתוח בשלבים שונים של פיילוטים והוכחת תקפות של המוצרים. העבודה בצמוד ל-10 החברות כבר נותנת את פירותיה, ו- Nemo Nanomaterials החלה לייצר את מוצריה בהיקף של טונות כמענה להזמנות מסחריות מלקוחותיה.

כשלב ראשון, החברה בחרה להתמקד בתעשיית הרכב מכיוון שזו עוברת שינויים משמעותיים, חלקם נובעים מדרישות היצרן  לכלי רכב חכמים יותר וחלקם מרגולציה גוברת שמטרתה הקטנת הזיהום הסביבתי שיוצרים כלי הרכב. מגמות אלו יצרו ביקוש לשוק של חומרי גלם מתקדמים לתעשיית הרכב שהיקפה לפי התחזיות יעמוד על 99 מיליארד דולר בשנת 2025. חומרי גלם אלו נדרשים, בין היתר, כדי להפחית את המשקל של רכבים חשמליים ורכבים אוטונומיים במטרה להגדיל את טווחי הנסיעה שלהם, לאפשר פעולתן של מערכות חכמות מתקדמות, לאפשר את מחזור החלקים ביתר קלות, להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של הרכב ועוד. מלבד תעשיית הרכב, ניתן יהיה ליישם את הטכנולוגיה של החברה בתעשיות האלקטרוניקה, הטקסטיל, הבנייה, הטלקום, האנרגיה, התעופה והחלל.

“ננו-חומרים פחמניים מתקדמים מוכרים לאנושות מזה עשורים, אבל רק לאחרונה הם הפכו לזמינים ברמה מסחרית”, מסביר יהונתן ענתבי, מייסד-שותף וסמנכ”ל פיתוח עסקי בחברה. “הרבה חברות הבטיחו שיש ביכולתן לייצר מוצרים תעשייתיים אמיתיים המבוססים על ננו-חומרים אלה, אבל הייחוד של Nemo Nanomaterials הוא שהצלחנו להפוך את ההבטחה הזו למציאות. טכנולוגיית הננו-חומרים שלנו פותרת מגוון של אתגרים מהותיים בתעשיית ייצור חומרי גלם ובו בזמן מפתחת תוספי חומרי גלם מוכנים לשימוש במכונות הייצור ובתהליכי הייצור הקיימים, ללא צורך לבצע בהם שינויים והתאמות”.

“בתי זיקוק, ולא הנפט עצמו, הם אלו שעיצבו מחדש את העולם בגלל שהם אפשרו שימוש בחומרי גלם חדשים שייצרו יכולות תעשייתיות חדשות”, מציין אלכסנדר זיניגרד, מייסד-שותף ומנכ”ל. “כך גם עם הטכנולוגיה של Nemo Nanomaterials, ננו-חומרים פחמניים מתקדמים הם ברי פוטנציאל שינוי הנדרש כדי להמציא מחדש את העתיד כבר היום”.

לינק לסרטון:

https://www.youtube.com/watch?v=EpSIrj9HKIA

לפרטים נוספים:

אורי מאירוביץ’, יחסי ציבור Nemo Nanomaterial בישראל ובעולם, נייד: 054-6400070 


קרדיט צילום תמונת כותרת: eyal toueg

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות