חדשות היום

מסוק ה-CH-53K ממשיך בטיסות הניסוי לנשיאת משקלים כבדים

כוחות NAVAIR פרסמו כי יחידת הניסויים המבצעיים של המארינס, VMX-1, ממשיכה בביצוע משימות תובלה כבדה על גבי הווים החיצוניים של מסוקי ה-CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי. צוותי קרקע של המארינס תומכים בטיסות הניסוי מקמפ לג’ון, צפון קרולינה. במהלך הטיסות, תורגלו במספר מתארים רתימת רכב משוריין ותותח על ידי הכוחות והטסתם מניו ריבר לקמפ לג’ון.

מסוק ה-CH-53K מסוגל לשאת משקל חיצוני כולל של 27,000 ליברות (12.2 טון) למרחק של 110 מיילים ימיים. המשקל הכולל אותו מסוגל לשאת המסוק (פנימית וחיצונית) עומד על 36,000 ליברות (16.3 טון), כבד בהרבה לעומת מסוקי ה-CH-53 מהדורות הקודמים.

יכולת נשיאת המשקלים הכבדים נובעת ממאפייניו: מסוק ה-CH-53K מצויד בשלושה מנועים חדשים ועוצמתיים ושבעה להבים ברוטור הראשי העשויים מחומרים מרוכבים ועיצוב אווירודינמי מתקדם. השילוב של המנוע והלהבים עם גוף חזק וקל משקל לעומת המסוקים מהדורות הקודמים מאפשרים רזרבות כח משמעותיות לפעולה במגוון משימות שדורשות נשיאת מטענים כבדים בתוך תא המטען או על גבי ווי נשיאת המטען החיצוניים – למרחקים גדולים ובמהירות גבוהה – כ-170 קשר לעומת 120 קשר ביסעורים כיום. המנועים חסכוניים בדלק עד 18% לעומת המנועים הקיימים כיום.

תרגולים מסוג זה מהווים מרכיב משמעותי באפשרויות הפריסה העתידיות של כוחות המארינס במאמצעות המסוקים, כדוגמת הפעלתו למשימות רחוקות מבסיס האם ומעבר לים. המארינס ממשיכים בביצוע המשימות השונות כחלק משלב ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים (IOT&E) למסוק ה-CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי. במהלך השלב הנוכחי הטייסים, אנשי התחזוקה והקבלנים של היחידה מבצעים פעילויות שונות להעריך את יכולות המסוק ואת דרכי הפעלתו בכלל המתארים לקראת כניסתו לשירות מבצעי.


קרדיט לתמונות: U.S. Marine Corps photo by Lance Cpl. Samuel Lyden

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות