מגמות אחסון הנתונים המובילות לשנת 2022 : שרידות, בינה מלאכותית וצמצום הוצאות תשתית

שנת 2021 מגיעה לקו הסיום, ובעוד השנה החדשה נמצאת מעבר לפינה, אנחנו יכולים להבחין במגמות מעניינות בשוק האחסון. שרידות, בינה מלאכותית, ביצועים וזמינות גבוהים של יישומים ועומסי עבודה, וצמצום של הוצאות OPEX ו-CAPEX בעולם של ענן היברידי וקונטיינרים – כל אלה מתאחדים כדי לעצב את 12 החודשים הבאים. הבנת מגמות האחסון תספק לכם לך יתרון ותעזור לכם לגבש את תכנית מערכות המידע האסטרטגית שלכם לעתיד.

מגמה מס’ 1: האופי הקריטי של נתונים ושרידות בזירת האחסון משפיע על אסטרטגיית אבטחת המידע.

האיום של התקפות סייבר הגיע לשיא, עד כדי כך ש-66% ממנכ”לי Fortune 500 כינו אותו כאיום העסקי העיקרי שלהם בסקר Fortune 500 CEO survey  שנערך באמצע 2021. בהתאם לכך, בסקר המנכ”לים של KPMG ממרץ 2021, מנכ”לים ציינו שאבטחת סייבר היא הדאגה העיקרית שלהם. אם לא די בכך, אנליסטים מתחום האבטחה מדווחים כי מספר הימים הממוצע לזיהוי והכלה של פרצת מידע עומד על 287 ימים.

אם לארגון או לספק שירות אין יכולת שרידות, פושעי הסייבר ישגרו כלפיו מתקפות סייבר ללא הפוגה. השאלה היא לא “אם” תסבלו ממתקפת סייבר, אלא מתי ובאיזו תדירות. ההיערכות של הארגון תכלול בשנה הקרובה את הימצאותו של פתרון אחסון בעל שרידות, כמרכיב קריטי באסטרטגיית אבטחת המידע.

מגמה מס’ 2: שילוב בינה מלאכותית בכל מערך האחסון, לצד אחסון מבוסס תוכנה ותשתית מודרנית להגנה על מידע

טכנולוגיית האחסון ממשיכה להוות בסיס קריטי לאופטימיזציה של ביצועי יישומי בינה מלאכותית, עומסי עבודה ומקרי שימוש. עם זאת, בשנת 2022, השילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית במערכות אחסון ואחסון מבוסס תוכנה, יספק ערך גבוה, יחסוך באופן דרמטי בהוצאות CAPEX ו-OPEX, וישפר את הביצועים של היישומים ועומסי העבודה בעולם האמתי. מעבר לכך, בשנת 2022, בינה מלאכותית תשמש לבניית פתרונות אחסון ו-SDS. מגמה זו תרתום את מלוא העוצמה של בינה המלאכותית לזירת האחסון שלכם.

מגמה מס’ 3: שילוב של טכנולוגיות אחסון בסביבות off-prem היברידיות וקונטיינרים

המעבר למודל ענן היברידי ולקונטיינרים ימשיך לגדול בקצב מואץ. בשל עומסי עבודה רבים שעוברים תצורת ענן היברידי, יהיה הכרחי לשלב בסביבה ההיברידית את התשתית התומכת בליבה, ב-edge ובענן, כמו גם את שכבת הווירטואליזציה ושכבת הקונטיינרים. הדבר ישפר את היכולת לספק את השירותים הנכונים למשתמשי הקצה עם ה-SLA המתאים לעסק. חשיבותן של יכולות האינטגרציה של הענן ההיברידי תגדל באופן משמעותי בשנת 2022. אנו רואים גם אימוץ של שיפורים, כגון מערכות מבודדות (logical air-gapping) מקומיות ומרוחקות, שהן חלק חיוני מאסטרטגיית אבטחת המידע של הענן ההיברידי.

מגמה מס’ 4: מינוף טכנולוגיית האחסון להבטחת ביצועים וזמינות של יישומים ועומסי עבודה

לא זאת בלבד שהשרתים חשובים לביצועי האפליקציות בעולם האמתי, אלא שהאחסון גם הוא קריטי. עבור עומסי עבודה גבוהים, תהיה התמקדות רבה יותר בזמן אחזור של יישומים בקריאה ובכתיבה מתחת ל-100 מיקרו-שניות. אמנם, יש מספר רב של מדדי ביצועי אחסון שאפשר לבדוק, אבל זמן אחזור הוא הגורם העיקרי לביצועי טרנזקציות בעולם האמתי.

דרך שכבת האפליקציות בעולם האמתי (לא המספרים של ה”hero”), צוות מערכות המידע צריך לראות ביצועים נמוכים עד 50 מיקרו-שניות בצד הקריאה ונמוכים עד 75-80 מיקרו-שניות בצד הכתיבה. זה מייעל את הביצועים בעולם האמתי. אם אתם מקבלים פחות מכך, משמעות הדבר היא שהארגון תקוע בפתרון מדור קודם שאינו אופטימלי.

לצד ביצועי האפליקציות, גם הזמינות המקסימלית של המערכת היא קריטית. אם האחסון מהיר אך אינו זמין, אזי הביצועים נמצאים נקודה בעייתית. בשנת 2022, אנו נראה ארגונים ששמים דגש רב יותר על אחסון בעל זמינות של 100%. 

מגמה מס’ 5: כיצד אחסון מצמצם הוצאות OPEX ו-CAPEX עבור תשתית

הלחץ על מנהלי מערכות המידע לצמצם עלויות רק יגדל, בהתחשב בתנודות הכלכליות ואי הוודאות העסקית של התקופה, והם יבקשו למצוא דרכים לצמצם עלויות בתשתית הנתונים.

אריק הרצוג, סמנכ”ל השיווק
הגלובלי של Infinidat
קרדיט: יח”צ

בשנה הקרובה, יותר ארגונים יהיו מסוגלים להריץ עומסי עבודה רבים בפתרון אחסון יחיד ולקצץ באופן דרמטי את הוצאות ה-CAPEX ו-OPEX, בזכות ביצועים גבוהים וזמן אחזור נמוך הקיימים בארכיטקטורת אחסון מבוססת תוכנה. לא יהיה צורך יותר בעשרות פתרונות אחסון שונים, שכל אחד מהם מריץ אפליקציה או עומס עבודה אחר, כל עשרות היישומים ועומסי העבודה הללו יכולים לרוץ בפתרון אחסון אחד או שניים בלבד. משמעות הדבר היא חיסכון בוואטים, חשמל, קירור, שטח רצפה וכוח אדם.

בנוסף, השימוש באחסון שנבנה מהיסוד עם טכנולוגיית בינה מלאכותית מפחית באופן משמעותי את כוח האדם – ולכן את הוצאות ה-OPEX. הדבר בא לידי ביטוי ביכולת להתאים אוטומטית את ה-cache ופרמטרים אחרים של ביצועים תוך כדי דיוקם או תוך הגדרה אוטומטית, להפחית את עומס העבודה של מנהלי מערכות המידע, הדאטה-סנטר והאחסון. כמו כן, שילוב זה עם תוכנת ניטור ומדידה של AIOps ותמיכה יזומה, יורידו עוד את הוצאות ה-OPEX וה-CAPEX. למעשה, חברות אחסון מסוימות הרחיבו את תוכנת ה-AIOps שלהן עם זו של ספקי Data Center AIOps דוגמת ServiceNow, Virtana, VMware, Splunk, דבר שהפחית לא רק את הוצאות ה- OPEX עבור האחסון אלא גם את ה-OPEX עבור הדאטה-סנטר באופן כללי.


אריק הרצוג, סמנכ"ל השיווק הגלובלי של Infinidat

תגובות סגורות