הסטארטאפ Lightlytics של יוצאי מלאנוקס ואימפרבה נחשף עם גיוס של 30 מיליון דולר

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לצוותי DevOps לתפעל את תשתית הענן במהירות וביעילות

הסטארטאפ לייטליטיקס (Lightlytics), המפתח פלטפורמה לתפעול סביבת ענן, מכריז על סבב גיוס מסדרה A בהיקף של 26 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי קרן (EIP) Energy Impact Partners, אליו הצטרפה כמשקיעה חדשה קרן Cervin Ventures לצד משקיעים קודמים  TLV Partners ו- Glilot Capital Partners. החברה גייסה את סבב הסיד מעט לאחר הקמתה באוגוסט 2020 בהיקף של 4 מיליון דולר, מה שמביא את סך גיוסי החברה ל-30 מיליון דולר.

לייטליטיקס הוקמה על ידי אור שושני (מנכ”ל), לשעבר מייסד Cigol שנמכרה למלאנוקס, סתיו סיטניקוב (סמנכ”ל טכנולוגיה), שניהל צוות שיווק טכנולוגי במלאנוקס ולירן רופמן (סמנכ”ל הנדסה), לשעבר מנהל צוות הפלטפורם באימפרבה.

כיום תחזוקת סביבת הענן של ארגונים נעשית בתהליך ידני ומורכב, מה שמייצר טעויות אנוש ושגיאות בתהליך הפריסה, ההטמעה והתפעול. בנוסף צוותי ה- DevOps נדרשים להפעיל סט של כלים להבנה של התהליכים בענן, מה שמאט את פעילותם בצורה משמעותית. מאחר ופעילות הענן גדלה בהתמדה, אתגרים אלו הופכים למעמסה גוברת על צוותי ה- DevOps שבלית ברירה הופכים לצוואר בקבוק המאט את הארגון.

כדי לתת מענה לתהליך זה, לייטליטיקס פיתחה פלטפורמת SaaS המשמשת חברות שיש להן פריסה בענן. כך שצוותי ה- DevOps האמונים על התחזוקה יכולים לקבל תמונה מלאה של פעילות הענן הקיימת. להבין אילו התהליכים המתבצעים בה, לשקף בזמן כתיבת הקוד מה תהיה ההשפעה של השינויים עוד לפני פריסתם, לדוגמא אם הם יגרמו לחולשות אבטחה, תקלה או חוסר זמינות של שירותים (Downtime). הפלטפורמה של לייטליטיקס מאפשרת את יכולות אלו בעזרת בנייה של ״Cloud Twin״, שהוא מודל מדומה של סביבות הייצור בענן המייצג את סביבת הענן בזמן אמת ואת כל שינויי התצורה בה.

הפלטפורמה נפרסת תוך דקות בודדות בתשתית הענן של הארגון, החיוב נעשה לפי כמות הרכיבים בסביבת הענן ובין לקוחותיה חברות מרשימת פורצ’ן 500, וכן קלטורה וטיפלתי הישראליות. החברה מעסיקה כיום 24 עובדים במרכז פיתוח בישראל. ההשקעה תשמש את החברה לשילוש היקף העובדים בשנת 2022, גיוס כוח אדם איכותי בישראל, לפתיחת משרד שיווק ומכירות בארה”ב לקראת היציאה אל השוק ולהפוך למובילה בתחומה. שון צ’ריאן, שותף ב-EIP יצטרף כעת לדירקטוריון החברה, לצד חברי הדירקטוריון הנוכחיים, רונה שגב, שותפה מנהלת ב- TLV Partners וקובי סמבורסקי, מייסד ושותף מנהל בגלילות קפיטל.

“צוותי DevOps נתונים תחת עומס רב, במיוחד בסביבות הענן המורכבות של היום”, אמר אור שושני, מנכ”ל ומייסד שותף של Lightlytics. “אפילו צוותי ה-DevOps וה-SecOps הגדולים והטובים ביותר לא יכולים להביא בחשבון את כל התרחישים שעלולים לקרות. המשימה שלנו היא לעזור למפתחים ולמהנדסים לפרוס קוד ותצורות מהר יותר ובאופן בטוח בכל המערכות. הלהט שלנו רק גדל לאחר שקיבלנו מספר ניסיונות רכישה מצד חברות סייבר. סרבנו להצעות הללו מאחר ואבטחת מידע היא רק שימוש אחד מתוך רבים שניתנים ליישום באמצעות הטכנולוגיה שלנו  החזון רחב יותר לחברה ואנחנו כאן לטווח ארוך.”

“היכולות של לייטליטיקס בסימולציית סביבת ענן, ללא קשר למורכבות הפרויקט, יכולות לעצב את האופן שבו סביבת הענן של החברה מתנהגת וכך גם את הניהול הכולל של החברה”, אומר שון צ’ריאן, שותף ב-EIP, המשקיע המוביל בסבב. “העובדה שלייטליטיקס פועלת במהירות CI-CD, תוך שימוש בתשתית כקוד, ולא רק בתצורת ענן, הופכת אותה לפלטפורמה חיונית למגוון שימושים של מפתחים ומהנדסים”.


תמונת כותרת: מייסדי Lightlytics – מימין- סתיו סיטניקוב סמנכל טכנולוגיה, לירן רופמן סמנכל הנדסה ואור שושני מנכל. קרדיט: צילום עומר מסינגר

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות