חדשות היום

היתר פורץ דרך להפעלת מרחוק של רחפנים אוטונומיים ללא רשיון מטיס ומחוץ לקשר עין

רשות שדות התעופה האזרחית אישרה את המהלך לאחר שבחנה את מערכת הניהול האוטונומית של PERCEPTO המבוססת בינה מלאכותית.

רשות התעופה האזרחית (רת”א) העניקה אישור מיוחד לפרפסטו שמאפשר להפעיל את הרחפנים שלה מרחוק, ללא קשר עין עם הרחפן,  וללא צורך במטיס רחפנים (“מטיס פנים”), אלא רק בפיקוח מפעיל המערכת של פרספטו. זוהי מסגרת עבודה חדשנית  מסוגה בעולם להטסה של רחפנים באתרים תעשייתים. האישור פורץ הדרך ניתן לפרספטו לאחר שאנשי הרשות בחנו את המערכת האוטונומית AIM שפיתחה החברה, שמבוססת על בינה מלאכותית, ומקנה לרחפן יכולות עצמאיות של ניהול בטוח של תוואי הטיסה, כולל בחירת המסלול, תכנון זמן החזרה לעמדה לצורך הטענה חוזרת, צילום וראיית מכונה וטיסה גם בתנאי מזג אויר וראות קשים. האישור ניתן להפעלה באתר אשכול של מקורות ובמקומות נוספים.

ההיתר להפעלת טיסות רחפן אוטונומיות בישראל מצטרף לאישורים קודמים שקיבלה פרספטו לאורך השנה האחרונה להפעלת רחפנים מעבר לקו הראיה BVLOS על ידי מינהל התעופה הפדרלי של ארה”ב והרשות האוסטרלית לבטיחות תעופה אזרחית.

דור אבוחצירה, מנכ”ל וממייסדי פרספטו: “קבלת האישורים מרשויות התעופה שידועות בקפדנותן הינו הכרה ביכולות של המערכת האוטונומית שפיתחנו לבצע ניתוח נכון של מצבים רבים ולהטיס את הרחפנים בבטיחות שגבוהה לעיתים מאשר הפעלה בידי אדם. היכולת לסמוך על המערכת שתבצע את עבודתה ללא צורך בהתערבות מטיס רחפנים, אלא רק בפיקוח מפעיל מערכת פרספטו מגבירה משמעותית את תרומת הרחפנים ליעילות, מוזילה משמעותית את עלויות התפעול, מקצרת את פרק הזמן להכנסת רחפן חדש לפעילות ומאפשרת להפיק את המירב מהטכנולוגיה החדשנית. הוכחת ההצלחה בישראל תביא למתן אישורים דומים במדינות רבות בעולם, כך שפעולה עצמאית של רחפנים תהפוך למרכיב בסיסי בפעילותנו.”

חברת Percepto נוסדה בשנת 2014 על ידי דור אבוחצירה, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן והיא כיום אחת מעשר חברות הרחפנים האוטונומיים הגדולות בעולם בתחום ניטור אתרים. הרחפנים פועלים כיום במאות אתרי תשתיות ותעשייה בארה”ב, אירופה, אוסטרליה, ישראל ועוד. פרספטו משרתת חברות ענק בהן וריזון, חברת החשמל של דרום פלורידה, דלק ארה”ב,  מכרות ופועלת בשיתוף פעולה עם בוסטון דיינמיקס, מפתחת הכלב הרובוטי ספוט.

מנכ”ל Percepto, דור אבוחצירה. קרדיט: Percepto

מערכת השליטה והבינה המלאכותית AIM של החברה נבחרה על ידי TIME ברשימת מאה ההמצאות הטובות ביותר של 2021 וזכתה בפרס אדיסון גולד ופרס פרוסט אנד סאליבן גלובל למנהיגות טכנולוגית. פרספטו גייסה מאז הקמתה 72.5 מיליון דולר ומעסיקה מעל 170עובדים. היא נמצאת בשלבי צמיחה והגדלת מספר העובדים במרכז הפיתוח במודיעין במגוון רחב של מחלקות ותפקידים כולל תפקידי פיתוח, ענן, תוכנה, אלגוריתמיקה, אלקטרוניקה ובינה מלאכותית.


קרדיט תמונת כותרת: Percepto

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות