חדשות היום

הסטארט-אפ הרפואי הישראלי Ohh-Med Medical חתם על הסכם הפצה ראשון מחוץ לישראל

Vertica, המכשיר שפיתח, מאפשר לראשונה שימוש ביתי בטכנולוגית גלי רדיו (RF) לטיפול בהפרעות אין אונות

החברה צופה כי בשנה הראשונה והשנייה צפויות להימכר בברזיל כ-25,000 יחידות בהיקף של מעל 16 מיליון דולרים

או-מד מדיקל (Ohh-Med Medical), חברת סטארטאפ ישראלית הפועלת בתחום המכשור הרפואי, הודיעה כי חתמה בימים אלה על הסכם הפצה ראשון מחוץ לגבולות ישראל. ההסכם נחתם עם חברת Levyreitor Medical Products Ltda. מסאן פאולו, שתפיץ באופן בלעדי בברזיל את ורטיקה (Vertica), המכשיר שפיתחה או-מד מדיקל לטיפול בהפרעות אין אונות בקרב גברים.

ורטיקה הוא מכשיר חדשני, ראשון מסוגו בעולם, המבוסס על אנרגיית גלי רדיו (RF) המסייעת לחיזוק ושיקום רקמות הקולגן שאחראיות למנגנון הפיזיולוגי של הזקפה. המכשיר אינו מצריך מרשם רופא, והטיפול באמצעותו פשוט, נגיש ואפקטיבי.

במסגרת ההסכם, החברה הברזילאית Levyreitor Medical התחייבה לנהל עבור או-מד הישראלית את תהליך הרגולציה הנדרש בברזיל למכשור רפואי. התהליך החל לאחרונה וצפוי להימשך כ-18 חודשים. המכשיר צפוי להימכר אונליין, בין היתר, דרך ערוצים של מובילי דעה בברזיל.

דניאל לישינסקי, מייסד ומנכ”ל או-מד מדיקל: “ברזיל מהווה שוק משמעותי עבורנו. מדובר בקהל יעד פוטנציאלי של בין 3-5 מיליון גברים, שהשימוש בורטיקה יקל על בעיות תפקודיות שהם חווים על מנת לשפר משמעותית את התפקוד המיני שלהם. אנו מעריכים כי בשנה הראשונה והשנייה צפויות להימכר כ- 25,000יחידות בהיקף של מעל 16 מיליון דולרים”.

מכשיר ה-ורטיקה, אשר עבר ניסוי קליני מוצלח במחלקת הנוירו-אורולוגיה במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה בהובלת פרופ’ אילן גרינולד, אושר לשימוש ושיווק בישראל על ידי משרד הבריאות והנו זמין לרכישה בישראל. מאז השקתו בנובמבר 2021, נמכרו כמה מאות מכשירים בעלות של 4,968 שקל ליחידה. בישראל, ניתן לרכוש את המכשיר רק באמצעות אתר האינטרנט של החברה, המשמש גם כמרכז תוכן ומידע שימושי בנושא אין-אונות, בסיוע אנשי מקצוע המומחים בתחום.

או-מד מדיקל נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת אישור ה-CE האירופי לשיווק המכשיר גם באירופה, והוא צפוי להתקבל עוד במחצית הראשונה של 2022. אישור ה-FDA האמריקני צפוי להתקבל במהלך שנת 2023. בימים אלה נערכת החברה לתחילתו של ניסוי קליני שני ורחב היקף בפלורידה שבארצות הברית.

הרקע לפיתוח הטכנולוגיה של או-מד מדיקל, נעוץ בעובדה שמאות מיליוני גברים ברחבי העולם סובלים בשלב מסוים בחייהם מהפרעה בתפקוד המנגנון הפיזיולוגי שאחראי לזקפה. סקרים שבוצעו באנגליה ובצרפת מצאו כי 40%-30% מהגברים סובלים מהפרעות זקפה בדרגה בינונית עד מלאה, כאשר הסיכוי לכך שווה באחוזים לגיל הגבר. כך למשל, הסיכוי שגבר בן 55 יסבול מהפרעה בזקפה הוא כ-55%, בגיל 70 כ-70% וכד’. למרות שכיחות הבעיה, רבים חשים מבוכה לדבר עליה בפני גורם מקצועי ולכן נמנעים מקבלת טיפול. אלו שמקבלים טיפול כלשהו מהטיפולים המוכרים בתחום, נוטים להפסיק אותו בשלב מסוים משיקולי נוחות או בריאות.

היתרונות של מכשיר ה-ורטיקה הם שמדובר במכשיר לטיפול עצמי, לא פולשני, ללא תופעות לוואי ולכן אינו מצריך מרשם רופא או מעקב רפואי. בנוסף, הוא מאפשר לא רק לשקם את התפקוד הזקפתי אלא גם לשמור עליו לאורך זמן. בשונה מטיפולים תרופתיים ושאר הפתרונות הקיימים כיום בשוק (כדורים, זריקות, הליכים כירורגיים), אין קשר לעיתוי בו מתבצע המגע המיני ובכך נשמרת הספונטניות שחסרה בפתרונות אחרים. הטיפול נעשה בתדירות של כפעמיים בשבוע למשך 15-30 דקות, ובהמשך לפי הצורך.


תמונת כותרת: מכשיר ה- Vertica. קרדיט: Arcreative Media

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות