חברת המחשוב הקוונטי Classiq משיקה את התחרות הגלובלית הראשונה מסוגה לפיתוח תוכנה קוונטית

התחרות, שנועדה לעודד חדשנות ויצירתיות בתחום, תעניק פרסים והכרה בינלאומית למפתחי התוכנה הקוונטית המובילים בעולם

חברת הסטארט-אפ Classiq מתל-אביב, מובילה עולמית בפיתוח תוכנה למחשבים קוונטיים, הכריזה היום על תחרות בינלאומית ראשונה מסוגה- Classiq Coding Competition – לפיתוח תוכנה עבור מחשבים קוונטיים. החברה תעניק פרסים למפתחים שיפתחו את המעגלים הקוונטיים היעילים ביותר שיסייעו לפתור בעיות אמיתיות שעמן מתמודד העולם. למחשבים קוונטיים יש כיום משאבים מוגבלים ועל כן קריטי לפתח פתרונות קומפקטיים ואופטימליים שיפיקו את המקסימום מהמשאבים הללו.

Classiq הוקמה ב-2020 ע”י ניר מינרבי, המכהן כמנכ”ל החברה, אמיר נוה, סמנכ”ל מוצר וד”ר יהודה נוה, הטכנולוג הראשי. החברה, שמעסיקה את צוות הפיתוח המוביל בעולם בתחום התוכנה הקוונטית, מעסיקה מעל 40 עובדים בתל אביב ובארה״ב. הצוות מורכב מחוקרים בעלי תארים מתקדמים מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, בתוכם עשרה בוגרי תלפיות ומהנדסי תוכנה בכירים. קלאסיק, שמתכננת להכפיל את צוות הפיתוח בשנה הקרובה, גייסה בשנתיים שעברו מהקמתה 51 מיליון דולר, כולל גיוס סבב B של 36 מיליון דולר אליו הצטרפו לאחרונה המשקיעים האסטרטגיים HSBC, NTT Finance, ו- Neva SGR מקבוצת הבנקאות Intesa Sanpaolo.

“בניית אלגוריתמים יעילים למחשבים קוונטיים משלבת הנדסה ואמנות. התחרות היא קריאה לכל קהילת מפתחי התוכנה למחשבים קוונטיים להפגין את הידע שלהם ולהוכיח שמחשבים מסוג זה יכולים להוביל את האנושות לגבהים חדשים”, אמר ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ”ל Classiq.

התחרות תכלול 4 בעיות הדורשות פתרונות והזוכים יקבלו 17 פרסים כספיים. בחלק מהבעיות הזוכים יהיו אלה שיבנו מעגל קוונטי עובד עם המספר הקטן ביותר של שערי קיוביט כפולים ואילו אחרים יחתרו לצמצם למינימום את עומק המעגל החשמלי. הזוכים במקומות הראשונים בפתרון 4 הבעיות יקבלו כל אחד 3,000 דולר ואילו הזוכים במקומות השני והשלישי בכל בעיה יקבלו 1,500 דולר ו-500 דולר בהתאמה. Classiq תחלק גם מספר פרסים בשווי של 1,000 דולר ליוצרים של הפתרונות החדשניים ביותר וכן למשתתפים הצעירים המבטיחים ביותר מתחת לגיל 18. הפרופילים של הזוכים במקום הראשון יפורסמו במדיה המובילה של עולם הקוונטיםThe Quantum Insider .

חבר השופטים בתחרות כולל דמויות בולטות מעולמות המחשוב הקוונטי: ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ”ל Classiq, ג’וסיאה ביורגארד, מחשוב עתיר ביצועים ומחשוב קוונטי, אמזון AWS, ד”ר סבסטיאן סנג’, מחממת מחשוב קוונטי אירופה של Accenture, בוב סורנסן, אנליסט ראשי מחשוב קוונטי Hyperion Research,  ורוס פיין, מנהל Corporate Fuel Partners.

“מפתיע לגלות מה ניתן להשיג באמצעות מעגלים חשמליים קומפקטיים ויעילים”, מסביר מינרבי. “המחשב שהותקן בחללית אפולו 11 הביא את האדם לירח תוך שימוש בזיכרון ROM של 72 קילו בייט בלבד. המחשוב הקוונטי יצא לדרך והצורך לבנות אלגוריתמים אלגנטיים ויעילים יימשך בשנים הקרובות. ארגונים שיצליחו להתאים מחשבים זמינים לפתרון בעיות גדולות יותר ייהנו מוקדם יותר מהיתרונות הגלומים במחשוב קוונטי. התחרות תעודד בקרב המשתתפים את היצירתיות ואת כושר ההמצאה הנדרשים כדי שזה יקרה ותאיר את אמנות האפשרי ביצירת מעגלים קומפקטיים ויעילים”.

התחרות פתוחה לכל המעוניינים בישראל וברחבי העולם, למעט עובדי Classiq ובני משפחותיהם.

לינק להרשמה

מועד אחרון להגשת העבודות: 5 ביוני 2022

שמו הזוכים יפורסמו באמצע יוני 2022


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות