אוטוטוקס מכריזה על זמינות מיידית של מכשיר הבטיחות ZooZ 2, המיועד למניעת תאונות אופניים וקורקינטים

ארבע חברות אופניים וציוד רכיבה התחייבו להשיק ניסויים הבוחנים את המכשיר החדש ושני יצרני רכב עומדים להתחיל במבדקי תיקוף של התקן הבטיחות החדש, המיועד למנוע תאונות של אופניים וקורקינטים חשמליים ולא-חשמליים בצמתים

יכולתו של המכשיר החדש של אוטוטוקס להגן על רוכבי רכב דו גלגלי הודגמה בהצלחה במבדקים של פרויקט SECUR האירופי, המפתח פרוטוקולי בדיקת V2X עבור ארגון הבטיחות Euro NCAP.

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, חלוצה עולמית של פתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), מכריזה על זמינות מיידית של ZooZ 2, הדור השני של מכשיר ה-V2X שלה עבור מיקרו-ניידות (micro-mobility), המיועד למנוע תאונות של אופניים וקורקינטים חשמליים ולא-חשמליים.

ארבע חברות אופניים וציוד רכיבה התחייבו להשיק ניסויים הבוחנים את ההתקן החדש ושני יצרני רכב עומדים להתחיל במבדקי תיקוף של התקן הבטיחות החדש. יכולתו המכשיר החדש של אוטוטוקס להגן על רוכבי רכב דו גלגלי הודגמה בהצלחה במבדקים של פרויקט SECUR האירופי, המפתח פרוטוקולי בדיקת V2X עבור ארגון הבטיחות .Euro NCAP הארגון אמון על דירוג כוכבי הבטיחות הידוע ומקדם את טכנולוגית ה V2X כחלק מפרוטוקול דירוג הבטיחות העתידי. הפתרון החדש פועל בשתי טכנולוגיות התקשורת של V2X – DSRC ו-C-V2X.

ZooZ 2 הוא מכשיר V2X קומפקטי המותקן על כידון האופניים או הקורקינט. הוא מספק לרוכב התראה כאשר רכב המצויד ב-V2X מסכן אותו. הוא אף מודיע לרכבים המצוידים ב-V2X ולתשתיות חכמות (דוגמת רמזורים חכמים) על קיומו של הרוכב, בכדי לספק לנהגים התראה שהם עלולים לסכן את הרוכב. מכשיר הינו ה-plug & play ומסופק עם תוכנה של Commsignia. התוכנה של Commsignia מספקת תאימות הדדית לכל ציוד סטנדרטי של V2X ברחבי העולם.

המכשיר החדש מהווה שדרוג של פלטפורמת ZooZ של הדור הראשון, על בסיס משוב שאוטוטוקס קיבלה מהשוק. השדרוגים כוללים שיפורים בממשק האדם-מכונה, בהתראות לרוכבים ובגמישות ההתקנה. הפתרון אף יאפשר למשתמשים בכביש ובכללם מכוניות, רוכבי אופניים, קורקינטים, אופנועים והולכי רגל, לתקשר אלה עם אלה באמצעות V2X וליצור רשת תקשורת לבטיחות. המכשיר מאפשר ליצרנים בתחום המיקרו-ניידות וכן ליצרני רכבים קלים ורכבים מסחריים להתחיל באופן מיידי בבדיקה, תיקוף ותכנון של פתרונות לאחת הבעיות המסוכנות ביותר בתחום המיקרו-ניידות – תאונות בצמתים.

נתונים סטטיסטיים מבריטניה מראים שכמעט שני שלישים מהרוכבים שנהרגו או שנפצעו קשה בתאונות דרכים היו מעורבים בהתנגשויות בצומת או ליד צומת, בעיקר צומתי T. המחקר גילה שכיכרות הן צמתים מסוכנים במיוחד לרוכבי אופניים.

אוטוטוקס הציגה את מכשיר ה-ZooZ 2 בוועידת Velo-City, הפסגה העולמית לתחום האופניים, שנערכה בשבוע שעבר בלובליאנה שבסלובניה.

“אוטוטוקס מתייחסת לכל תאונות הדרכים כאירועים שניתנים למניעה, ותאונות המערבות אופניים וקורקינטים ראויות לתשומת לב מיוחדת”, אמר און הרן, מייסד ו-CTO של אוטוטוקס, וממציא ערכת שבבי ה-V2X הראשונה בעולם. “ה-V2X הוא טכנולוגיית הבטיחות הרלבנטית הטובה ביותר, יכולות ה-V2X שלנו הן חלוציות והתוכנה של Commsignia היא מובילה בשוק ולכן ל-ZooZ 2 יש פוטנציאל לחסל את תאונות הדרכים המערבות כלי רכב דו-גלגליים בצמתים. אנחנו מחויבים להפוך את מכשיר הבטיחות החדש שלנו למיקרו-ניידות לזמין באופן מיידי, בכדי להציל חיים של רוכבי כלי רכב דו-גלגליים ברחבי העולם”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. שבב ה-V2X של אוטוטוקס משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.


קרדיט תמונת כותרת: Autotalks.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות