חדשות היום

Hailo משתפת פעולה עם Renesas בכדי לאפשר ללקוחות בענף הרכב מעבר חלק מ-ADAS לנהיגה אוטונומית

אור דנון, מנכ”ל ומייסד משותף, Hailo: “בינה מלאכותית תשחק תפקיד חשוב בהפיכת הכבישים שלנו לבטוחים יותר, ויחד עם מובילות שוק דוגמת Renesas נוכל להפוך את הנהיגה גם לבטוחה יותר וגם למשתלמת יותר”

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) מתל-אביב, יצרנית מובילה של מעבדי AI למכשירי קצה, חוברת לענקית השבבים היפנית רנסאס (Renesas), בכדי לרתום יכולות בינה מלאכותית לצמצום תאונות דרכים ולהצלת חיי אדם ברחבי העולם. שיתוף הפעולה החדש יאפשר לספק פתרון עיבוד רב-עוצמה ויעיל אנרגטית שיסייע להטמיע פונקציות ADAS (Advanced Driver Assistance – מערכות סיוע מתקדמות לנהג) ומערכות נהיגה אוטונומית בכלי רכב. הפתרון המשותף של היילו ורנסאס יהפוך טכנולוגיית ADAS מתוחכמת לנגישה יותר עבור כל סוג של מכונית.

חברת רנסאס היא מיצרניות השבבים הגדולות בעולם. היא הוקמה בשנת 2002 באמצעות מיזוג חטיבות השבבים של NEC, היטאצ’י, ומיצובישי, ומעסיקה כיום כ-20,000 עובדים. החברה נחשבת לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם של מיקרו-בקרים ורכיבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית הרכב, ומחזור ההכנסות שלה בסיכום שנת 2021 הסתכם בכ-8.85 מיליארד דולר.

“תכונות של ADAS ונהיגה אוטונומית הוכחו כחיוניות בכדי לצמצם תאונות ולהציל חיים. יחד עם זאת, אתגרים טכנולוגיים גרמו לקשיים רבים עבור יצרניות רכב המעוניינות להפוך פונקציות מתקדמות אלה לנגישות במכוניות שאינן רכבי יוקרה”, אמר אור דנון, מנכ”ל ומייסד משותף, Hailo. “יחד עם רנסאס, אנחנו מציעים פתרון שעוזר ליצור דמוקרטיזציה ב-ADAS, כך שיותר ויותר נהגים יוכלו להנות מתועלות ה-ADAS. בינה מלאכותית תשחק תפקיד חשוב בהפיכת הכבישים שלנו לבטוחים יותר, ויחד עם מובילות שוק שיסייעו לחדשנות שלנו דוגמת רנסאס, נוכל להפוך את הנהיגה גם לבטוחה יותר וגם למשתלמת יותר”.

“יצרניות רכב מחפשות פתרונות ניתנים להרחבה ל-ADAS ולנהיגה אוטונומית, בכדי להאיץ את פיתוח התוכנה”, אמר יוסוקה קווסאקי, מנהל בחטיבת שיווק המוצרים הדיגיטליים לתחום הרכב ברנסאס. “אנחנו בטוחים ששיתוף הפעולה שלנו עם היילו, המתמחה בטכנולוגיית AI, יאפשר ללקוחות שלנו להרחיב בקלות את ביצועי שבבי ה-R-Car כך שיוכלו לשלב בגמישות ובמהירות פונקציונליות של ADAS ונהיגה אוטונומית במגוון סוגים של כלי רכב”.

במסגרת השת”פ החדש, השילוב בין מעבדי Hailo-8™, המתוכננים עבור האצה של רשתות נוירונים כבדות, לבין המערכות על גבי שבב מדגמי R-Car V3H ו-R-Car V4H של רנסאס, מספק פתרונות ADAS חזקים, סקלביליים, יעילים ומשתלמים עבור יחידות בקרה אלקטרוניות לרכב (ECUs – Electronic Control Units) בארכיטקטורות zonal ו-centralized. הפתרונות ניתנים להתאמה עבור קשת רחבה של פונקציות ADAS, החל מ-ADAS L2+ ועד לפונקציות נהיגה אוטונומית L4 (L4 AD), הדורשות ביצועי TOPS (טרה-פעולות בשנייה  – Tera Operations Per Second) גבוהים מאד, תוך יכולת לספק את היחס הטוב ביותר בין TOPS להספק (TOPS / W).

הפתרון המשותף של היילו ורנסאס יכלול בין היתר את התכונות המרכזיות הבאות:

  • סקלביליות בלתי-תלויה ב-AI ובחישוביות, המאפשרת גמישות ועלות משתלמת עבור תכנוני ADAS לרמות Level 2+ עד Level 4
  • הפתרון בעל הביצועים הגבוהים ביותר הזמין כיום בשוק הרכב, עם קצבים שנעים בין 60 ל-170 טרה-פעולות בשנייה (TOPS) עבור חישה והיתוך מרובי חיישנים
  • יעילות צריכת הספק הטובה מסוגה, המאפשרת ליחידות הבקרה האלקטרוניות של הרכב להיות מקוררות באופן פסיבי, דבר המצמצם את עלות הרכיבים ועלות המערכת הכוללת
  • יכולת לממש בטיחות פונקציונלית ביחידת בקרת ה-ADAS\הנהיגה האוטונומית באמצעות המערכת על גבי שבב R-Car של רנסאס (R-Car V4H צפוי לעמוד במדדי ASIL-B ו-ASIL-D לתחום הפעולה בזמן אמת) והמעבד של היילו (מעבד Hailo-8 תומך ב-ASIL-B)
  • סביבת תוכנה פתוחה המאפשרת ליצרניות רכב וספקיות של מערכות לרכב (Tier 1) יכולת משופרת של שליטה וחדשנות.

מעבד Hailo-8 יחיד מספק ביצועים חסרי תקדים למכשירי קצה. המעבד פועל בקצב של עד 26 טרה-פעולות בשנייה (TOPS) בצריכת הספק טיפוסית של 2.5 וואט, והוא בנוי בארכיטקטורה חדשנית שמאפשרת למכשירי קצה להריץ יישומי למידה עמוקה מתוחכמים שהיו יכולים לרוץ בעבר רק בענן. המבנה המתקדם של Hailo-8 מניב ביצועים גבוהים יותר, צריכת הספק נמוכה יותר וזמן שיהוי מינימלי, המאפשרים רמות משופרות של פרטיות ואמינות עבור מכשירים חכמים הפועלים בקצה הרשת.

היילו ממשיכה לממש מהלכים משמעותיים בענף הרכב ולחבור למובילות שוק בכדי להשיק פתרונות AI עתירי ביצועים וסקלביליים עבור יחידות בקרה אלקטרוניות לרכב. הפתרונות יאפשרו האצת בינה מלאכותית ביעילות הספק גבוהה ובצריכת אנרגיה נמוכה, במטרה לקדם את החדשנות בתעשיית הרכב. בין היתר, בדצמבר 2021 הכריזה היילו על שיתוף פעולה עם חברת NXP Semiconductors, מהיצרניות הגדולות והמובילות של שבבים לתעשיית הרכב, בכדי להשיק פתרונות בינה מלאכותית עבור יחידות הבקרה האלקטרוניות של כלי רכב.

Hailo הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז”ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה הפכה באוקטובר ליוניקורן לאחר השלמת סבב גיוס C בהיקף 136 מיליון דולר. היילו מעסיקה כיום מעל 190 עובדים בתל-אביב ובחו”ל, ותגייס עוד עשרות עובדים נוספים בשנת 2022 על מנת לתמוך בצמיחה המואצת.


קרדיט תמונת כותרת: Hailo

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות