חדשות היום

סיכום תערוכה New-Tech Exhibition 2022

אחרי שנתיים של הפסקה, שנכפתה בשל מגפת הקורונה, שמחנו לחזור לקיים את תערוכת ניו-טק – התערוכה המובילה לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה.

המפגש השנתי שיוצרת התערוכה בין היצרנים, הספקים הרבים והחידושים הטכנולוגיים ובין קהל המבקרים, שכולל המהנדסים, מפתחים, מנהלים, קניינים ומנהלי רכש, מנהלי פרויקטים, אנשי ייצור והנדסה, בחברות הסטארט-אפ בהיי-טק, במפעלים השונים, בחברות הביטחוניות ושאר חברות הטכנולוגיה ואלקטרוניקה, הוא הדבר האמיתי !!!

ב-24 במאי נפתחה תערוכת ניו-טק 2022 באקספו ת”א.  בתערוכה המגוונת כ-180 חברות מתחומים רבים המקיפים את תעשיית ההיי-טק והאלקטרוניקה העולמית – מרמת הרכיב והמעגל, דרך ייצור וקבלני משנה ועד מערכות, ציוד בדיקה, אופטיקה, תשתיות, רובוטיקהאוטומציה, מערכות לניהול, וכל השירותים הנלווים לפיתוח וייצור אלקטרוניקה.

לצד התערוכה השנה התקיימו מספר כנסים ואירועים מקצועיים במגוון רחב של תחומים, אוטומציה בקרה ורובוטיקה, AI, Machine Vision & Machine Learning, כנס אלקטרו-אופטיקה,  המפעל החכם – Industry 4.o, כנס הדפסות תלת מימד וכנס אוטומוטיב.

לדברי תומר גור-אריה, המנכ”ל והבעלים של קבוצת “ניו-טק מגזינים גרופ בע”מ” – “לאחר שנתיים של הפסקה, שנכפתה בשל מגפת הקורונה, שמחנו לחזור לקיים את תערוכת ניו-טק – התערוכה המובילה לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה.  לאחר עבודה של חודשים רבים, סביב השעון להצלחת התערוכה ומגוון אירועי ניו-טק, אנו גאים להסתכל בסיפוק רב על הצלחת התערוכה שהיא ללא ספק האירוע הגדול ביותר לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה, ואחד מהאירועים המובילים בישראל בכלל” עוד הוסיף תומר גור-אריה, “חברת ניו-טק משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לאורך כל השנה בחקר שוק, בשיווק האירועים ותערוכה, ובהבאת תכנים מהמתקדמים בתעשייה תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמים מובילים בארץ ובעולם, לכנסים ולתערוכות, למגזינים השונים של חברת ניו-טק ולאתרי האינטרנט שלנו, בארץ ובעולם”.

תודה לאלפים הרבים שהגיעו לתערוכה, ללקוחות המציגים – הוותיקים והחדשים, לאנשי המקצוע, למרצים ולכל העוסקים במלאכה!

אנחנו עם הפנים קדימה לתערוכת ניו-טק 2023 –  שתתקיים ב 16-17 במאי 2023 בביתן 1 באקספו ת”א.

אלדד יסעור, מנכ”ל Arrow ישראל

תערוכת ניו טק הגיעה לאחר תקופה בה לא היו אירועים גדולים בתעשייה ועל כן הייתה מבחינתנו מוצלחת מאד, שכן במהלך התערוכה יצא לנו לפגוש בביתן מספר גדול של לקוחות. השנה הצגנו בתערוכה את הפתרונות החדשים של  STM . משפחת המיקרו בקרים דלי הספק  STM32U5 וה STM32WL  עם קישוריות מבוססת   Sub-GHz ואפשרויות לפרוטוקולי תקשורת רבים. זמינות מוצרים אלה גבוהה וניתן להתחיל בפיתוח שבסיומו נוכל גם לספק את הרכיבים בזמן.

בנוסף, הצגנו פתרונות POWER וחיישנים של ADI שגם הם נמצאים בזמינות גבוהה ופתרונות אלקטרומכניים של TE לתחום הצבאי ומחברים וכבלים מהירים לאפליקציות 5G.  במהלך התערוכה קידמנו את הכנס הטכנולוגי שלנו “Arrow Multi Solution Day” שאותו אנו מקיימים בסיוע של חברת ניו-טק שהתקיים ב 15 ביוני באקספו תל אביב. בכנס השתתפו מעל 35 יצרנים ושותפים עסקיים מהמובלים בתעשייה והוצגו בו מגוון של טכנולוגיות בתחום ההייטק והאלקטרוניקה.

השנתיים האחרונות התאפיינו בהתארכות של זמני האספקה וחוסרים של רכיבים קריטיים. העובדה הזו  חייבה אותנו ואת הלקוחות לשנות תפיסה. אחד השינויים המרכזים הוא פיתוח מוצרים חדשים או הסבה של מוצרים קיימים לפי זמינות של החומר ולא רק על בסיס התאמה טכנית מוחלטת.

עופר דיאמנט, מנכ”ל Samtec ישראל

אחד המוצרים החדשים והייחודים של חברת Samtec הינו ה- NovaRay המיועד להעברת קצבים של עד 112G PAM4 (פר ערוץ).

ה- NovaRay  מגיע בתצורה של BOARD TO BOARD  או כ- BOARD TO CABLE. המחבר והכבל מכילים בין 8 ל-32 זוגות דיפרנציאלים כאשר הכבל עצמו הינו כבל  TWINAX 34AWG  אשר מפותח ומיוצר ע”י  חברת Samtec עצמה ומאפשר העברת סיגנל בצורה נקייה וחלקה עם Insertion Loss נמוך מאוד וזאת כתוצאה מעצם התכנון כ- ULTRA LOW SKEW. הכבל מותאם לאפליקציות של 85/92/100 אום. המחבר המיועד לכבל מסוכך ומגיע עם נעילה,  נתון שמתאים אותו גם לאפליקציות מוקשחות יותר. המגעים מאפשרים העברת קצב מהיר עם מינימום Cross Talk .

בקרוב תשיק Samtec מחבר ל-72 זוגות דיפרנציאלים וכמו כן כבל שיותאם גם לפאנל O/I ולא רק לחיבור בין כרטיסים. כבל ה- NovaRay  הינו מסדרת כבלי ה- Flyover המאפשרים למתכנן להעביר קצבים מהירים על פני הכרטיס ולא דרכו, מה שמקל משמעותית על שלבי הפיתוח והתיכנון והקושי שבהעברת סיגנלים מהירים דרך הכרטיס עצמו.

Samtec סיימה את שנת 2021 בגידול דו ספרתי מרשים במכירות וביצועים מצויינים, עם פרוייקטים משמעותיים שילוו אותה לאורך השנים הקרובות. הסגמנטים המובילים היו: הצבאי שמהווה למעלה מ 30% מהמכירות, טלקום/דטקום שמהווים למעלה מ 20% מהמכירות, סמיקונדקטורס שמהווה כ 18% מהמכירות, תעשייתי שמהווה כ 12% מהמכירות. את שנת 2022 פתחה Samtec ישראל בגידול מתמשך ואנחנו מקווים להמשיך ולראות גידול במכירות, ולסיים גם את שנת 2022 עם גידול דו ספרתי במכירות.

לגבי שנת 2023-24 קשה לנבא משום שפרוייקטים גדולים הקשורים בסגמנטים שונים, כמו האוטומוטיב למשל,  צפויים לעבור לשלב הייצור החל משנת 2024/25. על פי כל הערכות, סגמנט האוטומוטיב יתעורר משמעותית לקראת 2024/5 ושם צפוי גידול משמעותי עם פרוייקטים גדולים שאנו עבדנו עליהם בשנים האחרונות ועובדים גם היום. סגמנט הטלקום/דטקום נמצא גם בעלייה מתמדת, 2021 הראתה גידול של למעלה מה 20% והגידול מתמשך לתוך 2022 עם מספר לקוחות מובילים ופרוייקטים מעניינים וגדולים ומשמעותיים שימשכו  גם בשנים הקרובות. הסגמנט הזה נמצא בהתעוררות ועלייה מתמדת.

הסגמנט הצבאי היה ונשאר מוביל מבחינת Samtec,  ואנו צופים לצמוח בו משמעותית בשנים הקרובות. כיום Samtec מהווים חלק משמעותי בפרוייקטים השונים  של הלקוחות הצבאיים המובילים בישראל.

אנו צופים שבשנת 2023 נמשיך לראות עלייה מתונה עם התייצבות במכירות לאחר ששנת 2022 תסתיים בשאיפה בגידול דו ספרתי מתון במכירות.

מרק נודלמן, מנהל מכירות Mouser

לMouser  יש כיום יותר מ-1,200 יצרנים וקרוב ל-7 מיליון פריטים ורובם תחת כותרת: מוצרים חדשים וטכנולוגיות חדשות. האתר של לMouser  מתעדכן מדי יום והפך להיות האתר הביתי של כל המהנדסים ואנשי רכש בארץ – כולל אפשריות המתקדמות ביותר לתמחור, ניהול פרויקטים, קבלת מידע טכני וחשיפה למאגרי הידע הטכנולוגיים מהיצרנים עצמם. בנוסף מדי שבוע מתווספים לפורטפוליו של לMouser  יצרנים חדשים עם אלפי מוצרים חדשניים – פורצי דרך בתחומים שונים ומגוונים. ראוי לציין מספר שמות של היצרנים המובילים בתחומם אשר הצטרפו להפצת לMouser  במאי 2022 – Allegro MicroSystems ו-Advanced Photonix שבהחלט יעניינו את השוק הישראלי. מתחילת 2021 השוק העולמי של רכיבי אלקטרוניקה עובר טלטלות לא פשוטות בעיקר בשאלה של זמני אספקה. יש מחסור חמור ביותר שלא היה אף פעם בתעשייה. יש לכך לא מעט סיבות אובייקטיביות: תקופת קורונה, התפתחויות בלתי רגילות בתחומי אוטומוטיב, IoT ובנוסף מלחמה באירופה. חוסר יציבות בשווקים בינלאומיים וגאופוליטיים; ביקוש גובר בתעשיית אוטומוטיב ועכשיו גם בציוד צבאי גרמו לקטסטרופה מוחשית עם זמינות הרכיבים – זמני האספקה קפצו לשנה-שנתיים. התחזית ל-2023 ו-2024 אינה מעודדת בכלל: המצב כעת עוד מחמיר ולפחות עד 2024 אין אור בקצה המנהרה…

טל סגמן, מנכ״ל AVNET

השנה, יותר מתמיד התרגשנו מאוד לפגוש ולראות את כל הלקוחות והמבקרים שהגיעו וביקרו במתחם של AVNET בתערוכה. נוכחותם של אורחים רבים מחו”ל הביאה ליצירת שיח מתקדם בין היצרנים והלקוחות.  אחד הנושאים שחזר ועלה בכל שיח או פגישה היה המחסור הקיים בעולם בשוק השבבים שנמשך למעלה מ-6 רבעונים.

השנה, השתתפה  AVNET לראשונה בתערוכה בתצורתה החדשה.  המבנה החדש משקף ותואם את המבנה האירופאי שקיים כבר שנים. כל אחת מהחטיבות השונות (Speed Boats) קיבלה אזור משלה בתוך המתחם.

בהשקה של ה- Speed Boats השתתפו: Silica, EBV, Abacus, Farnell.  ההשתתפות של כל החטיבות הנמצאות תחת המטריה של AVNET במתחם אחד, הגדילה את היתרון והסינרגיה בין הפעילויות השונות, כך שכל צוות נתן מענה כולל ללקוחות והמבקרים שבאו יכלו לקבל פתרון מערכתי נרחב.

אני רוצה  להודות למבקרים הרבים שהגיעו למתחם AVNET והביעו אמון מלא בפתרונות ובשירות שאנחנו מציעים.  הפתרונות האלה מאפשרים ללקוחות שלנו לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולאפשר פיתוחים ומוצרים מתקדמים לשווקים השונים בארץ ובעולם, בשילוב עם ההון הטכנולוגי האנושי שקיים בארץ, אצל המפתחים, מהנדסי המערכת, ארכיטקטים, מנהלי פיתוח, רכש ועוד.

בהסתכלות לשנתיים הבאות,2023-2024, אנחנו רואים צבר הזמנות גדול, ביחס לאספקות.  הנתון הזה מעלה שאלות ותהיות רבות – האם אנו הולכים לקראת בועה נוספת? האם השוק אכן במגמת גדילה? האם המשבר מאחורינו? התשובות לשאלות האלה עדיין עלומות ומטרידות יצרנים ומפיצים רבים בהיערכות הלוגיסטית לתמיכה באותן הזמנות.  אנחנו רואים יצרנים רבים שבעקבות המצב, מקשיחים את תנאי המסחר של הלקוחות והמחירים המוצעים לשוק, וכל-זאת כפעולות מסחרית הכרחית, לשמירה על שווי שוק ולא לגרום לירידות דרמטיות.

אני רוצה לציין שהחודש, AVNET מסיימת את השנה הפיסקלית שלה, נבקש לאחל לכל עובדי החברה, לספקים, לשותפים והלקוחות שאיתנו, שנה של הצלחות, שפע וגידול, וכמובן בריאות!

אסף פליישמן, מנהל מכירות ישראל ABB

 ABB משיקה השנה קובוט חדש בשם  GoFa  – Go Farther, Go Faster , הקובוט המהיר בעולם!  זהו קובוט בעל מעטפת עבודה של 950 מ”מ ויכולת הרמה של 5 ק”ג. פיתוחי טכנולוגית קצה שמהווים את הקובוט המהיר בעולם עם מהירות מקסימאלית של 2200 מ”מ בשנייה.   GoFa  הוא גם הזוכה בפרסי העיצוב העולמי של Red Dot Design.  הקובוט (GoFa) קל לתכנות ומאפשר לייצר לו תוכנית  ללא כל הכשרה או רקע מוקדם, על ידי המפעיל או מהנדס במפעל. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הקובוט, הוא היכולת לעצור באופן מיידי במקרה של התנגשות, זאת בזכות החיישנים שקיימים בכל צירי הרובוט (לעומת חיישנים שקיימים רק בבסיס הקובוט  בקובוטים המקבילים בקטגוריה). היכולת הזו מאפשרת הפעלה של הקובוט במהירות גבוהה יותר באופן משמעותי בהשוואה למתחרים, ועדיין להיות תיקני ובטוח לשימוש כקובוט, ללא צורך למגן את המעטפת בגדרות.  קובוט ה GOFA מנצח בכל פרמטר ב SPEC הרובוט, ולכן מוביל את הסגמנט באופן משמעותי. ענקית הרובוטיקה ABB, היא מובילה עולמית בעולם הרובוטיקה התעשייתית כבר יותר מ 60 שנה עם מעל 600,000 רובוטים שמותקנים ברחבי העולם בכל הסגמנטים (ריתוך, פיק&פלייס, צבע, הרכבות, בדיקות, משטוח ועוד).

אנו צופים כי אפליקציות רובוטיות רבות (הערכה לכ- 30% מכלל האפליקציות הרובוטיות) יהפכו לקובוטיות (Collaborative)  ולכן משקיעים תקציבי ענק בפיתוחים טכנולוגיים בתחום הזה. יכולות ה MOTION של ABB ברובוטים התעשייתיים הקלאסיים, באים לידי ביטוי גם בקובוטים החדשים עם יכולות דיוק וחזרתיות גבוהים שמובילים את הסגמנט (Best In Class) ולמעשה מצמצמים את הפער בין הקובוט לרובוט. ABB כחברת הרובוטיקה האירופאית הגדולה בעולם, מביאה את הנוחות האירופאית להפעלה ותיכנות הרובוטים והקובוטים של ABB בנוחות השלט, התפריטים, סביבת הפיתוח, האמינות, השירות והצוות המקומי והגלובלי, שמלווים כל לקוח ולקוח בפיתוח האפליקציה, ולאחר מכן בשירות עצמו.

ארבל ניסן, מנהל שיווק ופיתוח עסקי, NISTEC

 בתערוכה הצגנו את היכולות החדשות שלנו: טכנולוגיית הרכבה מתקדמת של רכיב על גבי רכיב (POP – Package on Package) וכן הרכבת הרכיב הקטן בעולם בגודל שמינית מילימטר על רבע מילימטר. הרכבה של רכיב על גבי רכיב  – POP (Package on Package) היא טכנולוגיה מתקדמת שנמצאת בשימוש בשנים האחרונות, בעיקר על ידי יצרניות גדולות של מכשירים ניידים כמו אפל וסמסונג. היא מאפשרת הרכבת מארז של רכיב אלקטרוני מסוג אחד על גבי מארז של רכיב אלקטרוני מסוג אחר, לטובת חיסכון במקום בשטח הכרטיס האלקטרוני, ובכך מגדילה את ביצועי המוצר וחוסכת בעלות ההרכבה. בקו הייצור האוטומטי בקצרין, מורכב מעגל אלקטרוני של חברת מריס טק, רכיב של חברת NXP בגודל של  X1212 מ”מ בעל 569 נקודות הלחמה ומעליו מורכב רכיב תוצרת  חברת Micron בגודל זהה המכיל 256 נקודות הלחמה. לצורך הפתרון הטכנולוגי, בוצעה תוספת ייעודית לקו הייצור האלקטרוני במפעל ונרכש אמבט ייחודי בעל חומר מסוג Flux המשמש כ”דבק” שמחבר בין שני הרכיבים. בתהליך מורכב בשלב ראשון הרכיב התחתון בתהליך סטנדרטי ומיד לאחריו מורכב על גביו הרכיב העליון, על ידי ראש המכונה באופן אוטומטי, לאחר טבילתו בחומר ה- Flux המצוי באמבט הייחודי. בסיום התהליך, המעגל האלקטרוני נכנס לתנור ההלחמה (REFLOW). באופן זה, שני מארזי הרכיבים מולחמים בתנור יחדיו, אחד על גב השני (בדומה לתצורת “סנדוויץ”). באמצעות ה  POP, ניתן למקם רכיב לוגי במארז התחתון ומעליו רכיב זיכרון במארז העליון (לדוגמא DRAM ו- FLASH). בנוסף, ניתן גם להכפיל כמות זיכרון במוצר ע”י שימוש בשני רכיבי זיכרון על אותו שטח כרטיס. בנוסף ביצעה NISTEC את הרכבת הרכיב הקטן בעולם בגודל שמינית מילימטר על רבע מילימטר.  ההרכבה בוצעה ללקוח המפתח מוצרים בתחום המציאות המדומה ונועד להוכיח יכולת ייצור של מכשירים עתידיים מתוצרת הלקוח. לצורך ההשמה עסקנו במספר אתגרים טכנולוגיים מורכבים: מריחת משחת הלחמה בדיוק של 10 מיקרון (0.01 מ”מ), כיוון אופטימלי של ראש מכונת ההשמה ושליטה בפרופיל הלחמה שיאפשר לרכיבים הזעירים יציבות בתהליך. פריצת הדרך הטכנולוגית הזו תאפשר לנו לספק ללקוחות מעגלים אלקטרוניים מתקדמים במיוחד ומבחינתנו זו אבן דרך. לאחרונה חברות טכנולוגיה בכל העולם מאבדות שווי. אנחנו רואים בזה תיקון טבעי לעליות החדות שבוצעו טרם לכך. הביקוש לטכנולוגיה עולה ברחבי הגלובוס וכניסה של יישומים חדשים בתחומים של רכב, תקשורת דור 5, IOT, ותחומים נוספים תעודד ביקושים נוספים. מצב הרכיבים האלקטרוניים צפוי להשתפר במהלך 2023 עם הרחבת קווי הייצור, דבר שיאפשר זמינות ועלות נמוכה יותר לרכיבים. זה יהיה קטליזטור לשחרור מוצרים מהר יותר ולמחירים המותאמים לדרישות השוק”.

 אליה שימול, מנהל מכירות Motion Control  ElmO

Elmo Motion Control  הינה חברה ישראלית המפתחת ומייצרת את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם לבקרת הינע.

 אחד המוצרים שהצגנו בתערוכה היה הPlatinum Quartet- שלנו.

דרייבר המתאים להנעת 4 מנועי BLDC (  6 DC brushed / 3 Stepper) בהספקים של 5KW כל אחד וכל זה במידות קטנות מסמארטפון [ 95x72x30.3 mm  174g ].

הודות למעבד 4 ליבות וטכנולוגיה מתקדמת של ELMO ניתן בנוסף לכתיבת קוד על הדרייבר להטמיע אלגוריתמים ישירות מה –  MathWorks Simulink® Real Time Workshop בתוספת Function Blocks ייעודיים לבקרת הינע/ zv,  פתרון ייחודי לאלמו המאפשר הטמעה של קינימטיקות מגוונות ובקרה בCycle Time קצר משמעותית מרשתות EtherCAT מהירות .

בנוסף הדרייבר תומך בחיבור כמעט כל סוגי האינקודרים כולל GYRO, כניסות ויציאות דיגיטליות , כניסות אנלוגיות , STO ומגוון אפשרויות תקשורת.

הגודל הקומפקטי , היעילות האנרגטית, יכולות המחשוב והתוכנה וכמובן בקרת הינע מדויקת ואיכותית, הובילו כבר להטמעת ה-Platinum Quartet  בעשרות פרויקטים ואנחנו רואים וצופים עלייה גדולה בביקוש למוצר בתעשיות הרובוטיקה, Delta Robot , Gantry stage XYZ , Pick & Place, כלים תעופתיים ורכבים אוטונומיים.

 רונן לינג, מנכ”ל POWELL ישראל

חברת POWELL  הציגה בתערוכה  מוצר חדש של חברת QUELL שמטפל בבעיות  EMI/RFI במוצרים מוגמרים .הפתרון של חברת QUELL   מספק פתרון  CUSTOM למוצרים מוגמרים שלא עוברים בדיקות, על ידי החדרת פילטר  למחבר זכר שנמצא במערכת. בצורה זו הלקוח נמנע משינוי עריכה , תהליך שחוסך חוסך זמן רב וכסף. נראה כי המחסור בחומרי גלם  בשוק האלקטרומכניקה (  מחברים , ממסרים , כבלים )   ימשיך גם בשנה הבאה ויגרום לתופעה של זמני אספקה ארוכים , מחירונים המשתנים בצורה מהירה ואי ודאות . ההמלצה שלי בתחום האלקטרומכניקה היא  לבחור רק פריטים שיש להם מספר יצרנים / פריטים סטנדרטים ,  לעשות הסכמי רכש ארוכי טווח עם חברות שיכולות להחזיק מלאים עבור  הלקוחות (הסכמי מסגרת).  ולהחזיק מלאים ל 2 רבעונים קדימה. בנוסף, חשוב לא פחות להתחיל לאשר פריטים חלופיים  לפריטים אסטרטגיים, אחרת קיימת חשיפה מסוכנת לעצירת ייצור.

זיו שדה, מנכ״ל SU-PAD

SU-PAD הציגה בתערוכה מספר מוצרים חדשים:

מדפסת DLP בטכנולוגיית P3 של סטרטסיס. המדפסת הזו הוצגה לראשונה בישראל והיא מאפשרת פתרון ייצורי בהדפסה באיכויות דומות לייצור בהזרקה. המשמעות היא פיצ’רים הנדסיים בגודל של מאות ועשיריות מ”מ, פני שטח באיכויות פוליש של הזרקה ודיוקי הדפסה של כחמישים מיקרון בהשוואה לשרטוט.

היכולת המתקדמת הזו מתאפשרת הודות לשימוש בטכנולוגית ההקרנה והחישה המתקדמות ובפלטפורמת חומרים פתוחה שמאפשרת גישה למגוון רחב של פולימרים הנדסיים.

בתחום הרובוטיקה הצגנו את הפתרון של ARS,  פתרון הזנת מכונה גמיש המשולב ראיית מכונה לצורך ליקוט והשמה יעילים בדיוק, ועלות של חלקים ללא שימוש במגזינים או במזינים קונבנציונאליים.

בהסתכלות קדימה אנחנו פוגשים את התעשייה החכמה יורדת לרצפת הייצור ונטמעת אצל עוד ועוד יצרנים, הוותיקים כבר מייצרים בהדפסה אלפי חלקים ומחזיקים עשרות קווי רובוטיקה, והאחרונים שמצטרפים לרכבת עושים זאת בימים אלו מתוך ההבנה שהטכנולוגיות בשלות ומי שלא מצטרף לנסיעה יתקשה בהיבטי כח אדם, TIME TO MARKET ותחרותיות.

ניר מרקו, מנהל מכירות SANMINA

ענקית הייצור האמריקאית SANMINA שבבעלותה 75 מפעליי ייצור מתקדמים הפרוסים ב 20 מדינות שונות, החלה את פעילותה בישראל בעיר מעלות בשנת 2003. המפעל בישראל מתמחה בפיתוח ייצור הרכבה ואינטגרציה של מערכות מורכבות לשוק הרפואי,התעשייתי והסמיקונדקטור.

יכולות היצור המתקדמות של SANMINA בישראל כוללות עיבוד שבבי , זיווד אלקטרוני, הרכבת כרטיסים אלקטרונים במכונות SMT מתקדמות ויכולות אינטגרציה מורכבות תחת סטנדרטים מחמירים של FDA .

SANMINA ישראל הציגה בתערוכה  מספר מוצרים מורכבים המיוצרים בישראל ובהם מכשיר מהפכני של  חברת Rewalk Robotics שהינו שלד רובוטי חיצוני לאנשים הסובלים מפגיעה בעמוד השידרה (Paraplegia ).

המכשיר מאפשר עמידה הליכה וטיפוס במדרגות ,ומשפר את איכות החיים למשתמש. השלד הרובוטי מיוצר מרמת הרכיב ועד לאינטגרציה מלאה ב SANMINA ונשלח ישירות ללקוחות הסופיים. SANMINA צופה בשנתיים הקרובות המשך צמיחה בתחום הרפואי והתעשייתי ונערכת לכך ע”י הגדלת יכולות היצור וקליטת כוח אדם איכותי.

אייל סרוסי, מנכ”ל Teledyne LeCroy

אחד החידושים שהוצגו בתערוכה הוא נתח מתקדם למנועים חשמליים Motor Drive Analayzer.  בסביבה שלנו היום אנו נתקלים במגוון רב של מנועים חשמליים החל מהמברגה דרך מוצרי המטבח ועד למכוניות. השימוש הרב, הדרישות להגדלת יעילות ושיפור האמינות מחייב השקעה בפיתוח המוצרים ובדיקתם. “נתח המערכת של Teledyne LeCroy  מאפשר לראשונה ביצוע של כל בדיקות המנוע ומערכות הבקרה שלו, כולל הרכיבים החשמליים והביצועים המכניים במערכת אחת, ובכך מאפשר קיצור זמני פיתוח ובדיקה ביחד עם ניתוח מעמיק של כל תתי המערכות המרכיבות את המערכת. הצפי שלנו לשנים 2023-24   בהתייחס לתחומים בהם אנו עוסקים הוא גידול במכירות שנובע מעלייה ניכרת בפיתוח מוצרים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה, וגידול רב בצריכת מוצרי המיחשוב השונים עם החדירה המסיבית של מוצרי ה IOT, והרחבת מודל העבודה ההיברידית. טלדיין טכנולוגיות ישראל היא בין המובילות באספקת ציוד בדיקה לחברות המפתחות,  עם זאת לצד ההשקעות הגדולות בפיתוח  עדיין רואה עיכובים ביציאת מוצרים, בשל המחסור העולמי בשבבים שמעכב בצורה מהותית קווי יצור”.

אלון מנשה, מנהל פיתוח עסקי, PCB Technologies

ון השני של 2022, PCB Technologies,  החלה לפעול בתחום חדש, מזעור מערכות אלקטרוניות, אשר צפוי למצב את החברה בחוד החנית הטכנולוגית של תעשיית מארזי המיקרו-אלקטרוניקה. החברה פיתחה יכולת ייצור של מעגלים מודפסים ממוזערים, ברוחב מוליך ובמרווח בין מוליכים של 25 מיקרון בלבד (1 מיל). הפער בין צפיפות המעגלים המודפסים לבין צפיפות השבבים (רכיבי הסמיקונדוקטור) הינו אילוץ טכנולוגי למארזים מתקדמים.  המעבר ליכולות ייצור של 1 מיל מצמצם את הפער ומקטין מספר את המקרים בהם יש צורך במארזים מתקדמים. יכולת נוספת המשרתת את נושא מזעור מערכות אלקטרוניות, טמונה בקבירת רכיבים פאסיביים בתוך מעגלים מודפסים מרובי שכבות וצפופים מאוד. השימוש בטכנולוגיות מעגלים מודפסים משמש לייצר נגדים קבורים, קבלים קבורים, צמדים תרמיים קבורים ועוד. כבר היום ניתן להבחין בעניין גובר מצד לקוחות קיימים לתחום זה בהם מהמובילים העולמיים בייצור ותכנון רכיבים. ישנה הערכה הולכת וגוברת כי PCB Technologies תוכל לזכות בפרויקטים ראשונים מהותיים מפעילות זו במהלך השנה הקרובה, מתוך מטרה להיות ספק פתרון  All-in-One הנדסי וטכנולוגי ללקוחות החברה.  הכניסה לתחום האריזות (SiP=System in Package) ומזעור מערכות אלקטרוניות הוא המשך ישיר של מימוש התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית של החברה המבקשת להתברג מצד אחד בטכנולוגיות מתקדמות בעולמות המזעור, ומצד שני הרחבה של הפעילות הבינלאומית.

בשנת 2021 PCB Technologies הציגה צמיחה של כ 8% בתחום המעגלים המודפסים והמצעים, בעיקר מלקוחותיה בתחומים הצבאיים והרפואיים, וזאת לאור הייחודיות של המעגלים אותם היא מספקת .

הכניסה לתחום המזעור של מערכות מיקרו-אלקטרוניות, הרחבת הפעילות השיווקית לשווקים חדשים כגון אוטומוטיב, אנרגיה, ותקשורת, וכן הפעילות המשמעותית בשווקים גאוגרפים חדשים, צפויה להגדיל את סך ההכנסות של החברה. צבר ההזמנות הכולל של החברה ממשיך לגדול ועומד כעת על יותר מ-95 מיליון דולר וזאת לאור הייחודיות שבמעגלים אותם היא יודעת לספק. בתחום המעגלים המודפסים החברה צופה המשך שיפור צמיחה לאחר גידול של 8% בהשוואה לשנה הקודמת, מגמה התואמת את קצב הגידול העולמי.

בתחום ההרכבות ישנו עדיין מחסור בשוק הרכיבים שפוגע בשרשרת האספקה, עם זאת החברה משקיעה מאמצים רבים על מנת לטפל בבעיה זו. כבר בתחילת 2022 נראה שיפור והחברה מאמינה כי מגמת שיפור זו תתחזק באופן משמעותי בהמשך השנה.

מתי כהן, Telsys

Telsys אירחה בביתן את הספקים הבולטים שלה והציגה מספר טכנולוגיות מתקדמות.

חברת LATTICE  הדגימה יכולות בתחום התעשייתי והבינה המלאכותית. בביתן הוצגו יכולות של חיזוי תקלות במערכות בקרת תנועה וכן מערכות מתקדמת לזיהוי פנים ונוכחות של אנשים . דוגמא לשימוש של טכנולוגיות הזיהוי הוא הקטנת צריכת הספק במחשב נייד שאין לפניו מפעיל. ג’יאנלוקה מאריאני ,EMEA Director FAE בחברת LATTICE, שהגיע במיוחד לתערוכה, העביר הרצאה טכנית בנושאים שהוצגו בביתן.

חברת RENESAS  הציגה מערכת בקרת תנועה כדי לשלוט על מהירות, מומנט ומיקום של מנוע. MCU  אשר הדגים מספר ממשקי אדם- מכונה וקישוריות של רכיבי  DIALOG  עבור WIFI  ו- BT.

חברת  MACOM   הציגה  SDI  דמו המבוסס על רכיבי חברת MACOM. הדמו הציג את העיין במהירות של 12Gbps וכבל נחושת אקטיבי באורך 7.5 מטר במהירות של 100Gbps.

חברת  NXP  הציגה דמו של Machine Learning, קישוריות מבוססת על מודולים של AZURWAVE  המכילים רכיבי NXP , קריאת TEMP SENS מרחוק וחיבורו לציוד IoT, NFC TAG DEMO  והדגמה של הצגת המידע שנאסף בדף אינטרנט  לאחר שליחתו ברשת סלולרית.

בביתן הוצגו גם מחברים חדשניים של חברת MOLEX, פתרונות כבילה של חברת IDANICS, ממסרים של חברת COTO, אנטנות של חברת 2J, מפסקים מתוחכמים של חברת RAFI ופתרונות שעון של חברת Micro Crystal.

Telsys מאמינה שהמשך עבודתה עם ספקיה, המובילים את הטכנולוגיה בעולם תוך שמירת המיקוד בנושאי: AI, INDUSTRIAL, IoT ופתרונות ל DATA CENTERS יאפשרו לה את המשך צמיחת העסקים בשנים הבאות.

 עמנואל  מזוז, מנכ”ל RENISHAW ישראל

בתערוכה הציגה RENISHAW את סדרת האינקודרים FORTiS-N FS שהיא הדור הבא של אינקודר ליניארי סגור אבסולוטי, עם חתך רוחב צר עבור יישומים מוגבלי מקום בסביבות עבודה קשות. האינקודר בעל ביצועים גבוהים לכל אורך חייו, אשר מובטח על ידי מגוון תכונות חדשניות:

  1.     מבוסס על RESOLUTE enc המוכח ביציבותו ועמידותו לאורך שנים.
  2.     IP64.
  3.     התקנה קלה עם מודד עוצמת הקריאה שמובנה באינקודר (LED).
  4.     עמידה בוויברציות עד 30 גרם!
  5.     האינקודר עומד בסטנדרטי בטיחות בינלאומיים.

 התחזית שלנו ל 2023-24 ובהתחשב במצב העולמי עם אינפלציה שמאמירה בכל העולם, ישנם מספר פרמטריים חשובים שעלינו לקחת בחשבון שישחקו לטובתנו: המלחמה בין רוסיה – אוקראינה תמשוך השקעות גדולות בנשק ברמה העולמית מה שיעזור לכלכלה המקומית כאחת מיצואניות הנשק הגדולות בעולם ביחס למספר האנשים. בנוסף כל הסכמי השלום שנחתמו לאחרונה ימשכו משקיעים ושיתופי פעולה בין במדינות מה שיגרום לעצירה בהתדרדרות הפוטנציאלית הקיימת. ולכן המשיכות מכל צד יתמתנו וישראל תצלח את התקופה הזו במתינות.

שלומי שולץ, מנכ”ל משותף Tel-Ad Electronics Ltd. ו אינספריישן

INSPUR הוא המותג המוביל בעולם בייצור שרתי Ai, ו Hpc הינו שותף יהלום בכיר של NVIDIA. ע”פ דוח IDC לרבעון שלישי לשנת 2021, INSPUR העולמית מובילה את שוק מכירות שרתי Ai בעולם עם נתח שוק מרשים של כ16.4%.החברה השיקה לאחרונה את סדרת השרתים החדשה שלה ,Inspur AI server וזאת על מנת לאפשר ללקוחותיה ביצועים חסרי פשרות בהרצת וחיזוי מודלי AI השונים. שרתי AI Server מהדור האחרון M6,  פותחו במיוחד לחישובי בינה מלאכותית מורכבים ולטובת מחשוב על (High Performance Computing).  INSPUR כיום הינו יצרן החומרה היחידי שמספק קונסולה מרכזית אחת לניהול כל מערך ה Ai stack של הארגון ב Real Time בדגש על, Observability, Application AI Analysis, Dynamic GPU Resource Allocation. כיום ניתן לומר ששרתי הבינה המלאכותית של INSPUR לא רק שמגיעים מהמפעל עם תג מחיר מאוד אטרקטיבי מול המתחרים אלא גם הלכה למעשה מסייעים לחברות וארגונים בהבאת ערך עסקי מהיר יותר ע”י מיטוב ביצועי החומרה של משאבי האלגוריתמים והמודלים השונים בסביבת ה Ai stack serve.

את מיטב הטכנולוגיה משני העולמות ניתן לרכוש בחברת אינספרשיין IT (כחלק מקבוצת Tel-Ad) המשמשת כיום כמפיצה הבלעדית בישראל למותג  INSPUR והינה שותפה בכירה של חברת IBM לפרוטפוליו מוצרי האחסון השונים. שיתוף הפעולה בין החברות נועד להנגיש את מיטב הטכנולוגיה שיש לחברות להציע לעולמות הביג דאטה והבינה המלאכותית תוך כדי שמירה על יחס ביצועים מול עלות מהטובים שניתן לקבל בשוק התחרותי של היום.

!!!נתראה בשנה הבאה
תערוכת ניו-טק 2023
16-17.5.2023


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות