חדשות היום

מכשור לבטיחות ואבטחה

האינטרנט של הדברים מביא איתו דרישות חדשות לבטיחות ואבטחה. באמצעות ה-IoT, המפעילים יכולים להפיק תועלת מהתקנות מורכבות ומפוזרות. בנוסף, מערכות אוטונומיות הופכות חשובות יותר ויותר בתפקוד התעשייה המודרנית.

מייצור ועד חקלאות, פעולות מרוחקות אלה זקוקות למכשור כדי לספק ניטור מתמיד כדי לספק בטיחות וביטחון. מערכות אלו חייבות לתקשר במהירות ובדייקנות, ולאפשר למפעילים לנקוט בפעולה מהירה.

בטיחות במפעל החכם

המפעל תמיד היה מקום תובעני, ביתם של כימיקלים מסוכנים, תנאים קיצוניים ומכונות מורכבות. עליית הרובוטים האוטונומיים והאינטרנט התעשייתי של הדברים, הידוע גם בשם Industry 4.0, הופכים את רצפת המפעל המודרנית לסביבה מורכבת שיש לפקח עליה מקרוב.

האוטונומיה המוגברת של המפעל המודרני פירושה שהמכונות פועלות ללא פיקוח אנושי. למרות זאת, עובדי המפעל אכן זקוקים לגישה למכונות כדי לבצע בדיקה ותחזוקה. ציוד מודרני לשמירה על מכונות אינו משתמש יותר במחסומים או מגנים פיזיים. במקום זאת, נעשה שימוש במכשור במערכות בטיחות כדי להבטיח שלא ניתן לפגוע במפעילים. ניתן להשתמש במנעולי בטיחות, חיישנים פוטו-אלקטריים ואפילו הדמיה תרמית כדי להגן על המשתמשים.

מכשור אחראי גם על ניטור הסביבה בחלל המפעל. מערכות הבטיחות כוללות ציוד דגימה אטמוספרי וניטור תרמי, המספקים כולם תמונה מדויקת של התנאים. התקנים אלה חייבים להיות מחוברים לרשת וצריכים לעמוד בתנאים הקשים שנמצאים ברצפת המפעל.

למכשור יש גם חלק עצום בהבטחת איכות מודרנית. ניתן להשתמש במכשור כדי לזהות מצבים חריגים בתוך מכונות שאינם ברורים מבחוץ. בדוגמה אחת בלבד, טמפרטורות או לחצים חריגים בתוך מכונת דפוס עשויים שלא להספיק כדי לגרום לסיכון בטיחותי, אך עלולים ליצור תוצאות לא עקביות הפוגעות באיכות המוצר הסופי. אותו מכשור יכול לזהות מצבים הדורשים תחזוקה מונעת, מה שיכול למנוע השבתה יקרה כתוצאה מתקלות ציוד בלתי צפויות.

הגנה על הציבור

רצפת המפעל אינה הסביבה היחידה שדורשת מכשור מהיר ומדויק ליצירת תנאים בטוחים. רשת התחבורה, בין אם מערכות רכבת ותחבורה המונים או התקדמות הרכב העדכנית ביותר, המכשור מספק גם בטיחות וגם אבטחה לנוסעים ולמפעילים. גלאי עשן מודרניים הם חלקים חיוניים בציוד הבטיחות בשטחים ציבוריים, וה-IoT מאפשר להם להוות חלק מרשת בטיחות משולבת.

איור 2: Instrumentation is increasingly in use to ensure a safe working enviorment. קרדיט: SAMTEC

ככל שהמכשור המשמש ביישומי בטיחות ואבטחה אלה הולך ומשתכלל, כך גם התשתית הנדרשת לחיבור ביניהם. מהירויות הנתונים גדלות מהר יותר עם כל דור חדש של ציוד, וכך גם הרצון להתקנים ממוזערים. עם זאת, התנאים הקשים שנמצאים ברצפת המפעל או ליד פסי הרכבת גורמים לכך שהתשתית צריכה לספק ביצועים גבוהים בסביבות תובעניות.

Samtec מייצרת מגוון מחברים המתאימים לדרישות הנתונים של המפעל החכם. מחברים בצפיפות גבוהה של לוח ללוח כמו משפחת AcceleRate® ועד לפתרונות בעלי הספק גבוה המוצעים על ידי משפחת mPOWER® Ultra Micro Power, למגוון Samtec יש מבחר פנטסטי של מחברים שהם אידיאליים לשילוב של בטיחות ואבטחה מערכות מכשור.

Samtec מציעה גם מגוון של תוכניות לספק מחברים שיספקו ביצועים אמינים בסביבה התעשייתית. בדיקות סביבתיות חמורות והסמכת חיים ארוכים מעניקים למהנדס את כל המידע הדרוש לתכנון בביטחון.


תמונת כותרת: Whether fixed or held-hand, thermal imaging instrumentation is more connected than ever before. קרדיט: SAMTEC

דיוויד פייק, SAMTEC

תגובות סגורות