חדשות היום

קיידנס מתרחבת לתחום מדעי החיים: רוכשת את OpenEye Scientific המובילה בתכנון מולקולרי חישובי

הרכישה מרחיבה את מומחיות התוכנה החישובית של קיידנס לתחומי המידול והסימולציה המולקולרית המתמקדת בביוטכנולוגיה וגילוי תרופות פרמצבטיות

סכום הרכישה הנו 500 מיליון דולר

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה כי בכוונתה לרכוש את חברת OpenEye Scientific Software, ספקית מובילה של תוכנות מידול וסימולציה לתכנון מולקולרי חישובי, הנמצאות בשימוש נרחב של חברות ביוטכנולוגיה ופרמצבטיקה לגילוי תרופות חדשות. על פי ההסכם,  קיידנס תשלם עבור הרכישה כ-500 מיליון דולר במזומן.

הטכנולוגיות המתקדמות והצוות המנוסה של OpenEye בעל המומחיות המדעית העמוקה, יאפשרו לקיידנס להאיץ את אסטרטגיית Intelligent System Design ולהרחיב את שוק היעד שלה, במטרה להביא את מומחיותה בתחום התוכנה החישובית לאלגוריתמיקה יישומית מוכחת וסימולציה בתחום מדעי החיים.

הקידמה הטכנולוגית והביקוש הגובר לתרופות חדשות למגוון מחלות, מגבירים את הביקוש לתכנון ופיתוח מחשובי של תרופות חדשות. השימוש ההולך וגובר בטכניקות חישוביות לגילוי תרופות פרמצבטיות, לסינתזה כימית, ולהקרנת/מיסוך חומרים לחקר המבנה התלת-ממדי של מולקולות, גורמים לצמיחה מהירה של שוק הביו-סימולציה העולמי, המוערך ב-2 מיליארד דולר וצפוי לצמיחה שנתית (CAGR) של כ-15% בחמש השנים הבאות.

הדמיות ביולוגיות הן כלי קריטי למחקר פרמצבטי, מכיוון שהן מאפשרות לחקור ברמת האטום הבודד אינטראקציות מולקולריות. ישנו ביקוש הולך וגובר לסימולציה בעלת ביצועים גבוהים של מערכות ביולוגיות גדולות יותר על פני טווחי זמן ארוכים יותר.

קיידנס ממשיכה במימוש אסטרטגיית Intelligent System Design™ שלה וכעת היא ממנפת את מומחיותה בתחום התוכנה החישובית, כדי להתרחב לתחום ניתוח המערכות ולהתמודד עם אתגרי אלקטרו-מגנטיקה ודינמיקת נוזלים תרמית וחישובית (CFD) במגזרי האלקטרוניקה וההייטק, אוטומוטיב, תעופה וחלל. קיידנס מרחיבה את יכולות הליבה התחרותיות שלה בתחום התוכנה החישובית לתחומי המידול והסימולציה המולקולרית המכוונת לתעשיית מדעי החיים.

חברת OpenEye, מובילת תעשייה בתכנון מולקולרי חישובי, הייתה חלוצה במימוש גישות מבוססות-פיזיקה, ופלטפורמת התוכנה מבוססת הענן שלה Orion® מאיצה תהליכי קידמה לשיפור הבריאות. הרכישה שלה מאפשרת לחברות תרופות וביוטכנולוגיה להפיק תועלת מפתרונות חזקים יותר לגילוי תרופות חדשות, המשלבים את פתרונות המידול והסימולציה החדשניים של OpenEye לגילוי תרופות עם המומחיות האלגוריתמית של קיידנס, תשתית יעילה לניהול נתונים בהיקף גדול, ופתרונות AI/ML וענן מובילים.

המוצרים של OpenEye משמשים 19 מתוך 20 חברות התרופות המובילות בעולם, כולל פייזר ואסטרה-זניקה, כמו גם חברות ביוטכנולוגיה ומוסדות אקדמיה רבים. Orion, פלטפורמת התוכנה כשירות (SaaS) המובילה בשוק של OpenEye, צומחת במהירות בעוד שחברות תרופות וביוטכנולוגיה מאמצות את הגמישות והיכולת המדרגית שלה לביצוע חישובים מולקולריים מורכבים בקנה מידה גדול.

ד”ר אנירוד דבגאן, נשיא ומנכ”ל קיידנס: “גילוי תרופות הוא תהליך מורכב ביותר, הדורש השקעה משמעותית במחקר ופיתוח. הרכישה המתוכננת של OpenEye, חברה בעלת מתודולוגיות ומומחיות שנבדקו מדעית, מאיצה את אסטרטגיית Intelligent System Design של קיידנס עם כניסתנו לתחום החדש של מדעי החיים. המומחיות העמוקה של קיידנס בתוכנה חישובית מניעה חדשנות באלגוריתמים המשפרים את המהימנות, היעילות והמהירות של סימולציות מולקולריות. אנו מצפים לקבל בברכה צוות מאוד מוכשר, ושמחים להאיץ את החדשנות ולשפר את פרודוקטיביות המחקר והפיתוח בתעשיית התרופות והביוטכנולוגיה”.

ד”ר אנתוני ניקולס, מנכ”ל OpenEye Scientific: “הקמנו את OpenEye כדי למתוח את גבולות האפשרי בגילוי חישובי של תרופות. טכנולוגיית החיפוש התלת-ממדית שלנו, ערכות הכלים הניתנות לתכנות ופלטפורמת הענן שלנו, Orion, הובילו את התעשייה במשך יותר מ-25 שנה, וההזדמנות להצטרף לקיידנס ולהגיע יחד לקנה מידה ורמות דיוק גדולות יותר היא פשוט מדהימה. אנו צופים זמן שבו תכנון פרמצבטי יהיה בעיקר חישובי, ולמימוש היעד הזה – בעזרת הכישורים שלנו והמשאבים והמומחיות של קיידנס – תהיה השפעה עמוקה על בריאות האדם”.

הרכישה צפויה לתרום בשנה זו הכנסות לא מהותיות לקיידנס וכ-40 מיליון דולר בשנת הכספים 2023. היא צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2022, בכפוף להשלמת הבדיקה הרגולטורית של Hart-Scott-Rodino ותנאי הסגירה המקובלים.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות