חדשות היום

סטייקהולדר פודס מכריזה על Omakase Beef Morsels, נתח של 100% בקר מתורבת ראשון מסוגו, משוייש באמצעות טכנולוגיית הדפסה בתלת-ממד

המוצר החדש מבוסס על הפטנט שהוגש לאחרונה על-ידי החברה על טכנולוגיית הדפסה ביולוגית בתלת-ממד, המאפשרת שליטה חסרת תקדים בשיוש בשר.

Steakholder Foods Ltd (נאסד”ק: STKH) (לשעבר: MeaTech 3D $MITC), חברת מזון דיפ-טק בינלאומית הנמצאת בחוד החנית של תעשיית הבשר המתורבת, שמחה להציג את Omakase Beef Morsels, נתח בשר מהפכני וראשון מסוגו, בעל מבנה משוייש שפותח בתהליך ייחודי שלהדפסה תלת-ממדית.

נתח הבשר Omakase עוצב כמעדן לחובבי הבשר, למתן חוויית אוכל יוקרתית, בהשראת השיוש של בשר וואגיו.

המוצר מורכב משכבות מרובות של רקמות שריר ושומן, באופן המביא לידי ביטוי את השליטה והגמישות חסרת התקדים של הטכנולוגיה. כל שכבה מודפסת בנפרד באמצעות שני ראשי דיו שונים – אחד לשרירים ואחד לשומן. ניתן להדפיס את השכבות במגוון רצפים, אשר משפיעים על העסיסיות והשיוש של הנתח המוצר ניתן להדפסה בכל יחס שיוש, צורה או רוחב.

הטכנולוגיה של סטייקהולדר פודס יכולה אף להתעלות על דיוק השיוש המזכיר בשר וואגיו, ולספק עקביות חסרת תקדים בייצור תעשייתי.

הפטנט המקדים של החברה, “חומר מתכלה המדמה מבנה רב-שכבתי של בשר”, הוא תוצאה של שיתוף הפעולה בין מהנדסי ההדפסה בתלת-מימד ושל הביולוגים התאיים של החברה.

הישג זה, שנרשם לאחר התקדמות מתמשכת בפיתוח נתחי בשר שלמים מודפסים של החברה, צפוי למצב את החברה כמובילת שוק ברגע שאישורים רגוליטורים ינתנו.

להלן חלק מפריצות הדרך הטכנולוגיות של החברה בתקופה האחרונה:

  • הסטייק המתורבת המודפס הגדול ביותר אי-פעם, במשקל 104 גרם.
  • התקדמות משמעותית בהאצה ושיפור תהליך יצירת סיבי שריר המשקפים מאפיינים מרכזיים של בשר הגדל בחווה.
  • פיתוח ראש הדפסה מודולרי ייחודי מרובה חרירים, בעל יכולת ייצור מוצרי בשר מורכבים בדיוק גבוה וקצב ייצור תעשייתי, מבלי לפגוע בחיוניות התא.
  • פטנט המבוסס על פיתוח מערכות ושיטות לטיפול ברקמת השריר, המביאים ליצירת בשר בעל מבנה מורכב ואיכותי.

אריק קאופמן, מנכ”ל סטייקהולדר פודס, אמר: “המוצר שפיתחנו מהווה פריצת דרך גדולה עבורנו ועבור מגזר הבשר המתורבת בכלל. זו תוצאה של עבודה קשה ושאיפה להגיע לסטנדרט הגבוה ביותר של בשר, המתאפשר באמצעות הדפסה ביולוגית ותהליכי גידול תאים. הישג זה מסמן בנוסף אבן דרך משמעותית במסע שלנו לשכלל את “הגביע הקדוש” של הבשר – הסטייק.

אנו רואים את מנת ה-Omakase במפגש של עולמות המזון, הטכנולוגיה והאמנות. המטרה שלנו היא לתת השראה לשפים ברחבי העולם ליצור יצירות מופת קולינריות, מעוררות תיאבון וחוויות מזון בלתי נשכחות”.


קרדיט תמונת כותרת: שלומי ארביב

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות