חדשות היום

Upstream מעמיקה פעילותה בארה”ב עם פתיחת חמ”ל סייבר ראשון במדינת מישיגן, המוקד העולמי של תעשיית האוטו-טק

ה-vSOC באן ארבור, מישיגן יעצים את יכולות הזיהוי והתגובה של הפלטפורמה המשרתת את לקוחות החברה בארה”ב.  

חברת Upstream, המייצרת ומפעילה פלטפורמה מבוססת ענן מובילה לאבטחת סייבר וניהול דאטה לתחבורה חכמה וכלי רכב מקושרים, פותחת חמ”ל אבטחת מידע ייעודי לתעשיית הרכב (vSOC) ראשון בארצות הברית. החמ”ל ייפתח באן ארבור, מישיגן, וישמש לניטור והתמודדות עם סיכוני סייבר ואיומים מתהווים הנשקפים ללקוחות החברה בארה”ב.

דאטה וקישוריות הם עמודי התווך של הטרנספורמציה שעוברת תעשיית הרכב. זהו הבסיס למודלי הכנסות חדשניים ולהזדמנויות חדשות עבור יצרניות הרכב, ספקיות של שירותי תחבורה חכמה  והמשתמשים כאחד. יחד עם זאת, האפליקציות הרלוונטיות מביאות עמן טווח נרחב של סיכונים במרחב הסייבר.

“Upstream מאפשרת ליצרניות הרכב לבנות אמון באקוסיסטם של כלי הרכב המקושרים”, אומר יואב לוי, מנכ”ל ומייסד החברה. “הפלטפורמה שלנו מנטרת יותר מ-12 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. אנו מזהים כל העת וקטורי תקיפה ואיומים חדשים המבוססים על מגוון רחב של פגיעויות, כגון רשתות לטעינה חשמלית ושימוש נרחב באפליקציות סמארטפון לשם שליטה בפונקציות בסיסיות ברכב ובמערכות הבידור. זהו העיתוי הנכון לפתוח את ה-vSOC שלנו בארה”ב, ואך טבעי עבורנו לעשות כן במישיגן”.

“חברות ממשיכות להשקיע במישיגן נוכח הימצאותם של טאלנטים ברמה בינלאומית, איכות חיים, עלות נמוכה לעסקים ותרבות של חדשנות”, אומר טרבור פאוול, ראש תחום התחבורה במדינת מישיגן. “מדינת מישיגן מחויבת להוסיף ולהוות מוקד למהפכה הבאה של תעשיית הרכב, ואנו משבחים את ההצלחה המתמשכת ואת ההשקעה של Upstream בעתיד הנהיגה האוטונומית והחשמלית של מישיגן”.

אן ארבור היא פרבר משגשג במישיגן, בקרבת העיר דטרויט המכהנת כבר עשרות שנים כבירת תעשיית הרכב של ארצות הברית. אן ארבור מושכת אליה חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים רבים, כולל לא מעט חברות ישראליות, בשל הקרבה לדטרויט ומקבלי ההחלטות בתעשיית הרכב, וגם אוניברסיטת מישיגן המפורסמת.

פיי פרנסי, מנהלת המרכז לשיתוף וניתוח מידע בתחום הרכב Auto-ISAC – קהילה בינלאומית שיסדו בעלי עניין בתעשייה להתמודדות עם איומי הסייבר – אומרת: “התעשייה יוצאת נשכרת מגל של חדשנות טכנולוגית, אשר מייצרת תחבורה בטוחה וחכמה יותר בזכות הקישוריות. אלא שאותה טכנולוגיה מביאה לפתחנו סיכונים פוטנציאליים, ומרכזי vSOC הם אמצעי יעיל להתמודדות פרואקטיבית של התעשייה עם האתגר”.

איומי הסייבר על תעשיית הרכב ושירותי התחבורה החכמה עלו באופן דרסטי בשנים האחרונות. כ- 50 אחוזים מכלל ארועי הסייבר, שחברת Upstream מנטרת באופן תדיר, דווחו בשנתיים האחרונות. יצרניות הרכב הפנימו בשנים האחרונות את הצורך לבנות מעגלי אבטחת סייבר מתוחכמים שיגנו לא רק על תשתיות ה IT הארגוניות, אלא גם על הרכבים עצמם הנעים על הכביש. על מנת לנטר את התנהגות הרכבים בזמן אמת, יצרניות הרכבים מתחילות להקים חמ”לי סייבר, הדומים באופיים לחמ”לי הסייבר הארגוניים, אך מתמקדים באופן עמוק ומתמחים במתקפות על הרכבים עצמם. חברת Upstream מסייעת ליצרניות הרכב להקים חמ”לי סייבר מסוג זה, והמרכז הראשון הוקם לפני מספר שנים בהרצליה. חמ”לי אבטחה מסורתיים יותר, המתמקדים בציות לרגולציה ובנכסי IT, חסר ההקשר הכולל והפרספקטיבה הרחבה הנדרשים להתמודדות ראויה עם איומי הסייבר הנשקפים לכלי רכב, לשירותים נלווים ולציים שלמים. בשנים האחרונות ההתקפות על רכבים מקושרים הופכות לא רק לתדירות יותר אלא גם למתוחכמות הרבה יותר. “אפליקציות חוויית לקוח של יצרניות וספקיות ציוד לתחבורה החכמה נמנות עם וקטורי התקיפה הצומחים במהירות הגבוהה ביותר, ו-6% מכלל אירועי הסייבר ב-2022 עד כה התרחשו באמצעותן בהשוואה ל-2% ב-2021”, מסביר יניב מימון, מנהל ה- vSOC של Upstream. “תשתית טעינה ותחנות הן כיום מקור משמעותי לדאגה, במיוחד נוכח הלחץ המתמיד להאיץ את אימוץ הרכב החשמלי”.

בחמ”ל במישיגן, Upstream מגייסת מומחי סייבר ורכב מקומיים ומדריכה אותם בתפעול ה-vSOC, במטרה לספק מענה רב-תחומי ולהתמודד עם תקיפות בזמן אמת. Upstream צברה ידע ומומחיות ייחודיים בתחום בעקבות הפעילות של החמ”ל בישראל, וכעת היא מקימה חמ”לים דומים גם ברחבי העולם. “התהוותה של דרום-מזרח מישיגן כמעוז של הייטק בתחום התחבורה, יחד עם הקרבה ללקוחות מובילים שלנו בתעשיית הרכב, לספקיות Tier-1 שלהם ולטאלנטים בתעשיית הרכב, הופכים את האזור לזירה אידיאלית עבור ה-vSOC החדש שלנו”, אומר המנכ”ל לוי.

ה-vSOC במישיגן צפוי להיות מבצעי באופן מלא עד סוף השנה הנוכחית. הוא מתווסף לרשת גדלה והולכת של חמ”לי אבטחת מידע ייעודיים שמפעילה Upstream, בהם זה הפעיל בישראל וזה שייפתח בקרוב ביפן. בעתיד הקרוב צפויה השקעה נוספת בחמ”לי vSOC באירופה.


תמונת כותרת: יואב לוי. מייסד ומנכ”ל אפסטרים. צילום באדיבות אפסטרים

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות