פיתוח חדש של “חדשנות מעשית”: סנן אוויר אקטיבי לרכב שמשפיע על מצב הרוח של הנוסעים – עלה לגמר תחרות החדשנות בתערוכת אוטומכאניקה בפרנקפורט

את סנן האוויר האקטיבי Zence פיתחה חברת “חדשנות מעשית” בעבור חברת המסננים לענף הרכב A.L. Filter Group הישראלית בשיתוף צוות הפיתוח של החברה

המוצר צפוי לצאת לשוק ברבעון השני של 2023, ויגיע תחילה לשוק האמריקאי. סנן האוויר האקטיבי Zence נבחר כפיינליסט בתחרות החדשנות של התערוכה השנתית הגדולה ביותר בעולם של תעשיית הרכב, מתוך מאות פיתוחים שנבחנו.

סנן אוויר אקטיבי שמותקן בקבינה של כלי רכב וכולל מערכת עם מנגנון המכיל קפסולות פונקציונליות שמשחררות שמן אתרי לחלל הרכב ומשפיע על מצב רוחם של הנוסעים – זהו המוצר הישראלי שנבחר כמועמד סופי בתחרות החדשנות תערוכת אוטומכאניקה (Automechanika) פרנקפורט 2022, התערוכה  הגדולה ביותר של תעשיית הרכב בעולם, בה משתתפים יצרנים וספקים מכל תחום בתעשיית הרכב. התערוכה  מתקיימת בגרמניה בין ה-13-17 בספטמבר וצפויה למשוך כ-135,000 מבקרים מסחריים מ -184 מדינות.

את סנן האוויר האקטיבי, Zence, שנבחר כפיינליסט בתחרות החדשנות של התערוכה היוקרתית מתוך מאות פיתוחים שנבחנו, פיתחה חברת “חדשנות מעשית” בעבור חברת המסננים לענף הרכב A.L. Filter Group הישראלית ובשיתוף עם צוות הפיתוח של החברה. חברת “חדשנות מעשית” נחשבת לחברה מובילה בתחום החדשנות לתעשייה המסורתית בישראל ועובדת עם מגוון רחב של חברות מהתעשייה המסורתית בארץ ובשוק הבינלאומי, מתוך מטרה לייצר להם את ה”סטארט-אפ” הבא – באמצעות פיתוח מוצרים ושירותים שמשנים את כללי המשחק בקטגוריה, בעולם. הסטארט-אפים שמפתחת “חדשנות מעשית” בעבור לקוחותיה מיועדים להוות  מקור הכנסות חדש שמייצר לחברה רווחיות חדשה, תוך שהם נתפרים אישית ליכולות ולמאפיינים הייחודיים של החברה. כל הסטאטראפים שפותחו על ידי “חדשנות מעשית” הם מוגני פטנט.

סנן האוויר האקטיבי, Zence, הפולט ריחות מרגיעים וטיפוליים משרה על הנוסעים ברכב את מצב הרוח וההרגשה אליהם הם שואפים: בעת נהיגה בשעת לילה מאוחרת – ערנות,  מוקדם בבוקר – אושר וחיות, אחר הצהריים – רגיעה ועוד ועוד, לבחירתם. בתערוכה החברה תציג 4 קפסולות נבחרות היוצרות – אווירה מרגיעה, מעוררת, משפרת ביצועים, או מונעת דיכאון. בכך עונה Zence על הצורך הקיים בהשפעה על חוויית הנהיגה וההרגשה של הנהג וכן על טיהור חלל הרכב, מאחר שלשמנים האתריים אפקט מוכח מחקרית המונע התרבותם של חיידקים ושמרים.

המנגנון של Zence מתקשר באמצעות Blue Tooth  לאפליקציה, באמצעותה המשתמש בוחר ריח ומשם גם מקבל את יכולת השליטה על עוצמת הריח. המנגנון מנהל את ההתזות לפי מה שקובע המשתמש. האפליקציה ניתנת לתכנות מוגדר מראש וגם להפעלה דרך המסך. המוצר צפוי לצאת לשוק ברבעון השני של 2023, ויגיע בתחילה לשוק האמריקאי.

לדברי טל לייזר, מנכ”לית חברת “חדשנות מעשית”: “השינויים הדרמטיים שעוברים על תעשיית הרכב בשנים האחרונות בעקבות המעבר לכלי רכב חשמליים, הובילו את חברת A.L. Filter להבנה כי הם חייבים לפתח שימושים נוספים וחדשניים המבוססים על מסנן האוויר שברכב. החברה קיבלה החלטה לבנות את עצמה כמובילה את ענף מסנני האוויר בעולם, כאשר השילוב של סנן אוויר אשר נמצא בקבינה של כל כלי רכב עם מערכת לנידוף שמנים אתריים, שמשנה את חווית הנסיעה ברכב לטובה – הוביל אותנו לפתח להם את Zence, מערכת חדשנית אשר כבר מעוררת עניין רב בענף הרכב ברחבי העולם”.

לדברי בועז רוזמן מנכ”ל A.L Filter Group: “הבחירה בסנן האוויר האקטיבי שיכול לשנות את האווירה ומצב הרוח של הנוסעים ולשמור על חווית נהיגה חיובית יותר בכל סוגי כלי הרכב, כפיינליסט בתחרות החדשנות בתערוכת הרכב החשובה ביותר בעולם – זה הישג אדיר שמביא איתו חשיפה יוצאת דופן לחברה בפני כל יצרניות הרכב המובילות בעולם ובכירי הענף. שיתוף הפעולה שלנו עם חברת חדשנות מעשית פתח בפנינו עולם שלם של אפשרויות חדשות שלא העלנו בדעתנו. אנו מעריכים ש-Zence  עשוי להפוך למוצר מוביל ומבוקש ביותר. כבר בשנת 2023 נוסעים ברחבי העולם יוכלו ליהנות מחוויית נסיעה משופרת ומותאמת אישית”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות