חדשות היום

הסטארט-אפ של יוצאי יחידה 81 הוזעק כדי לאתר בולענים נוספים בנתיבי אילון

ליד הבולען נמצאו אזורים חשודים נוספים שקדחו ומילאו בבטון. הסטארט-אפ אקסודיגו פיתח טכנולוגיה המאפשרת לראות לתוך הקרקע ללא צורך בחפירות, היום יימשך פיענוח של אזורים נוספים.

אנשי הסטארטאפ Exodigo, שהוקם על ידי יוצאי יחידה 81, הוזעקו אתמול בערב לנתיבי איילון על מנת להשתמש בטכנולוגיה שפיתחו למיפוי של תת פני השטח באזור הבולען. השימוש בטכנולוגיה חוסך את הצורך בחפירה פיזית שנמשכת זמן רב.

ליד הבולען נמצאו כמה אזורים חשודים שקדחו ומילאו בבטון. בנוסף עובדי הסטארט-אפ ביצעו סריקות לצד תשתיות הרכבת להערכת סיכונים ואיתור אזורים חשודים. היום יימשך פענוח של אזורים נוספים בסביבת הבולען.

קרדיט צילום: Exodigo

חברת אקסודיגו מפתחת פלטפורמה למיפוי תת קרקעי של פרויקטי נדל”ן ותשתית וזאת על ידי יצירת הדמיה תת קרקעית באמצעות ניתוח מבוסס בינה מלאכותית של מידע ונתונים המתקבלים מחיישנים המחוברים לרחפנים או על עגלה קרקעית. אקסודיגו מייצרת במהירות מפה גיאוגרפית דיגיטלית, תלת-ממדית של מה שיש מתחת לקרקע כולל צינורות, כבלים וכן מידע על שכבות האדמה, סלעים, מינרלים ואפילו מי תהום – מעין CT, MRI ורנטגן בו-זמנית על אותו תא שטח. המפה המפורטת מייעלת ומקצרת את עבודת אנשי התכנון והביצוע ומצמצמת את הסיכון להפתעות במהלך ביצוע העבודות. הטכנולוגיה של אקסודיגו הופעלה בהצלחה והודגמה במספר פרויקטים בישראל ובארה”ב, בהם פרויקט המטרו בלוס אנג’לס, והצליחה לזהות בצורה בטוחה ומדויקת קווים נטושים שהסתתרו מתחת לפני הקרקע.

הטכנולוגיה של החברה מסייעת לפתרון אחת הבעיות הגדולות של קבלנים בעולם, שנתקלים כל הזמן בתשתיות בלתי צפויות בשטחים בהם הם עובדים, דבר שגורם לנזקים ועיכובים גדולים בפרויקט. העלות של עיכובים ותאונות מסיבה זו נאמדת ב-30 מיליארד דולר בשנה בארה”ב בלבד. החברה מפתחת כעת טכנולוגיה לשווקים נוספים, שמאפשרת לקבוע באופן לא פולשני הרכבי קרקע לתחום הבניה וחיפושי המינרלים. אקסודיגו הוקמה על ידי ג’רמי סוארד (מנכ”ל), עידו גונן (CTO), ויוגב שיפמן (CPO) , שלושתם שרתו בדרגת רב-סרן ביחידות 81 ו-8200 וגייסה 29 מיליון דולר. 


קרדיט תמונת כותרת: Exodigo

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות