חדשות היום

קבוצת אבנון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ה-ADGM, המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי

במסגרת ההסכם, אבנון אקדמי תכשיר סטודנטים מאיחוד האמירויות בקורסי הכשרה טכנולוגים מתקדמים. אבנון אקדמי תקים תוכנית אקדמית ראשונה מסוגה שתתמחה בלימודי חדשנות, דיפ-טק, סייבר, AI, בלוקצ׳יין וטכנולוגיות משבשות

הסכמי אברהם ההיסטוריים ממשיכים להניב פירות: קבוצת אבנון חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי (ADGM). במסגרת ההסכם, תקים הקבוצה באמירויות מרכז אקדמי ראשון מסוגו שיתמחה בלימודי חדשנות, דיפ-טק, סייבר, AI, בלוקצ׳יין וטכנולוגיות משבשות.

סינאפ (SynUp), מרכז חדשנות מתקדם שהוקם על ידי קבוצת אבנון ובסיסו באבו דאבי, יהיה זה שיפעיל את התוכנית האקדמית, בשיתוף פעולה עם אבנון אקדמי, זרוע הידע של הקבוצה, והאקדמיה של המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי (ADGM Academy).

במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה, התוכנית האקדמית תציע קורסי הכשרה מתקדמים עבור עובדים שמעוניינים להתקדם ולהתפתח ולהתאים את עצמם לעולם ההייטק (Up-skilling) והכשרה תוך-אירגונית ללמידה של מיומנויות חדשות (Re-skilling).

התוכנית תשמש כפלטפורמה שמהווה גוף ידע חדשני עבור מי שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום ההיי-טק והוא גם מיועד לשידרוג יכולות קיימות. הקורסים הבסיסיים יתמקדו בלימודי תיכנות, לימודי אלגוריתמים וכתיבת קוד. הקורסים המתקדמים יותר יציעו לימודי תיכנות במבחר נושאים, כמו הגנת סייבר, אינטיליגנציה מלאכותית (AI), דיפ-טק, טכנולוגיות משבשות וטכנולוגיות בלוקצ׳יין.

הלמידה בתוכנית תושתת על שיטות הוראה ומחקר מתקדמות ותתקיים בצורה פרונטלית, וכן באמצעות וובינרים, קורסים מקוונים ופודקאסטים. מי שיובילו את הקורסים יהיו מדריכים ומורים מומחים בתחומי היזמוּת, התיכנות וכתיבת הקוד, שיש להם ידע עשיר שנצבר במסגרת שירות ביחידות טכנולוגיות מיוחדות בצה״ל וכן בחברות הייטק ישראליות.

קבוצת אבנון, שבראשה עומד תומר אבנון, היא חברה שמונה 18 חברות המתמחות בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחומי הביטחון, הסייבר והגנת המולדת. היא הוקמה בשנת 1990 ומאז הפכה לאחת הספקיות המובילות מסוגן בישראל ובעולם. אבנון עשתה היסטוריה כשהקימה בסוף שנת 2021 את סינפטק (Synaptech), קרן ההון סיכון הישראלית – אמירתית הראשונה שהוקמה באבו דאבי. כעת, הקבוצה ממשיכה לחלוק את רוח ה״סטארט-אפ ניישן״ והחדשנות הישראלית עם שותפותיה ומביאה את הידע הטכנולוגי העשיר שיש לישראל להציע אל המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי.

תומר אבנון, מייסד ונשיא קבוצת אבנון, מסר: ״הקמת התוכנית האקדמית המשותפת היא עדות לקשרים החזקים שאנחנו מקיימים עם האמירתים מהרגע הראשון שבו נחתמו הסכמי אברהם. ישראל ואיחוד האמירויות הן מדינות שהצליחו בזכות ההון האנושי שלהן ומתן הדגש על השכלה והרחבת הדעת. אנחנו שמחים לחלוק מהידע הטכנולוגי שצברנו כקבוצה עם השותפים שלנו, ובטוחים שהדיאלוג יועיל לשני הצדדים גם יחד״.

משה בוגי יעלון,  שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר, יו״ר סינפטק וסינאפ, מסר: ״קבוצת אבנון גאה לשתף פעולה עם המרכז הפיננסי הבינלאומי המוביל, ה-ADGM. זוהי אבן דרך נוספת בשיתוף הפעולה הפורה שלנו עם איחוד האמירויות. היחסים הטובים שכבר נרקמו בין קבוצת אבנון לשותפים שלנו באבו דאבי מקבלים חיזוק בדמות הסכם שישדרג באופן משמעותי את היחסים ההדדיים שאנחנו מקיימים עם שותפינו. החתימה על ההסכם מוכיחה שמדובר בשותפות ארוכת טווח שתוכל להמשיך ולהתפתח ולהתרחב לתחומים רבים נוספים״.

בוקי כרמלי, חבר ועדת ההשקעות של סינפטק וראש רשות הסייבר לשעבר, אמר: ״התוכנית האקדמית של קבוצת אבנון, סינאפ, אבנון אקדמי וה-ADGM Academy מהווה מדרגה משמעותית בתחום ההכשרה הטכנולוגית ותכליתה להעמיק את הידע והיכולות של אנשים צעירים ומוכשרים בתעשיית ההיי-טק בכלל ובתחום הסייבר בפרט, באיחוד האמירוית. בראייתנו כקבוצה ההצלחה של האמירתים היא ההצלחה שלנו”.

חמאד סאיה אל מזראווי, סמנכ״ל תפעול ראשי של המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי ומנכ״ל האקדמיה של המרכז, מסר: ״החתימה על מזכר ההבנות היא צעד נוסף לקראת תהליך ארוך טווח של חילופי ידע ופרקטיקות אקדמיות בין איחוד האמירויות וישראל. באמצעות שיתוף הפעולה עם קבוצת אבנון, האקדמיה של המרכז הפיננסי באבו דאבי תפתח את התוכנית האקדמית הראשונה שמתמחה בטכנולוגיות מתקדמות. התוכנית תתמקד ברכישת ידע ויישומו, באמצעות לימודי חדשנות, דיפ-טק, סייבר, אינטליגנציה מלאכותית, בלוקצ׳יין וטכנולוגיות משבשות. המרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי מחזק ומאשר את המחויבות שלו לשיתוף הפעולה עם השותפים האסטרטגיים במבחר יוזמות ופרויקטים שמשמשים את המטרות הלאומיות של איחוד האמירויות. ביחד, אנחנו מתכוונים להכשיר ולהדריך את הכישרונות הטכנולוגיים שצומחים באבו דאבי, לא רק על מנת לעמוד בביקוש ההולך וגובר של תעשיית ההייטק, אלא גם כדי לחזק לאורך טווח ארוך את היציבות הכלכלית ואת היחסים הכלכליים בין שתי המדינות״.


מוחמד מחמוד אל-חאג’ה אבי כוכבא תומר אבנון חאמד סאיה אל מזראווי. צילום: קבוצת אבנון

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות