חדשות היום

LG מובילה את הדור הבא של רשתות 6G: מעבירה נתונים אלחוטיים בקצבים של טרא-הרץ למרחק של 320 מטרים

LG מתייצבת כמובילה בטכנולוגיית רשתות סלולריות, לאחר שהשלימה בדיקה מוצלחת של שידור וקליטה אלחוטיים של נתונים ברשת 6G בקצבים של טרא-הרץ (THz) – בטווח תדרים של 155 עד 175 GHz – ולמרחק של 320 מטר בחוץ.

אבן הדרך הטכנולוגית, שהושגה ב-7 בספטמבר במכון פראונהופר היינריך הרץ (HHI) בברלין, גרמניה, מהווה צעד משמעותי לקראת הפעלה מסחרית של רשתות דור שישי בחללים סגורים ובשטחים פתוחים באזורים עירוניים: התקן המוגדר לתחום הזה קובע כי תחנות בסיס של תאי סלולר עירוניים ימוקמו במרחקים של כ-250 מטר. זוהי גם קפיצה משמעותית מאוגוסט אשתקד, כאשר הוכיחה LG את יכולתה להעביר נתוני רשת דור שישי בקצבים של טראהרץ למרחק של 100 מטרים בסביבה עירונית בחללים סגורים.

רשת 6G, ממנפת תדרים רחבי פס במיוחד – מה שמציב מגבלה של טווח קצר יחסית, כאשר האות המשודר חווה אבדן עוצמה מהיר בין השידור לקליטה. כדי לפתור בעיות אלו, פיתחו LG, Fraunhofer HHI ו-Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics (IAF) בעבודה משותפת מגבר כוח המסוגל להגביר את עוצמת השידור, ומגבר קליטה בעל רעש נמוך המשפר את איכות האות הנכנס.

בהדגמה האחרונה, הציג מגבר הכוח הרב-ערוצי תפוקה של יותר מ-20dBm, המהווה עלייה של למעלה מ-5dBm בהשוואה לפתרון אותו הפעילו LG ו-Fraunhofer HHI & IAF בניסוי הקודם. הפעם, נעשה שימוש גם במגבר קליטה בעל רעש נמוך, הממזער את הרעש המלווה את האות הנקלט. הטכנולוגיות החדשות הללו שולבו במודול העדכני ביותר של LG, המותאם במיוחד לייצור כחלק ממעגלים משולבים – IC (Integrated Circuit), באופן המקל את הדרך למסחור עתידי.

לדברי ד”ר קים ביונג-הון, CTO וסגן נשיא בכיר ב-LG “עם הצלחת ההדגמה האחרונה שלנו, אנחנו נמצאים צעד אחד קרוב יותר למימוש מהירויות 6G של 1 טרה-ביט (TB) לשנייה באזורים עירוניים, בחללי חוץ ופנים כאחד. LG תמשיך לשתף פעולה עם מכוני מחקר וגופים חדשנים בתעשייה כדי לבסס עוד יותר את ההובלה שלה בטכנולוגיית 6G. אנו מצפים ש-6G יהווה מניע מרכזי של חוויות עסקיות וחוויית משתמש חדשות בעתיד, ופועלים על מנת לעמוד בחזית הפיתוח שלו”.

LG מתכננת להכריז על התוצאות המלאות של מבחן תקשורת ה-6G האחרון שלה ולהציג סקירה כללית של הפיתוח הטכנולוגי שלה עד כה, בכנס הגדול לטכנולוגיות 6G שיתקיים בפארק המדע של LG בסיאול ב-23 בספטמבר. החברה מארחת את האירוע בשיתוף עם המכון המתקדם למדע וטכנולוגיה של קוריאה (KAIST) ומכון המחקר של קוריאה לתקנים ולמדע (KRISS).

דיונים לקראת סטנדרטיזציה של רשתות 6G צפויים להתחיל בשנת 2025, ומסחור הטכנולוגיה מתוכננן לשנת 2029. רשתות דור 6 תספקנה מהירויות העברת נתונים טובות בהרבה עם השהיה נמוכה יותר ואמינות גבוהה יותר מרשתות 5G.

חברות גלובליות ממהרות להיכנס לתחום ה-6G בהתחשב בתפקיד המרכזי אותו צפויה הרשת למלא ביצירת שורת חידושים, מהולוגרמות ניידות אולטרה-ריאליסטיות ועד לשלב הבא של ה-IoT (האינטרנט של הדברים) ומחשוב סביבתי, שיספקו אדפטיביות יותר, חוויות מותאמות אישית וקישור אנשים, חפצים וחללים.

כדי להבטיח את המשך ההובלה שלה בתחום’ LG משתפת פעולה באופן פעיל עם מכוני מחקר, אוניברסיטאות ועסקים מכל רחבי העולם. החברה שואפת להקים מסגרת שיתוף פעולה בתחומי המחקר והפיתוח לטכנולוגיות ליבה של 6G, לצד ארגונים דוגמת Fraunhofer HHI& IAF, KAIST, KRISS ו-Keysight Technologies, Inc – הכל על מנת לזרז את הגעתו של הדור הבא של הרשת האלחוטית.

ביוני 2021, נבחרה LG על ידי Next G Alliance, שהוקמה על ידי התאגדות שיתוף הפעולה לפתרונות תעשיית הטלקומוניקציה (ATIS), להוביל קבוצת עבודה ליישומים לדון בטכנולוגיות 6G ולהנחות את הכיוון העתידי של שירותי טלקומוניקציה 6G.


קרדיט תמונת כותרת: LG

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות