חדשות היום

הסטארטאפ Winn.AI נחשף עם גיוס סיד של 17 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמת עזר לאנשי מכירות מבוססת בינה מלאכותית

חברת הסטארטאפ Winn.AI, המפתחת פלטפורמת עזר למכירות מבוססת בינה מלאכותית, משלימה בימים אלו גיוס סיד של 17 מיליון דולר בהובלת הקרנות Insight Partners ו- S-Capital ובהשתתפות שורה של משקיעים פרטיים בהם יבגני דיברוב, מנכ”ל Armis, זיו פלד, Chief Customer Success AppsFlyer ועמית הלפרין, סמנכ”ל מכירות בכיר באיירון סורס.

הפלטפורמה של Winn.AI משמשת כלי עזר צמוד לאנשי המכירות. היא עוקבת בזמן אמת אחר שיחות המכירה, יודעת להאזין ולהבין באופן אוטומטי את התוכן, מסמנת את הנושאים המרכזיים שעלו במהלכה ואף מציעה תשובות לשאלות שעלו בשיחה מתוך מאגרי המידע של החברה והניסיון המצטבר. כך יכול איש המכירות להתרכז בשיחה עצמה ובאדם שמולו ולהיות במיטבו, במקום לתקתק על המקלדת, לעסוק ברישום נקודות ותזכורות ובעבודה המינהלתית.

 Winn.AI הוקמה ב-2021 על ידי אלדד פוסטן-קורן, המשמש מנכ”ל, ובר חלוה, סמנכ”ל טכנולוגי. אלדד שימש כמנהל מכירות ובהמשך סמנכ״ל המכירות של DreaMed Diabetes. בר הוא בוגר 8200 ומהעובדים הראשונים בסטארטאפ הסייבר XM Cyber. החברה מעסיקה 25 עובדים בתל אביב. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח הישראלי וקליטת כוח אדם במקביל להאצת המכירות והשיווק לקראת ההשקה בתחילת 2023.

המערכת שמפתחת Winn.AI מתמודדת עם אחת הבעיות הבוערות כיום בעולם המכירות והיא הפער בין התוכניות של מנהלי המכירות לבין העבודה השוטפת בשטח של אנשי המכירות. מנהלי המכירות מגדירים תוכנית מכירות (playbook) אידיאלית שכוללת את פרוט תהליך המכירה והמידע שיש לאסוף על המוצר והלקוחות. אך בפועל הדבר יוצר אצל אנשי המכירות עבודת אדמיניסטרציה ונהלים שאינם נאכפים בשטח, בשל הפערים בין התוכנית לבין המציאות וחוסר מוטיבציה של העובדים לעסוק בעבודה אדמניסטרטיבית. הטכנולוגיה של Winn.AI פועלת כזוג עיניים, אוזניים וידיים נוספות במהלך הפגישה לצד איש המכירות. היא מתבססת על שתי מגמות שצפויות להתחזק בשנים הקרובות – ניצול יכולות AI בזמן אמת (היום רוב הניתוח נעשה לאחר השיחה, או על מידע א-סינכרוני כמו אימייל) ובניית כלי B2B עם פוקוס מוצרי על משתמשי הקצה, במקרה הזה אנשי המכירות האינדיבידואלים, שישתמשו במוצר שהם אוהבים ומביא להם ערך, ולא כי הכריחו אותם.

אלדד פוסטן-קורן, מנכ”ל Winn.AI :  “כאיש מכירות שעבר את כל התפקידים הכרתי באופן אישי את האתגרים בהובלת צוות מכירות ובעבודה בשטח. כמו כולם, כתבתי תוכנית מכירות מסודרת, אבל אז הייתי מוצא את עצמי נאלץ לרדוף אחרי הצוות שלי כדי שיעשו בו שימוש ויצמדו לתוכנית. הרצון שלנו הוא לפתח את הכלי שיפחית את ההתעסקות המיותרת שסביב המכירות, ולאפשר למי שעוסקים בתחום המאתגר לנצח ולמכור יותר. אנחנו גאים בכך שבתוך תשעה חודשים בלבד גייסנו צוות מקצועי שהעמיד את הגרסה המוקדמת של הפלטפורמה ומודים למשקיעים על האמון שיאפשר לנו להמשיך ולשפר את הטכנולוגיה שלנו לקראת ההשקה.”

לדברי איה פטרבורג, שותפה מייסדת בקרן S Capital : “הבנו בשלב מוקדם ש Winn.AI מביאה גישה חדשנית ויוצאת דופן, מבחינה טכנולוגית ומוצרית, להתמודדות עם הבעיות עמוקות בארגוני מכירות מסביב לעולם וכל זה בשילוב עם צוות חזק מאד. בדיוק בזמן שחברות נדרשות למכור יותר עם פחות משאבים,  winn.ai מאפשרת זאת על ידי הגדרה מחדש של דרכי הפעולה בעולם המכירות.”

חגי שוורץ, שותף מנהל באינסייט פרנטרס: “הטכנולוגיה החדשנית והאינטואיטיבית של Winn.AI זיהתה את נקודת הקושי של אנשי המכירות ומציעה לה פתרון טכנולוגי יחודי. על ידי מתן אפשרות לאנשי מכירות להתמקד בביצוע המכירה, הם  יכולים לשפר את הביצועים באופן משמעותי. אנחנו מצפים לשותפות עם צוות Winn.AI בתהליך הגדילה וההתרחבות.”


קרדיט תמונת כותרת: גל בורשטיין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות