חדשות היום

OurCrowd משיקה קרן אימפקט של 200 מיליון דולר בשיתוף עם קרן ארגון הבריאות העולמי WHO Foundation

קרן האימפקט, שנחשפה בוועידה השנתית של “היוזמה הגלובלית של קלינטון” בניו יורק, תתמקד בטכנולוגיות פורצות דרך המבטיחות חדשנות ושוויון בנגישות לטיפול באתגרי בריאות גלובליים

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון הודיעה היום על השקת קרן אימפקט למטרת רווח להשקעה בטכנולוגיות בתחום הבריאות (GHEF – Global Health Equity Fund) בשיתוף עם קרן ארגון הבריאות העולמיWHO Foundation . הקרן GHEF נחשפה במפגש היוזמה הגלובלית של קלינטון (Clinton Global Initiative), הראשון מאז שנת 2016 , שנערך בניו יורק במקביל לעצרת הכללית של האו”ם.

GHEF היא קרן אימפקט למטרת רווח ראשונה מסוגה להשקעות הון סיכון המתמקדת בפתרונות טכנולוגיים שישפיעו על מצב הבריאות ברחבי תבל. הקרן שתגייס 200 מיליון דולר, תטפח חדשנות ותגדיל השקעות במגזר הבריאות עם מטרה כפולה: השגת רווחיות למשקיעים והבטחת פתרונות ושוויון בנגישות לשירותי בריאות לאזרחי העולם.

הקרן נולדה על רקע מגפת הקורונה המתמשכת שהכתה בגלי הלם את מערכות הבריאות ברחבי העולם. היא חשפה את החולשות הכרוניות של מערכות הבריאות, תת התקצוב שלהן ואת הנגישות הבלתי שוויונית לפתרונות טכנולוגיים לרבות לחיסונים, תרופות ואמצעי אבחון למחלת הקורונה – שעד היום  בלתי נגישים לרוב האוכלוסיות במדינות העניות.

“מגיפת הקורונה הייתה קריאת השכמה עבורי כמשקיע”, מסר ג’ון מדבד, מייסד ומנכ”ל OurCrowd. “המגפה פקחה את עיני לאי השוויון ברחבי העולם והגדילה את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשניות להצלת חיים. אני גאה בהצלחות המוכחות שלנו בהשקעות בתחומי הבריאות שהניבו ערך למשקיעים ולמטופלים. הקרן החדשה בנויה על בסיס הצלחה זו וייעודה הברור הוא אימפקט. שיתוף הפעולה עם הקרן של ארגון הבריאות העולמי יאפשר לנו לזהות מספר גדול יותר של הזדמנויות השקעה מרתקות ויסייע ליצור מחויבות מצד משקיעים ויזמים לנגישות שוויונית בטכנולוגיות שבהן נתמוך”.

הקרן תתמקד בתחומי הבריאות ובתעשיות שמשפיעות ישירות על בריאות האנושות כולה כגון אנרגיות מתחדשות ומזון, שמהווים ביחד שווקים בשווי מצרפי של טריליוני דולרים. על כן, חברות הפורטפוליו הפוטנציאליות יתמקדו לא רק בשיפור טיפולים רפואיים אלא גם בהקטנת הסיכונים הבריאותיים הנובעים ממשבר האקלים, דלק מאובנים והמחסור המתגבר במזון.

מנהלי קרן האימפקט החדשה יצרו מסמך הצהרת כוונות (Access Pledge) לקידום גישה רחבה ושוויונית של הטכנולוגיות של חברות פורטפוליו עתידיות. ה-Access Pledge נועד לתכנן עם חברות פורטפוליו פתרונות טכנולוגיים זמינים, נגישים, מותאמים וברי השגה לכולם, עם דגש על מדינות ואוכלוסיות מתפתחות. כדי לממש יעד זה OurCrowd וקרן ארגון הבריאות העולמי יקימו מועצה מייעצת עולמית לתחומי הבריאות, שתסייע לחברות לבנות בשלב מוקדם מודלים עסקיים שיבטיחו החזר השקעה אך גם נגישות מירבית. ב-OurCrowd מעריכים שתהליך כזה יכול לעזור לחברות גם להגיע לרווחיות בצורה יותר מהירה ויעילה יותר.

“בכל מדינה בעולם ליותר מדי גברים, נשים וילדים אין גישה לשרותי בריאות הולמים בגלל פערי הכנסות וחסמים מבניים שמולידים אי שוויון”, מסר אניל סוני, מנכ”ל קרן ארגון הבריאות העולמי. “על אף מודלים שהוכיחו בבירור איזון בין החזר השקעות לבין נגישות שוויונית –  כמו תרופות לנשאי נגיף HIV ולחולי איידס – העולם נכשל במתן פתרונות נגד הקורונה לכלל האוכלוסייה העולמית. חיוני שנפתח וניישם פתרונות הולמים כתגובה לכישלון זה, לרבות ניתוב השקעות לחדשנות בתחום הבריאות שיבטיחו נגישות שוויונית כיעד מהשלב הראשון”.

את צוות הקרן יובילו ג’ון מדבד, מייסד ומנכ”ל OurCrowd וד”ר מוריס לסטר, שותף מנהל בקרן עם תמיכה של גית’ה ת’ארמאראתנאם, מנהלת השקעות האימפקט של קרן ארגון הבריאות העולמי. הצוות יכלול מומחים קליניים של OurCrowd בעלי ניסיון של עשרות שנים בבחינת טכנולוגיות רפואיות והובלת סטארט-אפים בתחום לצמיחה.

עם למעלה מ- 215,000 משקיעים כשירים ביותר מ-195 מדינות, OurCrowd, שדורגה על ידי Pitchbook כמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, היא פלטפורמה מובילה שמספקת למשקיעים הזדמנויות איכותיות להשקעות הון סיכון. מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.9 מיליארד דולר ב-347 חברות פורטפוליו ו-39 קרנות, ורשמה 59 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות של Beyond Meat ו-Lemonade, Innoviz ו-Hub Security הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, הרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט, והרכישה של Kenna Security על ידי סיסקו.


תמונת כותרת: מימין לשמאל- ג’ון מדבד(מנכ”ל OurCrowd) ואניל סוני(מנכ”ל קרן ארגון הבריאות העולמי WHO Foundation)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות